دفعات بازدید: 441

تاریخ انتشار: 1391/10/04 - 14:15

داودزاده داور ملی و ناظر داوری؛ کمیته داوران فوتبال خوزستان، باید جلسات نقد و بررسی داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر  هم اکنون در جامعه داوران فوتبال خوزستان داوران جوان با سابقه و تحصیلکرده ای وجود دارد که در کنار کار قضاوت از سوی کمیته داوران استان در کار نظارت داوری نیز فعال می باشند یکی از همین داوران دارای فاکتور بالا کیانوش داود زاده داور با سابقه ملی کشور و دارای لیسانس می باشد. 
وی در سال 1374 داوری در پایان کلاس زیر نظر هوشنگ نصیرزاده داور درجه سه شد فعالیت گروه و قضاوت های خوب نیز باعث شد او به تدریج به درجه داوری را با موفیت سپری کند و در 82 داور ملی شود و تا بحال با این درجه از یک سو داوری می کند و از سوی دیگر در مسابقات لیگ های کشور و استان قضاوت می کند و به اظهار خود ایشان در چند سال گذشته حدود 70 بار در لیگ های کشور داوری می کند. 
وی در مسابقه تیم های استقلال رامهرمز، شاهین ماهشهر از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر خوزستان ناظر داوران این مسابقه بوده و با نشستن در گوشه ای از ورزشگاه تختی رامهرمز کار داور و در کمک او را ارزیابی می کرد. 
در پاپاین مسابقه نظر کیانوش داود زاده را در این خصوص که داوری فوتبال ایران را چگونه مشاهده می کند گفت داوری فوتبال کشور ما در حال حاضر دارای یک سری محاسن خوب و از طرفی نیز ایرادهایی هم دارد و باید بگویم اگرچه داوری کشور ما همه ماهه در طول سال دارای کلاس های تئوری و عملی می باشد و رعایت مستمر این کار در سالهای اخیر پیشرفت داوری فوتبال ایران را نشان داده است در ضمن عقیده لازم باید در کمیته داوران شهرستان ها بالاخص خوزستان مرتب با داوران خود ارتباط نزدیک داشته باشد و با تشکیل جلسات نقد و بررسی ایرادات داوران کم شود و به گونه ای دیگر تجربه داوران ارشد استان مانند هدایت ممبینی، البرز حاجی پور، و سایرین در زمینه داوری و پیشرفت بیشتر آن نظر خواهی شود. 
داودزاده در پاسخ به این سوال ویژگی های یک داور خوب کدام است اظهار داشت: 
یک داور خوب ابتدا باید انتظار پذیر باشد. آموزش های وی درباره داوری بروز و دارای تحصیلات بالا باشد. خبر یک خوب بدنی، آمادگی خوب جسمی و بدنی رفتار، کردار و خوش برخورد در اجتماع و در زمین مسابقه داوری که دارای این فاکتورها باشد می تواند یک داور خوب باشد. 
داودزاده در پایان این گفت و گو کوتاه از ایرج نظری، مرحوم مسعود کعبی، سیامک بخشی، مسعود عنایت را به عنوان مشوق های داوری خود معرفی نمود.

ارسال دیدگاه