دفعات بازدید: 5,280

تاریخ انتشار: 1393/12/20 - 13:56

مصاحبه با اسماء رفیع زاده – بازیکن والیبال

بیوگرافی؟
اسماء رفیع زاده هستم ، متولد ماهشهر ، 28سال سن دارم ، لیسانس تربیت بدنی هستم

دستاورد های شما به عنوان بازیکن و مربی؟

دستاوردهای زیادی داشته ام ، در سال 77 به عنوان تکنیکی ترین بازیکن استان انتخاب شدم ، مقام سوی دانش آموزان کشور به همراه منتخب استان خوزستان ، 3دوره مقام اولی و دوم دانشجویان کشور بهمراه تیم دانشگاه آزاد تهران مرکز ، نائب قهرمانی مسابقات لیگ دسته 1 کشور ، 2 دوره قهرمان بازیهای صنایع پتروشیمی و نفت بهمراه تیم پتروشیمی بندرامام ، چند دوره ی متوالی قهرمان سوپر لیگ استان خوزستان و …

شیرین ترین خاطره ورزشی شما ؟

شیرین ترین خاطره ی ورزشی من برمیگردد به 4سال پیش که به عنوان بازیکن توانستیم برای اولین بار به همراه تیمی کاملا بومی (بازیکنان و مربی بومی) به نام تیم پتروشیمی بندرامام به مربیگری خانم شهین دنیاری با کسب مقام دوم در دسته 1 کشور به سوپر لیگ راه پیدا کنیم و همینطور انتخاب شدن به برای تیم دانشجویان کشور اعزامی به مسابقات یونیورسیاد جهانیه اسپانیا

تلخ ترین خاطره ورزشی شما ؟

خاطره ی تلخ ، زیاد در خاطرم نیست ولی مصدومتیم و پاره شدن رباط صلیبیم در مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته از بدترین لحظات ورزشیم بوده که خداروشکر چندماهی هست که تمریناتم را از سر گرفتم

چند ساله والیبال بازی کردید و از کجا شروع کردید؟

از سال 75 با تیم شیمیایی رازی والیبال را شروع کردم ، بعد هم به تیم پتروشیمی بندرامام رفتم ولی بصورت حرفه ای از سال 80 والیبال را دنبال میکنم

چه توصیه ای دارید برای کسی که به تازگی قصد دارد والیبال را شروع نماید؟

به ورزش قدم نگذارند اگر علاقه ای ندارند ، حتما با علاقه به سراغ ورزش بروند ، حتما با فکر وارد و اگر به کار گروهی علاقه دارند رشته ی والیبال را انتخاب کنند و سعی کنند برای آموزش سراغ مربیانی بروند که سابقه ی کاری آنها برای جامعه والیبالیستها مشخص و واضح است که اصول مقدماتی والیبال بطور صحیح به آنها آموزش داده شود.

مشوق ورزشی شما ؟

مشوق اصلیِ من اول مادر و پدرم ، بعدهم معلم ورزش دوران راهنماییم بودند ، بعد هم دوستان صمیمیم

نظر شما در خصوص هیئت والیبال  ماهشهر ؟

بر راس هیئت والیبال ماهشهر اشخاص با تجربه و کارکشته ای نشسته اند فقط اگر به جوانان والیبالیست بیشتر بها بدهند ، برای مربیگریه تیمهای مختلف شهر از والیبالیستهای شهر استفاده کنند ، پایگاه استعدادیابی را جدی تر دنبال کنند ، در مورد برگزاریه کلاسهای مختلف مربیگری وداری بیشتر اطلاع رسانی کنن وظیفه ی خود را تمام و کمال وبه نحو احسن انجام داده اند.

والیبال در یک کلمه ؟

توصیفش در یه کلمه واقعا سخته ، اولین عشق زندگیم ، دون اون زندگی معنایی نداره

بزرگترین آرزویت ؟

فقط و فقط سلامتی ، آدم تا سلامت نباشه به هیچ کدوم از خواسته ها و آرزوهاش نمیتونه برسه

