دفعات بازدید: 940

تاریخ انتشار: 1391/09/21 - 1:52

بازی سرعتی، شروع قدرتمند پتروشیمی / سر شکسته آفاق مقابل تیم سابق!!

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ سانی بچیروویچ پسر سرمربی اسلونیایی مهرام، فاتح نبرد پدر و پسر در ماهشهر بود. سانی از همان دقیقه اول بازی هر کاری که می توانست مقابل مهرام انجام داد وعلاوه بر به رخ کشیدن سطح بازی خود برتری پتروشیمی در نیمه اول را هم رقم زد.
وی که اولین گل بازی را به پدرش زد در حمله بعدی هم برای حامد آفاق موقعیت سازی کرد و در تمام دقایق نیمه اول تیم حریف را آزار داد.اما به جز بچیروویچ ها، یک اسلوونیایی دیگر از این بازی وارد بسکتبالایران شد. مارکو میلیچیچ که امروز موفق به دریافت اجازه بازی شد اولین گل سانی را هم جبران کرد و در 33 دقیقه حضور 22 امتیاز و یازده ریباند بهدست آورد.
**بازی سرعتی، شروع قدرتمند پتروشیمی 
مهرام پس از چند دقیقه ابتدایی، در سایر دقایق نیمه اول که بسیار سرعتی هم پی گیری شد، از حریف عقب بود. ماهشهری ها پس از برد 27 بر 16 درکوارتر اول، در کوارتر دوم هم با پرتابهای سانی اختلاف را بالاتر بردند.به طوری که با گذشت پنج دقیقه اختلاف دو تیم به 20 امتیاز رسید.بچیروویچ پدر با وجود اصرار قبل بازی در مورد شناخت بازی پسرش، تا پایان نیمه اول هم موفق به مهار این بازیکن نشد. پتروشیمی در دقایق پایانی نیمهبه مرز 50 امتیاز رسید و نیمه اول با نتیجه 50 بر 33 به سود این تیم پایان یافت.
**ترمز ماهشهری ها کشیده شد
کادر فنی مهرام به خوبی در بین دو نیمه بازیکنان خود را توجیه کرده و درکوارتر سوم دفاع خوب مقابل سانی و سایر بازیکنان پتروشیمی برای دقایقی ترمز بازیکنان پترو را کشید. با این شرایط پس از شش دقیقه مهرامی ها اختلاف را به ده امتیاز نزدیک کردند. تا این لحظه پتروشیمی تنها 5 امتیازدر نیمه گرفته بود. در نهایت هم پس از مدتها عقب بودن با اختلاف بالامهرامی ها برای اولین بار اختلاف را به کمتر از ده امتیاز رساندند وکوارتر سوم را 15 بر 10 بردند.
**فریاد بزرگترهای مهرام بر سر جوانان 
مهرامی ها با نزدیک شدن به دقایق آخر بازی از به نتیجه نرسیدن تلاشهایشان شاکی شده و در این میان بازیکنان با تجربه تر بر سر بازیکنان دیگر فریادمی کشیدند. برخوردها با چند بازیکن به خصوص فرید اصلانی بدتر از همه بود و این بازیکن پس از تعویض در میانه های کوارتر آخر به قدری با برخورد بداز طرف یک بازیکن مواجه شد که با ناراحتی به سمت رختکن رفت.در این دقایق تیم پتروشیمی هم که با یک خطای فنی به خاطر اعتراض نیمکت روبرو شده بود، به خوبی بازی را مدیریت کرده و اجازه کمتر شدن اختلاف ازده امتیاز را به حریف نداد.


