دفعات بازدید: 1,643

تاریخ انتشار: 1391/12/27 - 0:40

پایان حکمرانی مهرام در لیگ بسکتبال؛ جام قهرمانی بر دستان بلندقامتان پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در پنجمین فینال لیگ برتر بسکتبال به مصاف مهرام تهران رفت و با نتیجه 88 بر 74، مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کرد و برای نخستین بار قهرمان ایران شد.

 پتروشیمی با هدایت مهران حاتمی در مسابقه‌ای کاملا برتر توانست نوار قهرمانی‌های مهرام را پس از پنج سال پاره کند و به مقام قهرمانی برسد.

کوارتر نخست:

مهدی کامرانی، وحید حاجیان، صمد نیکخواه بهرامی، مارکو میلیچ و فرانسیسکو السون برای مهرام و جابر ابراهیم، سانی بچیروویچ، حامد آفاق، حامد سهراب‌نژاد و روزبه ارغوان برای پتروشیمی به میدان رفتند.

پتروشیمی با عملکرد خوب بازیکنان پیرامونی خود بازی را بهتر آغاز کرد اما در ادامه مهرامی‌ها با نفوذهای صمد نیکخواه بهرامی توانستند امتیازآوری کنند. دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند اما مهمان، تیم برتر بود و با شوت‌های آفاق و جابر ابراهیم سعی داشت برتری نسبی‌اش را حفظ کند. پتروشیمی در دقایق پایانی نیز تیم برتر میدان بود اما مهرامی‌ها توانستند کار را به تساوی بکشانند. دقایق پایانی دو تیم پرحمله بودند و کادرفنی دو تیم به عملکرد داوری اعتراض داشتند اما در نهایت این پتروشیمی بود که توانست 22 بر 19 کوارتر نخست بازی را به سود خود به پایان برساند. کادرفنی مهرام به سوت داور مسابقه در ثانیه پایانی که امتیاز آنها را قبول نکرد، اعتراض داشت.

کوارتر دوم:

کوارتر دوم بازی نیز با اعتراض مهرامی‌ها به داور مسابقه آغاز شد. صمد نیکخواه بهرامی خطاب به ناظر مسابقه گفت:”ما 15 خطا داشتیم و حریف سه تا؟” پتروشیمی که شرایط آرام‌تری داشت با شوت‌های حامد سهراب‌نژاد و جابر ابراهیم دوباره فاصله خود را از میزبان بیشتر کرد و در دفاع نیز عملکرد خوبی داشت. بچیروویچ با گرفتن وقت استراحت سعی داشت تیمش را آرام کند که موفق نیز بود. مسابقه 28 بر 21 به سود پتروشیمی ادامه داشت و مهرامی‌ها بازهم در حمله پراشتباه بودند و همین مساله فرصتی برای شوت‌های سه امتیازی مهمان بود.

 تماشاگران مهرام که در سالن حضور داشتند به شدت تیم خود را تشویق می‌کردند و بازیکنان این تیم نیز با نفوذهای خوب، فاصله را کاهش دادند. بازی 32 بر 26 به سود پتروشیمی بود و تنها سه دقیقه تا پایان کوارتر دوم باقی مانده بود و پتروشیمی تیم برتر میدان بود و درنهایت نیز کوارتر دوم را 19 بر 13 به سود خود به پایان رساند. پتروشیمی نیمه نخست را با نتیجه 41 بر 32 برنده وارد رختکن شد.

 کوارتر سوم:

 کوارتر سوم با امتیازآوری مهرامی‌ها آغاز شد. مهرامی‌ها برعکس کوارتر‌های قبل در دفاع تمرکز بیشتری داشتند و بهتر کار می‌کردند. میزبان با درخشش مارکو میلیچ فاصله را به حداقل رساند و با دفاع مناسب، عرصه را بر پتروشیمی تنگ کرده بود. بچیروویچ نیز در این دقایق آرامش بیشتری در کنار زمین داشت و اکثر دقایق نشسته بازی شاگردانش را تماشا می‌کرد.

در ادامه با چهار خطا شدن مارکو میلیچ کار برای میزبان سخت‌تر شد. پتروشیمی همچنان برتری حداقلی‌اش را حفظ و 52 بر 44 پیش بود. تنها سه دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود و دو تیم کم امتیاز کار خود را ادامه می دادند. چهار خطا شدن مهدی کامرانی نیز باعث شد کادرفنی مهرام پس از مارکو او را نیز روی نیمکت بنشاند تا برای کوارتر پنجم فرصت بازی داشته باشند.