چه شد که به این رشته جذاب روی اوردی؟

من در خانواده ی ورزشی بدنیا آمدم ، عموهای من همه فوتبالیست بودند و از بچگی در زمینهای ورزشی ماهشهر با آنها فوتبال بازی میکردم و همینطور مامانم در نوجوانی والیبالیست بوده ، در دوران راهنمایی در مدرسه بدلیل تشویقهای معلم ورزشم و شرکت در بازیهای مدارس به این رشته علاقه مند شدم ، چون همزمان در تیم بسکتبال منتخب استان خوزستان هم بازی میکرد ، ولی باید 1رشته ی تیمی را انتخاب میکردم و تصمیم گرفتم توپ والیبال را به عنوان صمیمی ترین دوستم انتخاب کنم ، شاید این بزرگترین تصمیم زندگیه من بوده باشه :-)

چه اهدافی را در این رشته دنبال میکنی؟

امیدوارم دوباره بتوانیم سال آینده تیمی از ماهشهر در سوپر لیگ بانوان کشور داشته باشیم که به راحتی مثل سالهای قبل تواناییهای خودمون را به معرض نمایش بگذاریم ، بعد از این مهم ، بزرگترین هدف من تربیت نونهالان و نوجوانان علاقه مند به رشته ی والیبال به عنوان مربی است ، آنهم اصولی و به بهترین شکل ممکن.

نظر شما در خصوص پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر ؟

به نظر من این پایگاه راه و روش بسیار زیبایی را در پیش گرفته و آنهم معرفی بازیکنان بومی به همشهریان خود است ، این پایگاه اخبار ورزشی شهر و استان و کشور را به بهترین شکل ممکن به علاقه مندان به ورزش اطلاع رسانی میکند.

در چند دوره  مسابقات والیبال تاکنون شرکت داشته اید؟

6سال است که کارت مربیگری گرفته ام ، ولی بدلیل تحصیل و مسابقات ، مربیگری را 2 سال است که شروع کرده ام ، هم اکنون مربی تیم نونهالان و جوانان شهرداری بندرامام خمینی هستم

کمی در خصوص تیم والبال بانوان ماهشهر در لیگ کشور برای ما توضیح بدید چگونه تشکیل شد و چرا این تیم در مسابقات امسال شرکت نکرد؟

این تیم ابتدا قرار بود به نام و ساپورت مالی پتروشیمی بندرامام در سوپرلیگ کشور شرکت کند ولی به دلایل نبود بودجه تیم به منطقه ی ویژه ی اقتصادی سپرده شد ، از 6بازیکن بومی وخوزستانی و 5بازیکن غیربومی و 1بازیکن خارجی تشکیل میشد به مربیگریه خانم شهین دنیاری ، علی رغم اختلافات موجود در راس مدیریت تیم و مسئولان شرکت منطقه ی ویژه ی اقتصادی در بین 12 تیم به مقام 6اُم رسیدیم ، آنهم برای اولین سال حضورمان ولی بدلیل علاقه نداشتن مسئولان منطقه ی ویژه ی اقتصادی به بازیکنان ومربیان بومی سال بعد این تیم با شکل و شمایلی 100در100 غیر بومی وبر اثر روابط دوستیه بین آنها به مسابقات لیگ اعزام شد ، سال بعد و سال بعد از آنهم تیمی از ماهشهر در لیگ شرکت نکرد ، بدلیل نبود حامیه مالی.

چه انتظاری از مسئولین ورزش شهرستان دارید؟

اولین و مهمترین انتظار من اینست که از مربیان و بازیکنان مجرب بومی استفاده شود ، چون یک بومی دغدغه ی مردم شهر خود را بهتر دیگران میداند ، کلاسهای مربیگری و داوری زیادی را برای ارتقاء سطح کیفی کار مربیان و داوران برگزار کنند ، از مدرسان برجسته ی کشور در این کلاسها استفاده شود ، اماکن و امکانات ورزشی لازم را برای علاقه مندان فراهم کنن ، به ورزش بانوان بیشتر از اینها بها داده شود.

چه عواملی میتونه در پیشرفت یک بازیکن تاثیر گذار باشه؟

اول و آخر علاقه خوده ورزشکاران ، بعد بودن مربیان دلسوز ، کارآمد با دانش روز بالای سر آنها ، زندگیه سالم داشتن بدون استفاده از دخانیات و مشروبات الکی و با نظم دنبال کردن تمرینات و بدنبال مادیات نبودن ..

