دفعات بازدید: 1,446

تاریخ انتشار: 1391/11/15 - 17:33

جریان شکایت “هاج” از پتروشیمی چه بود؟

دادگاه داوری بسکتبال: پتروشیمی باید 63 هزار دلار بپردازد/سرپرست پتروشیمی: درخواست تجدید نظر می دهیم

بعد از اعلام حکم نهایی مربوط به پرونده جولیوس هاج بازیکن اسبق تیم بسکتبال پتروشیمی، این باشگاه حق جذب بازیکن جدید را ندارد اما سرپرست باشگاه تأکید می کند: به زودی درخواست تجدید نظر می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر به نقل از خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مشکلات مربوط به پرونده بازیکن خارجی 2 سال قبل پتروشیمی بندر امام گریبان این تیم را پیش از مرحله پلی آف گرفته و پتروشیمی باید ابتدا به حل این مشکل بپردازد تا اجازه جذب بازیکن جدید را داشته باشد.
اما ماجرای شکایت هاج از پترو چیست؟

طبق توضیحات ارائه شده از سوی داوری بسکتبال در مورد جریان پرونده، جولیوس هاج بازیکن اسبق پتروشیمی که مدت کوتاهی در فصل2010-2011 برای این تیم بازی کرده و به خاطر عدم رضایت باشگاه از تیم جدا شد خواستار دریافت مبلغ کامل قراردادش در آن فصل شده و در شکایت به دادگاه داوری بسکتبال تاکید کرده که در موعد مقرر مبلغ قراردادش را دریافت نکرده است.

*پاسخ باشگاه پتروشیمی به دادگاه: ادعای تهدید هاج صحت ندارد

هاج که سال 2011 از پتروشیمی جدا شد در ژانویه 2012 به دادگاه داوری مراجعه کرده و از پتروشیمی شکایت کرد در جریان این شکایت چند مورد مطرح شد از جمله اینکه وی در موعد مقرر چک باشگاه را به بانک برده و به دلیل نبودن پول کافی در حساب مجبور به باز گرداندن چک شده است.

پس از آن هم با تهدید از سوی باشگاه مواجه شده که یا 13 هزار دلار دریافت کند و یا مشکلات دیگری برایش پیش می آید!
با توجه به این موارد بازیکن آمریکایی خواستار باقیمانده پول خود و مبلغ مربوط به مراجعه به دادگاه و … شد اما پاسخ باشگاه پتروشیمی به شکایت اولیه این بود: بازیکن نامبرده از زمان ورود به ماهشهر در زمان بازی و تمرین کم کاری کرده و مسئولان باشگاه بارها به خاطر رفتار غیر حرفه ای به وی تذکر دادند با توجه به تغییر نکردن رفتار این بازیکن در نهایت باشگاه مجبور به قطع همکاری شد تا این زمان هم 40 هزار دلار به هاج پرداخت شده بود.

گویا باشگاه بعد از این جریان قصد پرداخت نقدی 20 هزار دلار به این بازیکن را داشت که وی خواستار انتقال وجه به حساب بانک استرالیا شد اما به خاطر مشکلات انتقال وجه بین المللی در این جریان تأخیر پیش آمد.

در مورد جریان تهدید بازیکن هم باشگاه پتروشیمی به این شکل توضیح داده است: هاج هیچگاه تحت فشار مقامات باشگاه نبوده و بنیل کوچویی هم که به عنوان شاهد در جریان شکایت نام برده شده است تنها تأیید می کند که این جریان را از خود بازیکن شنیده و شاهد اصلی ماجرا نبوده است.

*تصمیم نهایی دادگاه: پتروشیمی باید 63 هزار دلار بپردازد

در نهایت با بررسی های فراوان ماجرا، دادگاه داوری ورزش در روز 29 آگوست 2012 حکم داد که باشگاه پتروشیمی باید مبلغ 63 هزار دلار با توجه به دیرکرد پرداخت پول تا روز 2 ژانویه 2012، به هاج بپردازد.

علاوه بر این باید بیش از هزار دلار مبلغ مربوط به روال قانونی پرونده در دادگاه را هم پرداخت کند.


*مرمزی زاده: درخواست تجدید نظر می دهیم

بعد از حکم اعلام شده سایت فیبا کمتر از یک ماه قبل رسما اعلام کرد که باشگاه پتروشیمی تا زمان پرداخت مبلغ مورد نظر حق جذب بازیکن جدید را ندارد.

مرمزی زاده سرپرست پتروشیمی در واکنش به این جریان می گوید: این پرونده جای تجدید نظر دارد و ما هم پیگیر ماجرا هستیم تا با مطرح کردن دلایل خود در مبلغ تجدید نظر شود.

این رأی هم رأی اولیه است و وقتی پرونده ای در جریان تجدید نظر قرار می گیرد حکم های اعلام شده تا زمان طی شدن روال قانونی و اعلام حکم نهایی اجرا نمی شود.

وی ادامه می دهد: فدراسیون جهانی فیبا هم در نامه ارسال شده با تشکر از باشگاه پتروشیمی به عنوان یک باشگاه ریشه دار تأکید داشته که این ماجرا حالت تنبیهی ندارد و فقط یک پرونده مالی است. به خصوص که ما حسن نیت خود را در پرونده نشان داده و تنها باید ثابت کنیم ماجرای به وجود آمده به خاطر مشکل نقل و انتقال پول بوده است.

سرپرست پتروشیمی در مورد اقدام باشگاه برای جذب بازیکن جدید و پاپ سو گفت: این نام ها تا زمان رسیدن به مرحله واقعیت نباید مطرح شود ما از حاتمی سرمربی تیم هم خواسته ایم ابتدا در مورد بازیکن مورد نظر به قطعیت برسد و سپس به ما اعلام کند تا در نهایت با بازیکن مورد نظر به توافق برسیم اما فعلا بحثی در این مورد وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :2

  • m

    تاریخ : ۱۵ - بهمن - ۱۳۹۱

    salam va ba arze khaste nabashid khedmate shoma. age hamun aval pule in bazikono midadan hala b hamchin vaziyati nemiresid.asan in aghaye hach dar hade time petroshimi nabude k hala injur shakh shode vase bashgah man vaghean vase masulin moteasefam k mizaran hamchin etefaghai pish biad va hamchin bazikonai az hamchin time bozorgi shekayat konan.


  • شعبانی

    تاریخ : ۱۷ - بهمن - ۱۳۹۱

    باسلام به همگان همچنین همه ورزشکارانی که واقعادر این دهه برای به ثمررساندن زحماتشان واقعا تلاش کردن وواقعا از همه جانبه خود (خانواده /تفریح …..)زده که فقط بتوانند ورزش ماهشهر را به اوج خود برسانند. همچنین از شما عزیزان میخواهم برای موفقیت تیم آمادگی جسمانیم که در تاریخ 91/11/19 عازم اهواز میشوند برای مسابقه آمادگی جسمانی در کنار تیمهای استان قرارگیرند خالصانه دعا کنید که با دستان پر برگردند زیرا واقعا در این مدت کم. تلاش وافر کردند //انشالاه همگی موفق شویم …


ارسال دیدگاه