دفعات بازدید: 1,233

تاریخ انتشار: 1391/09/10 - 0:34

پیروزی پتروشیمی بندرامام در ثانیه های آخر و در میان ترقه بازی تماشاگران/ شکست صنایع پتروشیمی در ماهشهر

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیمهای همیاری زنجان با ترکیبآرن داودی، علی باهران، کرم احمدیان، دیه گو و مهدی اسماعیلی و پتروشیمی بندرامام با ترکیب محمدرضا خبازان، حامد آفاق، سانی بچیروویچ، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان اولین بازی هفته پنجم سوپرلیگ بسکتبال را آغازکردند.
حامد سهراب نژاد کاپیتان پتروشیمی که اولین امتیاز بازی را به دست آورد،شش امتیاز پیاپی دیگر نیز در دقایق اولیه گرفت و در سوی مقابل هم آرنداودی رهبری زنجانی ها را در دقایق اول برعهده داشت.هر چند با ادامه مسابقه،شرایط خوبش را از دست داد.
**بازگشت پویا تاجیک 
پویا تاجیک کاپیتان سابق دانشگاه آزاد تهران بعد از ماهها مصدومیت برای اولین بار در سال 91 وارد بازی شده و مقابل سرمربی سابق خود قرار گرفت.تاجیک تا میانه های کوارتر دوم حدود ده دقیقه پیاپی در زمین حضور داشت و اولین امتیازش را در دقیقه دوازدهم به دست آورد.اما چهره مهم دیگر بازی سانی بچیروویچ بود که هدف ویژه زنجانی ها در بازی محسوب می شد. زنجانی ها تا حدود زیادی در دفاع از سانی موفق بودند هر چندتجربه و حرفه ای گری بازیکن خارجی پتروشیمی باز هم تاثیر زیادی در بازی تیمش داشت.زنجان تا دو دقیقه به پایان کوارتر اول از حریف پیش بود اما در این دودقیقه با کمک سانی و دو پرتاب سه امتیازی موفق از حامد آفاق بازی به نفع ماهشهر چرخیده و کوارتر اول 20 بر 15 به سود این تیم تمام شد.
**ترقه تماشاگران و نیم سکته ماهشهری ها
حامد سهراب نژاد در دقایق اولیه کوارتر دوم با سه خطایی شدن حامد سهراب نژاد همراه بود.پس از چند دقیقه بازی نزدیک به هم، در حالی که زنجان باسه امتیاز از حریف عقب بود، سه امتیازی دیه گو بازیکن خارجی این تیم،بازی را به تساوی کشاند. درست پس از شوت دیه گو، یکی از تماشاگران زنجانی ترقه ای مقابل نیمکت پتروشیمی پرتاب کرد.حرکتی که علاوه بر ترساندن تیم حریف، بسیار خطرناک بود. گویا پس از دوسال ورود بسکتبال زنجان به سوپرلیگ هنوز فرهنگ این رشته وارد زنجان نشده و حرکات نامناسب تماشاگران این شهر در ادامه بازی و به خصوص پس از سوت پایان با پرتاب اشیا مختلف به زمین ادامه پیدا کرد.هر چند زنجانی ها کوارتر دوم را با نتیجه 22 بر 20 بردند اما نیمه اول با شوک تماشاگران خودی 40 بر 37 به نفع پتروشیمی تمام شد.
**5 خطایی شدن همبازی های سابق 
تیم زنجان در همان اوایل نیمه دوم با حرکات دیه گو و گل مورد قبول و خطای روی مهدی اسماعیلی ابتدا بازی 43_43 مساوی شده و با پنالتی های موفق بادو امتیاز پیش افتادند.درست پس از ورود عرفان نساج پور در سه دقیقه پایانی کوارتر، روزبه ارغوانبازیکن سال قبل دانشگاه آزاد با پنج خطا از بازی خارج شد و پویا تاجیک کاپیتان سابق دانشگاه نیز به فاصله چند دقیقه و در کوارتر پایانی به دنبال ارغوان پنج خطایی شد و دو تیم از این نظر برابر شدند.همیاری کوارتر سوم را در حالی که یک امتیاز بالاتر بود به پایان برد.
**3 امتیاز طلایی محمد زارعی 
کوارتر پایانی در حالی شروع شد که بازیکنان اصلی زنجان با توجه به زمان زیاد حضور در زمین به شدت خسته شده و حامد سهراب نژاد و سانی بچیروویچ پس از دقایقی استراحت به زمین بازگشتند.بعد از تساوی 57_57 دو تیم،پتروشیمی با دو امتیاز پیش افتاد اما پویاتاجیک ابتدا یک دو امتیازی و سپس یک پرتاب سه امتیازی را گل کرده و زنجان را با سه امتیاز پیش انداخت اما حامد سهراب نژاد کاپیتان پتروشیمی با چندحرکت موثر اجازه از دست رفتن بازی را به تیمش نداد.از این لحظه دو تیم به صورت مساوی پیش رفته و زنجانی ها در حالی که چندفرصت مناسب برای گرفتن بازی داشتند با چند اشتباه حمله بازیکنان و گل نشدن پرتابهای سه امتیازی فرصتها را از دست دادند. با این شرایط، دقیقه پایانی بازی با استرس بالایی دنبال شد و ابتدا گل حامد سهراب نژاد تیمش را 69 بر 68 پیش انداخت.خطای علی دورقی خطر بزرگی را برای پتروشیمی ایجاد کرد و مهدی اسماعیلی با دو پنالتی فرصت برگرداندن بازی به نفع زنجان را داشت. اسماعیلی پرتاب اول را خراب کرده و با گل کردن پرتاب دوم بازی را 69_69 مساوی کرد. در حالیکه پس از این جریان 18 ثانیه از بازی باقی مانده و تیم زنجان بیشترتمرکزش را بر روی سانی و آفاق گذاشته بود محمد زارعی فرصت مناسبی پیداکرده و درست در ثانیه پایانی با یک پرتاب سه امتیازی بازی را 72 بر 69 به سود پتروشیمی تمام کرد.