مهرامی‌ها که به عملکرد داوری اعتراض داشتند روی نیمکت خود فریاد می زدند “ماشالله داور”! پتروشیمی در این دقایق دفاع بهتری داشت و در طرف دیگر نیز از اشتباه‌های مهرامی‌ها استفاده می‌کرد و امتیاز می‌آورد.

 در این دقایق امیر‌محمد گنجی، مدیر عامل مهرام نیز از پشت نیمکت تیمش شاهد عملکرد بازیکنان مدافع عنوان قهرمانی بود. پتروشیمی با استفاده از توپ ربایی‌های سانی بچیروویچ که در این مسابقه بهتر کار می‌کرد پنجاه و نهمین امتیازش را بدست آورد و کادرفنی نیز در یک دقیقه مانده به پایان این کوارتر وقت استراحت گرفت. مربی مهرام از بازیکنانش می‌خواست بدون ترس بازی کنند اما با بازگشت دوباره بازیکنان به میدان این پتروشیمی بود که امتیاز می‌آورد.

 مهرامی‌ها به شدت به سوت‌های مشکوک داوری اعتراض داشتند. صمد نیکخواه بهرامی ستاره این دقایق مهرام بود که با دست‌زدن اعتراض به داوری را نشان می‌داد. در ادامه نیز بچیروویچ به شدت به داور مسابقه اعتراض می‌کرد که خطای روی بازیکنش را نگرفته بود و همین مساله باعث شد تا امیرحسین صفرزاده سرداور مسابقه به مربی مهرام خطای فنی بدهد.

در ثانیه‌های پایانی بازی، داور مسابقه خطای آفاق روی صمد نیکخواه بهرامی را گرفت که مهدی کامرانی به خنده به نیمکت نشینان تیمش گفت این صحنه خطا نبود و داوران می‌خواهند شرایط را اینگونه آرام کنند! در نهایت کوارتر سوم مسابقه با برتری قاطع پتروشیمی با نتیجه 26 بر 14 به پایان رسید تا مهمان 67 بر 46 از مدافع عنوان قهرمانی پیش بیفتد.

کوارتر چهارم:

کوارتر پایانی بازی در حالی آغاز شد که مدیرعامل مهرام همچنان از پشت نیمکت تیمش با آرامشی همراه با اضطراب شاهد بازی تیم خود بود. مهرام تنها 10 دقیقه فرصت داشت تا از عنوان قهرمانی پنج ساله‌اش در لیگ ایران دفاع کند. مهرام رو به شوت‌های پیرامونی آورده بود و از بازیکنان حریف خطا می‌گرفت. خطاهایی که گاهی برعکس کوارتر‌های پیش، این بار اعتراض ماهشهری‌ها را به همراه داشت.

مهرام در این کوارتر دفاع بهتری داشت و در حمله نیز موفق بود اما بازهم اشتباه‌های فردی فرصت‌هایی در اختیار پتروشیمی قرار می‌داد. گنجی همچنان ایستاده ناظر عملکرد تیمش بود و در وقت‌های اضافه به آن ها انرژی می‌داد. تنها شش دقیقه فرصت باقی مانده بود؛ فرصتی که یا با نخستین قهرمانی پتروشیمی به پایان می‌رسید یا با ششمین قهرمانی مهرام.

 کوارتر چهارم در حالی ادامه داشت که سانی بچیروویچ و حامد سهراب‌نژاد از پتروشیمی چهار خطا شده بودند و با آرامش بیشتری بازی می‌کردند تا از بازی خارج نشوند اما این تلاش نتیجه نداد و بچیروویچ با گرفتن خطای پنجم از بازی خارج شد. پس از او پتروشیمی حامد آفاق را نیز از دست داد، مهرام نیز از همین فرصت استفاده کرد و با دفاع پرس سعی داشت تا عرصه را بر مهمانش تنگ کند که البته موفق هم بود.

 بازی 76 بر 62 به سود پتروشیمی بود اما مهرام توپ و میدان را در اختیار داشت و با دفاع مناسب اجازه خودنمایی به ماهشهری‌ها نمی‌داد. تنها دو دقیقه به پایان بازی مانده بود و دو تیم در حمله‌های خود اشتباه می‌کردند. مهدی کامرانی نیز با خطا روی جابر ابراهیم پنج خطا شد و روی نیمکت نشست.

