دفعات بازدید: 904

تاریخ انتشار: 1391/11/10 - 2:33

هفته هفدهم سوپرلیگ بسکتبال؛پیروزی پتروشیمی و شکست صنایع

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با انگیزه زیادی به ماهشهر رفته و در صورت برد خیال راحتی برای حفظ جایگاه خود در جدول پیدا می کرد اما تلاشهای شاگردان شاهین طبع مقابل تیم قدرتمند صدرنشین به نتیجه نرسیده و در نهایت با نتیجه 82 بر 69 بازی را واگذار کردند.

پتروشیمی هفته قبل هم مهرام تیم اول شهر تهران را در خانه شکست داده بود.

دانشگاه آزاد در این بازی با یک بدشانسی هم مواجه شده و حامد حسین زاده را به خاطر مصدومیت از ناحیه مچ پا از دست داد. شنیده می شود بعد از مصدومیت حسین زاده، مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد به نگرفتن خطا در این صحنه معترض شده و با یک خطای تکنیکال جریمه شد. بعد از تکنیکال سرمربی، امیرحسین تاتاری بازیکن آزاد هم به خاطر صحبتهای مربوط به همین جریانات با خطای دیسکالیفه از زمین اخراج شد.

تمام این اتفاقات در حالی است که تیم دانشگاه آزاد روز پنجشنبه بازی سرنوشت سازی مقابل مهرام دارد.

×× خط و نشان گرگان برای دانشگاه آزاد

در حالی که تیم تهرانی دانشگاه آزاد موفق به پاره کردن نوار باختهای خود در ماهشهر نشد تیم شهرداری گرگان یک برد مهم دیگر به دست آورد و از نظر تعداد برد با دانشگاه آزاد مساوی شد. گرگانی ها این بار در خانه با نتیجه 65 بر 59 البدرکنگ را بردند. با این شرایط هفته آخر فصل عادی برای دو تیم دانشگاه آزاد و گرگان حیاتی بوده و حتی احتمال پنجم شدن شاگردان کبیر در انتهای فصل هم وجود دارد.

×× امیدهای نفت بر باد رفت

برخلاف هفته قبل که سالن بسکتبال آزادی روز شلوغی را با میزبانی از تمام تیم های میانه بالای جدول سپری کرد این هفته همه چیز در تهران آرام بوده و بیشتر نگاهها به شهرهای دیگر بود.

تیم نفت که امید چندانی به حضور در مرحله پلی آف نداشت برخلاف تصور مقابل همشهری قدرتمند خود مهرام به خوبی ایستادگی کرده و در حالی که تا پنج دقیقه تنها دو امتیاز مقابل هشت امتیاز مهرام به دست آورده بود ظرف یک دقیقه با دفاع خوب اجازه امتیاز آوری را از بازیکنان حریف گرفته و 9 بر 8 پیش افتاد.

بیشتر تلاش نفتی ها در این دیدار بر دفاع و گرفتن خطا از حریف بود و بعد از باخت 19 بر 16 در کوارتر اول شروع کوارتر دوم هم برای این تیم بسیار خوب بود. نفتی ها در دو دقیقه بار دیگر به حریف خود رسیده و تا اواسط کوارتر هم مساوی ماندند.

در این لحظات بازیکنان مهرام به سوتهای نزده داور معترض بودند و در سوی دیگر میدان هم ایمان زندی به هم تیمی هایش اعتراضاتی داشت. کادر فنی نفت با دیدن شلوغی نیمکت از بازیکنان خواست با یکدیگر صحبت نکنند. نفتی ها در ادامه باز هم معترض بودند که بازیکنان حریف آنها را در زمین می زنند.

مهرام در یک دقیقه آخر نیمه با چند امتیاز پیاپی از حریف فاصله گرفته و 37 بر 31 نیمه را برد.

×× پیروزی مهرام بعد از دو باخت

مهرام در ابتدای نیمه دوم شروعی طوفانی داشته و به سرعت اختلاف ده امتیازی ای با حریف ایجاد کرد که جبران آن برای نفت ممکن نبود. تیم تهرانی این کوارتر را 23 بر 16 برد و به جز دقایق اول ده دقیقه آخر که نفت موفق به کمتر کردن اختلاف تا هشت امتیاز شد بقیه بازی مانند کوارتر قبلی پیش رفت.

در این کوارتر صمد نیکخواه با پرشی که بالای سر اونتاریو لت داشت به طرز خطرناکی زمین خورد. اونتاریو هم بعد از اعلام خطا و تعویضش تا زمان نشستن روی نیمکت با حالت اعتراضی رو به صمد صحبت می کرد.

ایمان زندی در سه دقیقه آخر چند پرتاب سه امتیازی موفق داشت که با اختلاف بالای به وجود آمده تاثیری در نتیجه بازی نداشت. مهرام این بازی را با نتیجه 81 بر 68 به پایان برد.

صمد نیکخواه با 36 امتیاز بهترین بازیکن میدان بود. السون بازیکن دوم خارجی مهرام با 15 امتیاز و 12 ریباند دومین بازیکن موثر تیمش به حساب می آمد. ایمان زندی با 24 امتیاز بهترین بازیکن نفت بود هر چند از 14 اقدام به پرتاب سه امتیازی این بازیکن تنها چهار پرتاب گل شد. اونتاریو لت هم با 16 امتیاز و هفت ریباند دومین بازیکن برتر نفت بود.

×× قشمی ها باز هم باختند

تیم بسکتبال قشم که با برد هفته قبل کمی به بالا رفتن در جدول امیدوار شده بود درست مانند دانشگاه آزاد دو بازی بسیار سخت را در دو هفته باقیمانده لیگ داشت که در اولین قدم امشب با نتیجه 67 بر 62 از همیاری زنجان شکست خورد تا بدون امید در هفته آخر به مصاف پتروشیمی برود.

برخلاف قشم، تیم زنجان هفته های بدون شکستی را سپری کرده و در هفته پایانی با شهرداری گرگان روبرو خواهد شد.

×× ماهان برنده یک طرفه ترین بازی هفته

تیم فولاد ماهان که هفته قبل هم با اختلاف بالایی نفت سپاهان را برده بود این هفته با پیروزی 20 بر 17، 30 بر 10، 24 بر 17 و 20 بر 16 در هر چهار کوارتر بازی، صنایع را 94 بر 74 شکست داد. تیم ماهشهری به تازگی ماریوس پرکوکیوس بازیکن لیتوانیایی جدیدی را به خدمت گرفت تا اولین بازیکن لیتونیایی این تیم تنها نماند! با شکست هر دو تیم نفت و قشم خیال صنایع هم از پایینتر نرفتن در جدول لیگ راحت شد

ارسال دیدگاه