دفعات بازدید: 1,052

تاریخ انتشار: 1391/09/28 - 1:55

لیگ برتر بسکتبال – پیروزی ارزشمند پتروشیمی بندرامام مقابل دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ دو “مهران” سوپرلیگ بسکتبال در حالی مقابل هم قرار گرفتند که هر کدام یکی از مهره های اصلی خود را در اختیار نداشتند. مهران شاهین طبع در دانشگاه آزاد محمد حسن زاده را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت و مهران حاتمی در پتروشیمی سانی بچیروویچ را در دست نداشت. گویا سانی با توجه به دریافت نکردن مبلغ قراردادش چند روز قبل به کشورش سفر کرده و امروز هم به ترکیه رسیده بود. با تمام این اوصاف مهمترین بازی هفته هشتم لیگ با یک پیروزی دیگر برای پتروشیمی تمام شد.

 **جدال برادران جمشیدی

برادران جمشیدی که سالها قبل در شهرکرد با یکدیگر هم بازی بودند این هفته با پیراهن دانشگاه آزاد و پتروشیمی روبروی هم قرار گرفتند و علی جمشیدی برادر بزرگتر اولین امتیاز بازی را برای تیم ماهشهری به دست آورد. محمد جمشیدی نیز در تیم مقابل با اولین فرصت پاسخ برادر خود را داد.
در ادامه هم جمشیدی کوچک موفقتر عمل کرد و بهترین بازیکن تیمش بود هر چند در پایان در طرف بازنده زمین قرار گرفت.
در ترکیب پتروشیمی عرفان نساج پور، حامد آفاق، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان به جز جمشیدی حضور داشتند و حامد حسین زاده، اشکان خلیل نژاد، صالح فروتن و موسی نبی پور نیز دیگر بازیکنان دانشگاه آزاد در شروع کار بودند.

**اختلاف 16 امتیازی در چهار دقیقه

تیم دانشگاه آزاد که تا دقیقه 6 با اختلاف یک امتیاز از حریف ماشهری عقب افتاده بود ظرف چهار دقیقه ورق را برگرداند. بعد از حرکات محمد جمشیدی که تیمش را در این دقیقه پیش انداخت،

موسی نبی پور با پرتاب های سه امتیازی موفق عملکرد بسیار خوبی داشته و هشت امتیاز پیاپی به دست آورد.

با گلهای جمشیدی و نبی پور دانشگاه در پایان کوارتر اول 30 بر 14 برنده شد ودر کوارتر دوم نیز بازی را مدیریت کرده و اختلافی 20 امتیازی پدید آورد که تا پایان نیمه حفظ شد. تنها در ثانیه های آخر یک اشتباه از بازیکنان آزاد باعث شد اختلاف کمتر شده و بازی با نتیجه 51 بر 32 به سود دانشگاه آزاد تمام شود.

**اشتباهاتی که به قیمت باخت تمام شد

تیم دوم تهران نیمه دوم بازی را بسیار پراشتباه شروع کرد. وحید دلیرزهان بازیکن سهمیه جوانان تیم با گذشت چند دقیقه از وقت سوم ، با پنج خطا از بازی خارج شد و در پایان کوارتر اختلاف دو تیم به کمتر از ده امتیاز رسید. دانشگاه آزاد با باخت 27 بر 17 در کوارتر سوم کنترل بربازی را از دست داد.
موسی نبی پورهم که در نیمه اول برای تیمش بسیار تاثیرگذار عمل کرده بود در نیمه دوم تمرکز اولیه را نداشت . با وجود اینکه خطاهای خود را تا کوارتر پایانی نیز پایین نگه داشته بود ظرف سه دقیقه سه خطا انجام داد که باعث شد در لحظات حساس  بر روی نیمکت بنشیند. بازی خوب عرفان نساج پور در طرف دیگر زمین و خطاهای بالا باعث شد که تا سه دقیقه پایانی اختلاف بسیار نزدیک شده و بعد از سه امتیازی موفق حامد آفاق و اشتباه محمد جمشیدی، پتروشیمی به یک امتیازی حریف برسد.

تاثیرگذارترین صحنه کوارتر هم در همین زمان و با خطای حساس اشکان خلیل نژاد بر روی حامد آفاق رقم خورد که پنج پرتاب برای ماهشهری ها به همراه داشت.آفاق هم با حفظ خونسردی چهار پرتاب خود را گل کرد و تیمش را بعد از چهار کوارتر با نتیجه 80 بر 77 پیش انداخت. اما در حمله بعدی با خطایی که روی حامد حسین زاده گارد راس دانشگاه آزاد صورت گرفت بهترین فرصت برای جبران این تیم پیش آمد.

حسین زاده هم در این صحنه هر سه پرتاب پنالتی خود را گل کرد و دو تیم با نتیجه 80_80 مساوی شدند. یک گل از عرفان نساج پور و خطای بد موقع حسین زاده روی حامد سهراب نژاد بعد از این صحنه به کمک پتروشیمی آمد و در حالی که این تیم با 4 امتیاز پیش افتاد ، بازیکن دانشگاه آزاد هم خطای خود را با یک سه امتیازی موفق جبران کرد.

در حالی که تنها 16 ثانیه از بازی باقی مانده بود، محمد جمشیدی برای گرفتن مالکیت توپ خطایی روی برادرش انجام داد که یک امتیاز دیگر هم به پتروشیمی اضافه کرد . بازیکنان جوان دانشگاه در ثانیه های باقی مانده موفق به استفاده از فرصت مالکیت توپ نشده و بازی را 85 بر 83 واگذار کردند.

**جمشیدی و نساج پور بهترینهای زمین

محمد جمشیدی بازیکن جوان دانشگاه آزاد با 32 امتیاز و شش توپربایی بهترین بازیکن تیمش در این دیدار بود هر چند این بازیکن در نیمه دوم تنها 9 امتیاز به دست آورده و هفت توپ از دست رفته نیز داشت.

موسی نبی پور با 20 امتیاز و شش ریباند مانند جمشیدی در یک نیمه بازی درخشانی انجام داد. در طرف مقابل نیز عرفان نساج پور که با غیبت سانی بچیروویچ فرصت خوبی برای بازی پیدا کرده بود با 21 امتیاز، پنج ریباند، چهار پاس گل و شش توپربایی بازی بسیار خوبی انجام داد. حامد آفاق نیز 26 امتیاز و پنج ریباند و البته شش توپ از دست رفته داشت. در سه دیدار دیگر این هفته نیز تیمهای همیاری، البدر و ماهان به پیروزی رسیدند.

ارسال دیدگاه