دفعات بازدید: 1,283

تاریخ انتشار: 1391/11/07 - 13:14

مهرام این بار تا پایان ماند! / دومین باخت بچیروویچ مقابل پسرش

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در غیاب مهدی کامرانی محروم، فرصت بزرگی برای سجاد مشایخی جوان پیش آمد که در ترکیب اولیه مهرام مقابل تیم قدرتمند پتروشیمی به میدان رود. مهرام با ترکیب سجاد مشایخی، فرید اصلانی، صمد نیکخواه، مارکو میلیچ و محمدرضا درگی اولین بازی هفته را مقابل پتروشیمی آغاز کرد. پتروشیمی هم با محمدرضا خبازان،حامد آفاق سانی بچیروویچ، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان وارد میدان شد.

حامد آفاق با پرتاب سه امتیازی موفق خود به عنوان اولین امتیاز بازی شروع کننده امتیازات این تیم در ادامه بود و مارکو میلیچ هم به سرعت در طرف دیگر گلزنی مهرام را شروع کرد. بعد از چند دقیقه تقریبا مساوی همکاری زیبای حامد آفاق و سانی بچیروویچ در چند صحنه باعث فاصله گرفتن پتروشیمی شد. مهرام هم از دقیقه چهارم برای چند دقیقه بدون امتیاز مانده و تا دقیقه هفتم اختلاف به 21 بر 8 به نفع ماهشهر رسید.

در این دقیقه با ورود السون به زمین قفل چند دقیقه ای امتیاز آوری مهرام شکست و بعد از رفتن صمد به روی نیمکت چند امتیاز دیگر هم برای این تیم به دست آمد.

روزبه ارغوان که با چند بازیکن مهرام در همان دقایق اول برخورد داشت پیش از اتمام کوارتر اول با سه خطا بر روی نیمکت نشست و در دقایق باقیمانده نیمه اول هم کمتر از این بازیکن استفاده شد. هر چند در ثانیه های آخر کوارتر مهرامی ها اختلاف امتیاز را به کمتر از ده امتیاز رساندند اما پرتاب سه امتیازی ثانیه آخر آفاق نتیجه 27 بر 16 را در پایان کوارتر اول رقم زد.

** پتروشیمی برنده نیمه اول

پتروشیمی با گذشت دو دقیقه از کوارتر دوم به سی امتیاز رسیده و کوارتر دوم با اختلافی ده امتیازی ادامه پیدا کرد. مهرامی ها در این کوارتر به حریف نزدیکتر شدند و با اختلاف نزدیک 23 بر 22 نتیجه را واگذار کردند. بازیکنان و مربیان مهرام در دقایق آخر نیمه باز هم از شرایط داوری ناراضی بوده و اعتراضاتی هم نشان دادند. در هر حال تیم ماهشهری با اختلاف ده امتیاز برنده به رختکن رفت.

حامد آفاق با 22 امتیاز در نیمه اول بهترین بازیکن زمین بود.

** خروج زودهنگام روزبه ارغوان

حامد سهراب نژاد که یک درگیری لفظی هم با صمد نیکخواه در زمین داشت،با بازی عصبی خود حاتمی را مجبور به تعویض وی و فرستادن دوباره روزبه ارغوان به زمین کرد. ارغوان هم خیلی زود با خطا روی مارکو میلیچ، پنج خطایی شده و از زمین بیرون رفت. مارکوو میلیچ در این صحنه با یک اسلم دانک روحیه زیادی به تیمش داد و در چند دقیقه بعدی هم در ترکیب تیمش موثر بود. پتروشیمی هم تحت تاثیر پنج خطایی شدن ارغوان و تشویقهای طرفداران مهرام برای دقیقه ای به هم ریخت.

بهنام یخچالی بازیکن 17 ساله پتروشیمی که دقایق زیادی در بازی حضور داشت با یک سه امتیازی موفق تیمش را از این حالت خارج کرد. یخچالی که نسبت به قبل شرایط فیزیکی بهتری پیدا کرد بازی خوبی مقابل بزرگان مهرام انجام داد.

پتروشیمی کوارتر سوم را هم با نتیجه 18 بر 15 برد.

مهرامی ها که سه کوارتر را باخته بودند در ده دقیقه پایانی تیم کاملا متفاوتی نشان داده و 31 بر 15 بازی را بردند هر چند تجربه بازیکنان اصلی پتروشیمی اجازه از دست رفتن بازی را نداد.