شادی پس از پرتاب زارعی هم در نوع خود جالب بود. تمام بازیکنان و کادرپتروشیمی و حتی مهران حاتمی به سمت زننده گل پیروزی حرکت کرده و در حد فینال به شادی پرداختند. حرکات نا مناسب تماشاگران زنجانی و پرتاب اشیابه زمین هم تیم ماهشهری را مجبور کرد به سرعت به سمت رختکن حرکت کنند.
**دیه گو تاثیرگذارترین بازیکن زمین 
دیه گو بازیکن اسپانیایی زنجان با 21 امتیاز و 12 ریباند تاثیرگذارترین بازیکن زمین بود. 
مهدی اسماعیلی با 8 امتیاز و یازده ریباند و آرن داودی با 16 امتیاز دیگر بازیکنان تاثیرگذار زنجان بودند. پویا تاجیک نیز در 20دقیقه حضور خود 10 امتیاز و پنج ریباند داشت.سانی بچیروویچ با 20 امتیاز و چهار ریباند بهترین بازیکن پتروشیمی و حامدسهراب نژاد با 16 امتیاز و 10 ریباند در تیم خود تاثیرگذار بود.
**بدشانسی قشم مقابل ماهان 
تیم استقلال قشم با شرایط خاصی مقابل فولاد ماهان مواجه شد. قشمی ها که مهراد آتشی را با توجه به سرماخوردگی به سختی در اختیار داشتند، ابتدا دردقیقه پنج بازی رضا لطفی را با مصدومیت زانو و در کوارتر سوم نیز بابدشانسی، مجید قاسم زاده را از دست دادند.تیم قشم که اختلاف ده امتیازی به وجود آمده در کوارتر دوم را جبران کرده و بار دیگر در کوارتر سوم عقب افتاد، در ده دقیقه پایانی بار دیگر بهبازی برگشته و فرصت برد پیدا کردند اما گل نشدن پرتابهای این تیم وتلاشهای اصفهانی ها بازی را با نتیجه 61_61 به وقت اضافی کشاند.
اما در وقت اضافه فولاد ماهان موفق به پیروزی 74 بر 65 شد.اوشین ساهاکیان با 19 امتیاز و 10 ریباند بهترین بازیکن زمین و مهرادآتشی با 16 و سرگو با 17 امتیاز و 10 ریباند بهترینهای قشم بودند.محمد کسایی پور سرمربی استقلال قشم با تاکید بر لطمه زدن مصدومیتبازیکنانش به روند تیم گفت: اگر بازی روال طبیعی را داشت، شرایط تیم بهتربود. البته حضور کریس ویلیامز نیز تاثیر مثبتی در تیم ماهان داشت و به هرحال از نظر بازیکن شرایط بهتری نسبت به ما داشتند.
**اولین برد گرگان و ادامه روند باختهای نفت سپاهان 
تیم شهرداری گرگان پس از چهار هفته باختهای پیاپی در مقابل تیمی با شرایط مشابه قرار گرفت که دیرتر از تمام تیم های لیگ بسته شد. گرگانی ها در بازی خانگی موفق به برد 69 بر 57 نفت سپاهان شدند. به این ترتیب تیم نفتسپاهان هم با این باخت در نوار باختهای خود باقی ماند.سینا هادیزاده با 14 امتیاز و پنج ریباند و وارطان بیدروسیان با 12امتیاز بهترینهای گرگان و ایمان زندی با 18 و اونتاریو لت با 17 امتیازبهترینهای تیم نفت بودند.
**نیمه خوب بندر کنگ مقابل مهرام 
تیم البدر کنگ با پیروزی 41 بر 29 مقابل مهرام در نیمه اول ، باعث تعجب شد هر چند این نتیجه در ادامه طبق انتظار حفظ نشده و مهرام در نیمه دومبازی را با نتیجه 80 بر 69 به سود خود تمام کرد.دانشگاه آزاد نیز در بازی مقابل صنایع ماهشهر نتیجه ای نزدیک به دیگر تیم تهرانی به دست آورده و 83 بر 69 میزبان ماهشهری را شکست داد.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :2

  • hatamian

    تاریخ : ۱۰ - آذر - ۱۳۹۱

    برد شیرین پتروشیمی بندر امام را به همه طرفداران این تیم تبریک میگم امیدواریم که مدیریت فعال این مجموعه سلامت وموفق باشند و برای پیشرفت دیگر رشته های ورزشی در بخش ورزش بانوان بودجه مناسب در نظر بگیرند تا شاید روزی بانوان علاقمند هم بتوانند چنین موفقیتهای را رقم بزنند


  • هیئت فوتبال هندیجان

    تاریخ : ۱۰ - آذر - ۱۳۹۱

    قابل توجه فوتبال دوستان ماهشهر وب سایت رسمی هیئت فوتبال شهرستان هندیجان راه اندازی شد

    http://www.footballehendijan.ir


ارسال دیدگاه