بازیکنان مهرام در دو دقیقه پایانی بازی تمرکز نداشتند و مرتب خطا می‌کردند و همین مساله باعث شد تا پتروشیمی در این دقایق نیز به راحتی کارش را ادامه دهد. مهرامی‌ها با تغییر سیستم دفاعی خود دقایق پایانی را بهتر اداره می کردند. مسابقه در یک دقیقه پایانی بسیار فیزیکی و پر برخورد بود و بازیکان خطاهای زیادی داشتند. روزبه ارغوان از پتروشیمی و وحید حاجیان از مهرام نیز پنج خطا شدند و روی نیمکت نشستند.

 مهرام که بهتر کار می‌کرد توانست فاصله را به 9 امتیاز کاهش دهد. بازی 79 بر 70 به سود پتروشیمی بود و تنها یک دقیقه به پایان بازی مانده بود. پتروشیمی در ادامه سعی کرد با دفاع بهتر توپ و میدان را برای خود کند و موفق بود و درنهایت با نتیجه 88 بر 73 مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و برای نخستین بار قهرمان ایران شد. کوارتر چهارم با نتیجه 28 بر 21 به سود پتروشیمی به پایان رسید.

جشن قهرمانی ماهشهری ها در سالن آزادی تهران

دو تیم پس از پایان مسابقه به رختکن رفته بودند که پس از درخواست مسوولان برگزاری، برای اهدای جوایز دوباره وارد سالن شدند و پتروشیمی تیم نخست بود که در پشت سکوها قرار و عکس یادگاری گرفت.

 مهرامی‌ها در این مراسم به روی سکو حاضر نشدند و تنها مدیر فنی و چند تن از بازیکنان آن ها که از جوانان این تیم بودند، جوایز خود را از رییس هیات بسکتبال خوزستان دریافت کردند.

 نکته جالب توجه پیش از اهدای جوایز این بود که همسر حامد آفاق دسته گلی با توپ بسکتبال ساخته بود که توسط دوقلو‌های او به حامد آفاق، ملی‌پوش بسکتبال اهدا شد. جابر قاطع رییس هیات بسکتبال خوزستان، مشحون رییس فدراسیون بسکتبال و احمد رسولی‌نژاد معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش ازجمله افرادی بودند که در توزیع جوایز حضور داشتند.

 محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال مدال‌های طلای بازیکنان پتروشیمی را بر گردن آن‌ها انداخت.

 علی‌رغم دعوت فدراسیون، هیچ یک از اعضای باشگاه فولاد ماهان برای گرفتن مدال‌های برنز خود در سالن حضور نداشتند. شنیده می‌شد که پیش از این محمدرضا ساکت مدیرعامل این باشگاه اعلام کرده بود که در مراسم توزیع مدال شرکت نخواهند کرد.

 احمد رسولی نژاد معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش، جام قهرمانی پتروشیمی را به حامد سهراب‌نژاد بازیکن این تیم تحویل داد و جشن قهرمانی ماهشهری‌ها برای اولین بار در لیگ قهرمانی بسکتبال برگزار شد.

 تماشاگران حاضر در سالن که اکثرا مهرامی بودند، پس از نایب قهرمانی تیم محبوب‌شان سالن را ترک کردند و باقی مانده آن ها به طور ایستاده، جشن قهرمانی را نظاره‌گر بودند.

 جشن قهرمانی امسال از نظر کیفی بهتر برگزار شد و بازیکنان پتروشیمی در مراسمی که با آتش بازی کوچکی همراه بود، به شادی هم پرداختند.

 ماهشهری‌ها به همراه جام قهرمانی در سالن آزادی دور افتخار زدند.

 
 

 

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :3

  • allipour

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۳۹۱

    Mohammad Allipour MoBaRaKeShuN BaShe . enshala ghahremani haye dg


  • تنگاره

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۳۹۱

    گروه تنگاره ضمن عرض خسته نباشي به بازيكنان و مسئولين تيم بسكتبال پتروشيمي بندرامام، اين پيروزي شايسته را به مردم شريف و ورزشدوست ماهشهر و بويژه جامعه ورزشي شهرهاي ماهشهر-بندرامام و چمران تبريك عرض مينمايد.


  • مهدی یزدانی

    تاریخ : ۱ - فروردین - ۱۳۹۲

    درود بر افتخار آفرینی مردان بسکتبال پتروشیمی در لیگ کشوری و صعود به مسابقات آسیایی


ارسال دیدگاه