کلام آخر؟
اول خدای مهربان را بخاطر اینهمه توجهش به من خیلی خیلی شاکرم ، دست پدر و مادر مهربان و دلسوزم را میبوسم واز اینکه بخاطر حضور در مسابقات و اردوهای گوناگون در بیشترین لحظات کنار آنها نبودم عذرخواهی میکنم ، از مربی کارکشته ودلسوزم خانم شهین دنیاری تشکر میکنم ، و همینطور از شما که این فرصت را به من دادید کمال تشکر را دارم و همینطور از دوستانم که همیشه به من روحیه و انرژی میدن تشکر میکنم

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :26

  • رضا حیاتی

    تاریخ : ۲۶ - بهمن - ۱۳۹۱

    خانم رفیع زاده همیشه موفق و برقرار باشید.


  • شاهین بهرام نژاد

    تاریخ : ۲۶ - بهمن - ۱۳۹۱

    برای ایشان و تمامی بانوان ورزشکار سرزمینمان آرزوی بهروزی روزافزون داریم … قطعا با توجه بیشتر به این استعدادها در آوردگاههای جهانی نیز حرفها برای گفتن خواهیم داشت و توانمندی زن ایرانی ، جلوه گری خواهد کرد.


  • فاطمه-بوشهر

    تاریخ : ۲۶ - بهمن - ۱۳۹۱

    امیدوارم موفق موفق باشی اسمایی


  • امین جوکار

    تاریخ : ۲۶ - بهمن - ۱۳۹۱

    سرکار خانم اسماء رفیع زاده موفقيتهاي روز افزون جنابعالي را تبريك عرض ميكنم.انشاا.. شاهد پيشرفتهاي بيشتر با توجه به لياقت و شايستگي فراواني كه در شما شاهد هستيم در آينده نزديك باشيم.


  • ali amoori

    تاریخ : ۲۷ - بهمن - ۱۳۹۱

    khanom rafie zade hamishe movafagh va salamat bashid ,enshala movafagheyathaei bishtari az shoma bebinim


  • ali babadi

    تاریخ : ۲۷ - بهمن - ۱۳۹۱

    arezooye pishrafte roooz afzooon.,,pirooz o sar boland bashi..


  • Bahar Edalat

    تاریخ : ۲۷ - بهمن - ۱۳۹۱

    اسما جان باعث افتخار همشهریانت هستی،بدست آوردن این موفقیت ها رو بهت تبریک میگم . انشاالله شاهد پیشرفت روز افزونت باشیم… پاینده باشی


  • مرضیه موحد

    تاریخ : ۲۷ - بهمن - ۱۳۹۱

    (Y) (Y) موفق باشی عزیییییییییییزم


  • خدیجه آقاجری

    تاریخ : ۲۷ - بهمن - ۱۳۹۱

    بیشتر خانواده هایی که دخترانشان درگیر فعالیتهای حرفه ای ورزشی هستند با مشکلاتی روبرو هستن خصوصآ اگر در شهر کوچکی مثل ماهشهر زندگی میکنند.به ورزش زنان در ایران از نظر مالی تاکنون به طور جدی و حرفه ای و در سطح بالا اهمیت داده نشده.و اگر هم داده شده فقط در شهرهای بزرگی مثل تهران شیراز و اصفهان بوده.میخوام بگم اسما توی ورزش والیبال در سطح ملی به حقش نرسید چون ساکن این سه شهر بزرگ نبود.تنها هدیه ای که اسما از این ورزش نصیبش شد پارگی رباط صلیبیش بود که تمامی خرج و مخارجش رو خودمون پرداخت کردیم و دریغ از یک ریال حمایت مادی و معنوی کسانی که سالها اسما براشون زحمت کشید.از خدا میخوام اسما توی امر آموزش بچه ها و جوونای شهرش موفق باشه و در جبهه ی تعلیم و تربیت سربلند بیرون بیاد و لااقل توی این مرحله از زندگی ورزشی ش به خواسته ش برسه.


  • فرید شکاری

    تاریخ : ۲۸ - بهمن - ۱۳۹۱

    باسلام :اسماء جان موفق ،سربلند،سرفراز،شیرین کام ،خوشبخت،خوشحال،خوشنود، سرحال،قبراق،باهوش بیهوش، حالا هرچی که دوست داری فقط باشی ..ما از شما نیاز داریم وانشاا.. بتونی به والیبال بانوان استان کمک بکنی….بای


  • رضا-د

    تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۳۹۱

    ازپشتکار وتمرینات مداوم شما خواهر گرامی وافتخار آفرینیت در ورزش تشکر وقدر دانی می گردد. و انشا الله از هر نظر باعث افتخار این مرز وبوم باشید .


