دفعات بازدید: 942

تاریخ انتشار: 1391/12/16 - 23:04

مرحله نهایی سوپرلیگ بسکتبال؛ فینالی تکراری با چند تفاوت

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران روزهای پایانی این دور از سوپرلیگ بسکتبال با روزهای پایانی سال 91 منطبق شده و اگر تکلیف مرحله نیمه نهایی با 3 بازی مشخص نمی شد احتمال کشیده شدن بازی ها به روز آخر سال هم وجود داشت سالی که از روز اول با یک دیدار بسکتبال (دیدار مهرام و ذوب آهن) آغاز شد.

تیم بسکتبال مهرام برای ششمین سال متوالی و با کسب چند قهرمانی پیاپی، امسال هم راهی فینال شده و تیم پتروشیمی برای دومین سال متوالی رو در روی مهرام قرار می گیرد با این تفاوت که امسال تیم پتروشیمی فصل عادی را در رده اول جدول و مهرام در جایگاه سوم به پایان بردند.

**آفاق در سوی دیگر میدان فینال

حامد آفاق که سال قبل با لباس مهرام قهرمان لیگ شد امسال پیراهن حریف را برتن کرده و مقابل یاران سابق قرار می گیرد.

آفاق 2 سال قبل هم با لباس ذوب آهن مقابل مهرام قرار گرفت اما موفق به قهرمانی با تیم اصفهان نشده و در نهایت به مهرام بازگشت.

با شروع فصل نقل و انتقالات با وجود اینکه خبر انتقال مهدی کامرانی به ماهشهر جدی تر بود گارد مشهدی مهرام به جای کامرانی سر از ماهشهر در آورده و یاران جدیدی به جای کامرانی و نیکخواه در ماهشهر پیدا کرد، آفاق به همراه جابر و سانی بچیروویچ یاران خارجی تیم، مثلث جدیدی را به وجود آورده و در مقابل مهرامی ها با تغییرات ترکیب موفق به پیدا کردن جانشین ثابتی به جای این بازیکن و به عنوان ضلع سوم مثلث خود نشده و تا هفته های آخر هم به جابجایی مهره ها پرداخت، مهرامی ها در مرحله نیمه نهایی فرید اصلانی را در ترکیب اولیه خود قرار دارند و باید دید آیا این ترکیب برای فینال هم حفظ خواهد شد.

**مربیان جدید از تیم ملی بزرگسالان و جوانان

تفاوت دیگر فینال امسال برروی نیمکت تیم ها خواهد بود مربیان هر دو تیم فینالیست امسال از مربیان ملی بوده و بچیروویچ اولین مربی خارجی است که بعد از سال ها حضور مربیان ایرانی، هدایت یکی از دو تیم فینالیست را برعهده دارد.

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی تا قبل از تابستان امسال هدایت تیم ملی جوانان را برعهده گرفته و بچیروویچ سرمربی مهرام نیز پیش از شروع سال 91 هدایت تیم ملی بزرگسالان را در اختیار گرفت به این ترتیب در پایان لیگ امسال یک مربی ملی قهرمانی بازی ها را به دست خواهد آورد.

**سهراب نژاد تنها بازمانده پتروی فصل قبل

تیم پتروشیمی  علاوه بر تغییر  کادر فنی، تمام ترکیب سال قبل ، منهای حامد سهراب نژاد راتغییر داد و تیم کاملا جدیدی ساخت.
 هر چند تیم مهرام هم تغییراتی در فصل نقل و انتقالات داشت اما بدنه اصلی تیم سال قبل حفظ شد بر خلاف مهرام که خواسته و ناخواسته در لیگ امسال اسیر حواشی زیادی شد طرف ماهشهری بدون سر و صدا با آرامش به کار خود ادامه داده و تنها یک باخت در فصل عادی و یک باخت در پلی آف را تجربه کرد.

** جابه جایی مسیر دو تیم

 تیم پتروشیمی فصل قبل برای رسیدن به فینال در مرحله نیمه نهایی پنج بازی سخت با ماهان داشت اما امسال شهرداری گرگان حریف این تیم شده و مهرام مقابل ماهان قرار گرفت مهرامی ها قبل از ماهان هم با دانشگاه آزاد برای رسیدن به نیمه نهایی بازی داشتند و بچيرویچ سرمربی این تیم مسیر مهرام را سخت تر از سایر رقبا عنوان کرد.

مهرام حاتمی سرمربی پتروشیمی هم با تایید این مطلب گفت: به هر حال مهرام در مرحله مقدماتی سوم و ما اول شدیم از اول هم برنامه ریزی پتروشیمی همین بود که قرار گرفتن در این جایگاه، کار راحت تری داشته باشد. 

علاوه بر تمام موارد فوق فینال امسال که تقریبا همزمان با فینال سال قبل در فصل  پاییز شروع شد، سه ماه زودتر از دور قبلی  به پایان رسیده و به سال بعد کشیده نمی شود.
 
مهرام و پتروشیمي  پنج بازی فرصت دارند تا با تعداد قهرمانی های تیم تهرانی به عدد پنج برسد و یا تیم ماهشهری اولین قهرمانی را به استان خوزستان هدیه کنند.

** رقابت ماهان و گرگان برای مقام سوم

 به جز بازی فینال فردا، اولین دیدار رده بندی لیگ هم به میزبانی اصفهان برگزار می شود تیم فولاد ماهان که در مرحله قبل از مسائلی مثل هدیه کردن میزبانی دو بازی  اول به مهرام ،‌ضربه خورد این بار در جریان بازی های 2 از 3 میزبانی اول را بر عهده گرفت گرگانی ها در سوی دیگر میدان با توجه به شرایط به هم ریخته ماهان به دنبال تکمیل شگفتی امسال خود با کسب عنوان سومی لیگ هستند.

** خطا داوری ها چهار تیم

 فدراسیون بسکتبال برای جلوگیری از حرف و حدیث های بعدی نام بازیکنانی را که یک خطای فنی در باز های گذشته دریافت کرده اند که اعلام کرد این بازیکنان در صورت دریافت یک خطای فنی دیگر  با یک جلسه محرومیت مواجه خواهند شد.
 
وارطان بیدروسیان تنها بازیکن گرگان در این جمع است، جواد داوودی و اصغر کار دوست بازیکنان ماهان، مهدی کامرانی و مارکو میلیچ در مهرام و حامد آفاق به همراه سانی بچيروویچ در تیم پتروشیمی بازیکنانی هستند که در لبه تیغ قرار دارند:

برنامه بازی ها:
 
پنجشنبه 17  اسفند
پتروشیمی – مهرام، 15:30  دقیقه
فولاد ماهان- شهرداری گرگان، ساعت 16
 
جمعه 18 اسفند؛
پتروشیمی- مهرام، 15:30 دقیقه

دوشنبه 21 اسفند ماه،
 مهرام- پتروشیمی
شهرداری گرگان- فولاد ماهان

ارسال دیدگاه