سجاد مشایخی پیش از پنج خطایی شدن در چند موقعیت حساس با نفوذهای خود از حریف امتیاز گرفت، علی جمشیدی هم شرایط مشابهی در طرف مقابل داشت و تا چند دقیقه دو تیم به صورت پینگ پنگی امتیاز رد و بدل می کردند.

صمد نیکخواه که هفته قبل و بعد از دعوت شدن به کمیته انضباطی نشان داد که در زمین بازیکن بزرگتری نسبت به بیرون زمین است در ده دقیقه آخر بازی خوبی برای تیمش انجام داد. کامرانی و نیکخواه با تکذیب صحبتهایی که انجام داده و انداختن همه چیز به گردن خبرنگاران هنوز هم با ناراحتی تمام حاضران جایگاه خبرنگاران سالن آزادی مواجه بودند.

** شرایط خطرناک برای پتروشیمی

وحید حاجیان هم در این دقایق چند پرتاب به موقع داشته و با کمک مارکو مهرامی ها تا یک دقیقه و 42 ثانیه به پایان بازی اختلاف را به شش امتیاز رساندند. سانی بچیروویچ و حامد آفاق با رسیدن به این نقطه تلاش کردند که تیم را آرام کنند. حامد سهراب نژاد هم با کمتر شدن اختلاف و خطر از دست رفتن نتیجه بسیار با تجربه عمل کرده و با خطا و حرکات به موقع اجازه گل زدن به بازیکنان مهرام را نداد.

15 ثانیه به پایان بازی پرتاب سه امتیازی امیر صدیقی مهرام را به دو امتیازی پترو رساند. از طرف دیگر هم ابتدا روی سانی بچیروویچ خطایی انجام شد که یکی از پرتابهای وی گل شد و در حمله بعدی هم صمد نیکخواه در یک درگیری تک به تک با آفاق خطایی روی وی انجام داد که هیچ کدام از پنالتی های آفاق گل نشد.

امیر صدیقی و سجاد مشایخی در این ثانیه ها با پنج خطا از بازی بیرون رفتند و با دو پرتاب پنالتی موفق سانی نتیجه ثانیه های آخر به 87 بر 82 به نفع پتروشیمی تغییر کرد. گل ثانیه آخر فرید اصلانی هم در ثانیه آخر فایده ای به حال مهرام نداشت و این تیم با نتیجه 87 بر 82 دومین باخت پیاپی را تجربه کرد.

** سانی و آفاق برترین های زمین

در پایان این بازی سانی بچیروویچ با 24 امتیاز و هفت ریباند تاثیرگذارترین بازیکن زمین بود. حامد آفاق با 22 امتیاز، پنج ریباند چهار پاس گل در کنار سانی بهترین بود و محمدرضا خبازان با 12 امتیاز و علی جمشیدی با 9 امتیاز و پنج ریباند و حامد سهراب نژاد با 9 امتیاز و هشت ریباند به برد پتروشیمی کمک کردند.

صمد نیکخواه بهرامی با 29 امتیاز بهترین بازیکن مهرام بود و مارکو میلیچ با 16 امتیاز و 11 ریباند، سجاد مشایخی با 15 و وحید حاجیان با 11 امتیاز بهترینهای مهرام بعد از صمد بودند.

** حواشی بازی

در حالی که بسیاری از هواداران استقلال و پرسپولیس یک روز قبل از دربی فوتبال در مقابل درب اصلی آزادی به سر می بردند تعدادی از هوداران دو تیم با لباسهای استقلال و پرسپولیس به سالن آمده و به تشویق مهرام پرداختند.

مهمد بچیروویچ سرمربی مهرام با عقب افتادن تیمش حرکات جالبی کنار زمین داشت و گاهی وارد زمین هم می شد.

محمدرضا درگی بازیکن بلند قامت مهرام در برخورد با بازیکنان پتروشیمی با شکستگی بینی مواجه شده و از زمین بیرون رفت.

هواداران اندک پتروشیمی در سالن به باخت رفت و برگشت مهرام مقابل پتروشیمی اشاره داشتند که این موضوع با تذکر مسئولان برگزاری برای تشویق تیم خودشان مواجه شد و چند دقیقه بعد تذکری هم به هواداران مهرام داده شد

ارسال دیدگاه