دفعات بازدید: 391

تاریخ انتشار: 1390/08/07 - 0:57

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ضرورت ايجاد طرح جامع ورزش استان، مشخص شدن مسير فعاليت ورزش استان با برنامه‌ريزي صحيح است

 حميدرضا گرشاسبي در نشست اتاق فكر و شوراي سياست‌گذاري ورزش خوزستان كه روز گذشته  در سالن استانداري برگزار شد، اظهارداشت: طرح جامع ورزش استان در پنج كارگروه ورزش همگاني، تربيتي و پرورشي، ‌قهرماني و حرفه‌اي، برنامه‌ريزي و آموزشي و رسانه و ترويج فرهنگ ورزش، برنامه‌ريزي شده است كه براي هر يك از آن‌ها نيز به صورت جداگانه و البته متحد با ديگر كارگروه‌ها برنامه خاصي لحاظ شده است.

 وي بيان‌كرد: در بخش ورزش همگاني در دو بخش ورزش عمومي و همچنين روستايي و عشايري برنامه‌‌ريزي كرديم تا بتوانيم ورزش اين دو بخش را فعال كنيم. در حال حاضر تعداد كل روستاهاي استان چهار هزار و 379 مورد است كه در طرح جامع ورزش استان براي اين قسمت برنامه‌ريزي خاصي انجام داده‌ايم.

 مديركل ورزش و جوانان خوزستان افزود: باتوجه به اين‌كه همه اعتقاد دارند كه ورزش آموزشگاهي بايد فونداسيون‌ و پايه‌ي ساير رشته‌هاي ورزشي باشد سعي كرديم در طرح جامع ورزش، كارگروهي به صورت جداگانه به اين بخش اختصاص دهيم و در اين زمينه برنامه‌ريزي كنيم. متاسفانه ورزش آموزش و پرورش استان خيلي كم كار است و سال گذشته خيلي از تيم‌هاي ما در مسابقات شركت نكردند.

 وي بيان‌كرد: ‌برنامه‌هاي تفريحي، گسترش ورزش صبحگاهي در مدارس استان، حمايت از ورزش در بيش از يك هزار مدرسه و مجتمع آموزشگاهي و راه‌اندازي پايگاه‌هاي استعداديابي در نواحي مختلف استان براساس طرح آمايش، از برنامه‌هاي كارگروه تربيتي و پرورشي هستند.

 گرشاسبي تصريح‌كرد: از ديگر اقدامات در طرح جامع ورزش استان، ساماندهي تيم‌ها و رشته‌هاي ورزشي در ليگ‌هاي مختلف كشور است كه در مجموع خوزستان 153تيم در ليگ‌هاي مختلف كشور دارد و هر هفته ميزباني 77 مسابقه ورزشي را بر عهده دارد.

 وي افزود: ما در 14 رشته ورزشي استعداد حضور در رقابت‌هاي ليگ كشور را داريم اما به دليل عدم پوشش و حمايت دستگاه‌ها از اين تيم‌ها، توانايي حضور در مسابقات را نداريم. در طرح آمايش ورزش خوزستان قطب‌هاي ورزشي استان شناسايي و سعي داريم آنان را تحت پوشش قرار دهيم.

 مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در بُعد قهرماني و حرفه‌اي طرح نظارت و ساماندهي باشگاه‌هاي خصوصي و دولتي استان را كه سال‌ها به دست فراموشي سپرده شده بود، مدنظر قرار داديم. در حال حاضر نزديك به 877 باشگاه خصوصي مشغول به فعاليت هستند كه پس از بازديدي كه از 645 باشگاه داشتيم متوجه شديم كه خيلي از آن‌ها پروانه باشگاه‌داري ندارند.

 وي تصريح‌كرد: فعاليت كارگروه برنامه‌ريزي و آموزشي در سه بخش آموزشي، پژوهشي و فرهنگي ترسيم شده است و تمام كارگروه‌ها بايد مطالب تحقيقاتي خود را به اين كارگروه تحويل دهند تا بحث و بررسي شود. علت ناكامي ما در ورزش خوزستان مربوط به همين كارگروه مي‌شود كه اميدوارم با برنامه‌ريزي صحيح نواقص كار برطرف شود.

 گرشاسبي افزود: متاسفانه در استان خوزستان برگزاري مسابقات كم صورت مي‌گيرد لذا ما در همان ابتداي ورودمان به هم گفتيم كه تا مي‌توانيد ميزباني مسابقات بگيريد.

 مديركل ورزش و جوانان خوزستان يادآورشد: كارگروه‌هاي همگاني، تربيتي و آموزشي، قهرماني و حرفه‌اي، برنامه‌ريزي و آموزشي و رسانه و ترويج فرهنگ ورزش، به ترتيب در طرح جامع ورزش خوزستان نيازمند 35 ميليارد و 314 ميليون ريال، 32 ميليارد و 284 ميليون و 800 هزار ريال، 94 ميليارد و 58 ميليون و 610 هزار ريال، يك ميليارد و 92 ميليون و 960 هزار ريال و 14 ميليارد و 522 ميليون ريال اعتبار هستند.

ارسال دیدگاه