 ** سر شکسته آفاق مقابل تیم سابق 
حامد آفاق که با دفاع بسیار خوبش در اکثر دقایق بازی به کمک تیم آمده وبه خصوص در مقابل صمد نیکخواه ،هم تیمی سابقش موفق عمل کرده بود سه دقیقه به پایان بازی برخوردی با این بازیکن داشت که باعث ضربه دیدن سرش و خروجاز زمین شد.صمد با این خطا ، به خاطر پنج خطایی شدن از بازی خارج شد و آخرین امیدهای مهرام برای تغییر نتیجه در سه دقیقه پایانی از بین رفت.در این دقایق تماشاگران ماهشهری هم شروع به شعار دادن علیه صمد کردند که در نهایت بادخالت ناظر و بازیکنان پتروشیمی ساکت شدند.
پتروشیمی در نهایت با اختلاف ده امتیاز و نتیجه 81 بر 71 پیروز از میدانخارج شد و به این ترتیب مهران حاتمی تنها مربی بدون باخت لیگ باقی ماند.
** حواشی بازی و بهترینها 
در حالی که شنیده می شد بانوان ماهشهری برای اولین بار در فصل جدید حق حضور در سالن بسکتبال را مقابل مهرام پیدا می کنند ، در این بازی هم جایگاه معمولا شلوغ بانوان سالن اندیشه خالی بود.سانی بچیروویچ و مارکو دو بازیکن خارجی مهرام و پتروشیمی قبل از شروعمسابقه به خوش وبش با یکدیگر پرداختند. هر دو این بازیکنان به همراهسرمربی مهرام اهل کشور اسلوونی بوده و سابقه کار با هم را داشته اند.سانی بچیروویچ پیش از شروع بازی با دسته گل به سراغ پدرش رفت.
مهدی کامرانی، فرید اصلانی، صمد نیکخواه، مارکو میلیچیچ و هومن رضایی ترکیب اولیه مهرام را تشکیل می دادند که در نیمه دوم بازی وحید حاجیان جایگزین فرید اصلانی دراین ترکیب شد.محمدرضا خبازان، حامد آفاق، سانیبچیروویچ، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان هم در ترکیب اولیه پتروشیمی قرار داشتند.شادی تیم پتروشیمی از اینکه مهرام با بخشیده شدن محرومیت صمد نیکخواه درماهشهر شکست خورد، بیشتر شده بود.
 صمد درپایان نیمه اول پنج امتیاز بهدست آورده وبا امتیازات کوارتر آخر بازی را با 19 امتیاز به پایان برد.وی از 20 اقدام دو امتیازی پنج گل به ثمر رساند.سانی بچیروویچ در این دیدار 27 امتیاز و پنج پاس گل داشت و ده خطا نیزروی وی انجام شد که در سوی دیگر هم صمد نیکخواه با هشت خطای گرفته شده ،بیشتر از سایرین متحمل خطا شد.
روزبه ارغوان با 9 امتیاز و 13 ریباند، علی جمشیدی با 10 امتیاز و علی دورقی با هفت امتیاز و 12 ریباند هر کدام در دقایقی به برد تیمشان درکنار حامد سهراب نژاد و آفاق کمک کردند.در تیم مهرام هم مارکو با 22 امتیاز و یازده ریباند بهترین بازیکن تیم بود و بعد از صمد با 19 امتیاز، مهدی کامرانی با 13 امتیازو چهار پاس گلو پنج توپربایی بهترینهای تیم بودند.
**پیروزی گرگان و البدر در خانه 
این هفته دو برد خانگی هم در بین تیم های شمالی و جنوبی قعر جدول رقم خورد. تیم گرگان با نتیجه 81 بر 69 صنایع ماهشهر را شکست داد. تیم صنایع در کوارتر چهارم برای دقایقی بازی را در دست داشته و با اختلاف یک امتیازهم بالا افتاد اما در نهایت بازی را از دست داد. بازیکنان تیم دوم ماهشهراز شرایط داوری نیز ناراضی بودند.اما تیم البدر پس از اینکه تیمهایی مثل مهرام ودانشگاه آزاد را در هفته های قبل اذیت کرده بود این هفته استقلال قشم را با نتیجه 66 بر 59 شکست داد. البدری ها در حال تبدیل به یکی از تیمهای خطرناک داخل خانه لیگ وحریف نه چندان آسان خارج از خانه هستند.
**پیروزی همیاری بدون سرمربی 
تیم بسکتبال همیاری زنجان در فاصله یک روز به بازی با دانشگاه آزاد ازمحرومیت سرمربی خود باخبر شده وبرای دومین بار در لیگ بدون سرمربی به مصاف حریف رفتند. همیاری با این وجود در پایان با نتیجه 73 بر 61 برندهبازی را تمام کرد.در تیم دانشگاه آزاد محمد حسن زاده از ابتدای هفته با مشکل مصدومیت مچ پامواجه شده بود.تیم فولاد ماهان اصفهان هم در این هفته کار سختی مقابل نفت سپاهان نداشت.نفتی ها با وجود تغییر مربی در این هفته به رکورد بازیهای بدون برد خودبا شکست 82 بر 59 ادامه دادند. هر چند با توجه به حریف قدرتمند این تیم از قبل نیز نتیجه بازی قابل پیش بینی به نظر می رسید.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • سامان

    تاریخ : ۲۳ - آذر - ۱۳۹۱

    ماشاا… به تیم خوش غیرت بندر امام که با بازی خوب تونستن این مهرام مغرور و پر ادعا رو روشو کم کنن دمتون گرم بچه ها ….مخصوصا آفاق که با سرشکسته به بازیش ادامه داد تا ثابت کنه به مهرامی ها که بازی خوب باعث برد میشه نه خشونت و وحشی گری …موفق باشین بچه ها …..


ارسال دیدگاه