- پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر - http://irhamegani.com -

فینال اول سوپرلیگ بسکتبال؛ پتروشیمی کار نیمه تمام دیروز را به اتمام رساند

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران [1] حاضر در محل؛ بالاخره اولین بازی فینال لیگ بسکتبال بدون مشکل جوی، پرتاب ترقه و اتفاقات دیگر عصر امروز در سالن بعثت ماهشهر برگزار شد.
2 تیم پتروشیمی و مهرام با همان ترکیب روز قبل وارد زمین شدند و این بار پتروشیمی با گل حامد آفاق امتیاز آوری را شروع کرد. مهدی کامرانی که بدون مشکل در این دیدار به میدان آمد و با یک حمله و گرفتن پنالتی اولین امتیاز مهرام را به دست آورد.
پتروشیمی با گذشت 6 دقیقه از بازی با دفاع خوب از بازیکنان مهرام و بازی هماهنگ بازیکنان این تیم  20 بر 3 پیش افتاد. تا رسیدن اختلاف دو تیم به 20 امتیاز و برای مدت هشت دقیقه تیم ماهشهری بدون هیچ تعویضی به بازی ادامه داد و بعد از این دقایق بهنام یخچالی جای سانی را در زمین گرفت.
بعد از بیست و پنجمین امتیاز پتروشیمی، جابر ابراهیم خطایی روی مهدی کامرانی انجام داد که بعد از آن برخوردی هم بین روزبه ارغوان و کامرانی پیش آمد. گویا حرکت اول با روزبه بوده و کامرانی هم به آن واکنش نشان داد با این خطا و حمله بعد از آن تعداد امتیازات مهرام به شش رسیده و با سه امتیازی ابراهیم جابر پتروشیمی امتیاز سی ام را کسب کرد. در نهایت هم پتروشیمی با نتیجه 30 بر 8 کوارتر اول را به پایان برد.
آفاق با 13 و ارغوان با 11 امتیاز بهترینهای این دقایق بودند.
**برتری 24 امتیازی پتروشیمی در نیمه اول
بازیکنان مهرام با وجود اختلاف بیش از 20 امتیاز باز هم با آرامش و اطمینان بازی را در کوارتر دوم ادامه می دادند. با دفاع 2 تیم بازی در دقایق اول این کوارتر کم امتیازتر پی گیری شد. در اواسط کوارتر با بیرون آوردن بازیکنان خارجی، مهرام با ترکیبی کاملا ایرانی به بازی ادامه داده و مهدی کامرانی در کنار سجاد مشایخی موثر عمل می کردند.
مهرامی ها بار دیگر در دقایق آخر نیمه برای دفاع از بازیکنانی مثل سانی و آفاق دچار مشکل شده و چند سه امتیازی پیاپی دریافت کردند تا اختلاف دو تیم به 25 امتیاز برسد.
صمد نیکخواه با این اختلاف به شدت از دست برخی هم تیمی های خود به خاطر اشتباهاتشان عصبانی شده و برخی حرکات آنها را گوشزد می کرد. مهرام در یک دقیقه آخر نیمه، اوضاع بهتری پیدا کرده چند امتیاز پیاپی به دست آورد و کوارتر دوم را با تنها 2 امتیاز واگذار کرد. در نهایت نیمه اول 59 بر 35 به سود پتروشیمی تمام شد.
**بازگشت مهرامی ها و تساوی در کوارتر سوم
مهرامی ها در نیمه دوم متفاوت از 20 دقیقه اول به زمین آمدند. سانی، جابر، سهراب نژاد و آفاق بازیکنان اصلی پتروشیمی در این دقایق با سه خطا شرایط خطرناکی را برای ادامه کار پیدا کردند. مهدی کامرانی برخلاف روز قبل رهبری مهرام را در زمین برعهده داشت و این بازیکن هم در دقیقه ششم نیمه، سه خطایی شد.
بازیکنان پتروشیمی باز هم در این کوارتر فرصتهای زیادی را برای شوت به دست آوردند و با وجود بازی بهتر مهرام این کوارتر، 24- 24 مساوی تمام شد.
در 10 دقیقه پایانی بازی، حامد سهراب نژاد که بازی درگیرانه ای را در زیر حلقه با بازیکنان مهرام انجام می داد، با پنجمین خطا از زمین خارج شد. صمد نیکخواه بهرامی که در نیمه اول تنها 5 امتیاز به دست آورده بود در این دقایق در خط امتیاز آوری قرار گرفته و اختلاف دو تیم را کمتر کرد. تا چهار دقیقه به پایان بازی اختلاف به 12 امتیاز رسید.
سجاد مشایخی بازیکن جوان مهرام که بازی خوبی را برای تیمش انجام داده بود در این دقیقه با پنجمین خطا از بازی خارج شد.
**جنگ سه دقیقه آخر
با کم شدن اختلاف 2 تیم، مهرامی ها امید زیادی به برگرداندن نتیجه به خصوص با خستگی بازیکنان پتروشیمی پیدا کردند. در سه دقیقه آخر بازی رقابت سنگینی بین دو تیم در گرفت و هر دو طرف امتیاز به امتیاز پیش می رفتند. یک دقیقه و سی ثانیه به پایان بازی، السون یار خارجی مهرام هم با خطای پنجم از بازی خارج شد.
با چند حمله خطرناک از مهرام و اشتباه بازیکنان پتروشیمی در زیر حلقه، اختلاف در یک دقیقه آخر به 9 امتیاز رسید. با پرتاب سه امتیازی حامد آفاق در ثانیه های آخر، پتروشیمی از مرز 100 امتیاز گذشت و در نهایت بازی با نتیجه 102 بر 92 به نفع پتروشیمی تمام شد