  • asma raeesghanavaty

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۳۹۱

    asma jonam ishalah hamishe movafagh bashiiii


  • علیرضا رفیع زاده

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۳۹۱

    اسما جان به خودم بالیدم به همه عزم واراده واین همه صداقت گفتار حتما” حتما” نباید بچه شهرهایی مثل تهران بود تا به تیم ملی راه یافت ویا درتمام مراحل ورزشی اینچنین موفق شد،همینقدر که همشهریان خوبمان در ماهشهر متشکروقدردان هستند واین کار ( مربیگری وآموزش به نونهالان )باعث توجه به ورزش شهر شده خود افتخاری بزرگ برای شهرواستان است . من با تمام وجودم افتخار می کنم وباید اینجا خاطر نشان کنم که فوتبالیستهای خانم ،خدا رحمتان کرد که اسما جان به والیبال روی آورد و به فوتبال توجه دیگری نکرد وگرنه این خانم یک تنه سه نفر را دریبل می زد وخودش به تنهائی با سه تا چهار نفر بازی گل کوچک انجام می داد وجالب اینکه همیشه با گلهای بالا آنها را می برد . درحال حاضر هم اگر یک بازیکنان فوتبال بانوان به اندازه اسما جان توانست با توپ فوتبال روپائی بزند یک جایزه خوب پیش من دارد.هرکدام از این بانوان فوتبالی که خواستند بیایند ومسابقه بگذارند. اسما جان موفقیت وسربلندی شما درتمام مراحل زندگی آرزوی من وخانواده من است .


  • اسماء رفیع زاده

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۳۹۱

    مرسی آقای حیاتی ….


  • امیر رفیع زاده

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۳۹۱

    خانم رفیع زاده تبریک میگم به شما و تمام هم تیمی هاتون.


  • علي متور

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۳۹۱

    فقط ميتونم بگم آفرين و بهت افتخار ميكنيم


  • لیبرو رامشیر

    تاریخ : ۷ - اسفند - ۱۳۹۱

    خانم رفیع زاده انشالله که در تمام مراحل زندگی موفق باشیدو البته شاهد حضور شما در تیم ملی باشیم.


  • مهر

    تاریخ : ۱۵ - اسفند - ۱۳۹۱

    اسما جان من از همکلاسیهای پیش دانشگاهی شما هستم .خواستم بگم بهت افتخار می کنم و واقعا از موفقیتت خوشحال شدم.همیشه سربلند باشی


  • شهین دنیاری

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۳۹۱

    اگه توی هر شهر فقط چند تا بازیکن مثل اسماء : با تعصب و غیرت و با انگیزه وجود داشت ورزش بانوان ما حال و روزش بهتر از این میشد.


  • اکرم چاروسائی

    تاریخ : ۱۵ - مرداد - ۱۳۹۲

    منم با نظر مربی و استاد عزیزم خانم دنیاری که امیدوارم حالشون خوب شده باشه کاملا موافقم اما در سطح وسیعتر مثلا در استان خوزستان اگر بازیکن هایی مثل اسماء داشتیم مشکلاتمان قابل حل بود


  • fatemeh

    تاریخ : ۱۵ - تیر - ۱۳۹۴

    واقعا بت تبریک میگم،همه تیم بازیشون عالیه،بت افتخار میکنم


  • مریم

    تاریخ : ۲۴ - تیر - ۱۳۹۴

    سلام اسما جان انشالله که موفق باشی تو کلا توی ورزش استعداد داری هنوز شوت های قدرتی که با توپ فوتبال توی تبریز به دروازبان زدی یادمه به نظرم تو یه نخبه ورزشی هستی،همیشه سلامت باش وپیشرفت کن، افتخار استان هستی


  • مریم

    تاریخ : ۵ - مرداد - ۱۳۹۴

    سلام اسما جان افرین بر تو…
    یادش بخیر دوران دبیرستان و تیم مدرسمون که اول شدیم تو شهرستان…*****


  • الهام شنبدی

    تاریخ : ۱۰ - فروردین - ۱۳۹۶

    دوست عزیزم امیدوارم موفق باشی


  • ساغر عربي

    تاریخ : ۲۵ - شهریور - ۱۳۹۶

    موفق باشی مربی عزیزم ✌???


  • دانش اموزت

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۳۹۶

    سلام خانم من از تو خیلی خوشم میاد و دوست دارم دانش اموز کلاس ششمی الفبا


ارسال دیدگاه