دفعات بازدید: 1,115

تاریخ انتشار: 1392/02/29 - 22:39

برگزاری لیگ آينده با 14 تيم

download (1)
صادقی:تا كميته انضباطي راي ندهد قهرمان مشخص نمي‌شود!
 
مسوول كميته اجرايي مسابقات فوتبال خوزستان درخصوص چگونگي برگزاري رقابت‌هاي ليگ‌برتر استان گفت: ما امسال ليگ منظم و با برنامه‌اي را برگزار كرديم تا در اين بين مشكلاتي را نيز پيش‌رو داشتيم. مشكلات اساسي را استان ما دارد كه با تلاش يكي دو نفر حل شدني نيست.
عزيز صادقي در گفت‌وگو با كارون پس از پايان رقابت‌هاي ليگ‌برتر درخصوص چگونگي برگزاري اين رقابت‌ها و مشكلات پيرامون آن عنوان كرد: براساس پيش‌بيني ماكه بيست‌وپنجم مسابقات به پايان مي‌رسد، طبق برنامه اين امر صورت گرفت و مي‌توان گفت بازي‌ها به طور منظم پشت سرگذاشته شد. وي افزود: ليگ استان با حضور 16 تيم كار خود را آغاز كرد و اين تيم‌ها همكاري خوبي با هيات فوتبال خوزستان داشتند و در طول فصل كمتر مشكلي رااز جانب آنها مشاهده شد.
صادقي درخصوص اعتراض برخي از تيم‌هاي ليگ‌برتر استان از نحوه نظارت مسابقات اظهار داشت: ما در طول فصل براي هر ديدار دو نماينده در نظر گرفته بوديم كه يكي كار نظارت داوري و ديگري نظارت بازي را عهده‌دار بودند و 3 هفته پاياني ناظر ويژه‌اي را نيز به آنها اضافه كرديم تاهيچ حرف و حديثي صورت نگيرد. وي خاطرنشان كرد: مابراي نظارت اين مسابقات از داوران قديمي و بازنشسته استان استفاده كرديم كه از تجربه خوبي برخوردار بودند. آنها نيز با توجه به اين تجربيات گزارش بازي و داوري اين ديدار را به ما و كميته داوران مي‌دادند. در مجموع ما با توجه به ورودي كه تيم‌ها در اوايل هر فصل ما دادند به آنها خدماتي را ارائه داديم.
صادقي درخصوص ليگ‌برتر آينده و تعداد تيم‌هاي شركت‌كننده گفت: ليگ‌برتر فصل جديد با 14 تيم از مهرماه سال جاري استارت مي‌خورد. تيم‌هاي شيبان باوي، شاهين هنديجان، استقلال مسجدسليمان و استقلال حميديه چهار تيمي هستند كه به ليگ پايين‌تر سقوط كردند و ضمنا سيمان بهبهان نيز از ليگ 3 به اين مسابقات بازگشت. در حال حاضر با توجه به اعتراض تيم استقلال ملاثاني و عدم اعلام راي نهايي از سوي كميته انضباطي هنوز قهرمان رسما مشخص نشده و البته از نظر جدول رده‌بندي فرهنگ پيشتاز است و فكر مي‌كنم تا پايان هفته جاري تكليف اين پرونده مشخص مي‌شود. صادقي ادامه داد: اگر راي كميته انضباطي نيز به سود استقلال ملاثاني نباشد اين قول را به مردم خوب شهرستان باوي داده‌ايم كه در حد توان هيات فوتبال استان كمك مي‌كند.
رئيس كميته مسابقات هيات فوتبال خوزستان درخصوص مشكلات و درگيري‌هايي كه در بعضي ديدارها به وجود آمد، عنوان كرد: در بعضي از شهرستان‌ها مشكلات و تنش‌هايي ميان تيم‌ها به وجود آمد كه ما نمي‌دانستيم بيش ازحد حساسيت نشان دهيم. خيلي از تيم‌ها انتظارات زيادي از ماداشتند كه خارج از وظيفه ما بود. ما در چند بازي كه احتمال تنش را احساس مي‌كرديم بيبش از بازي با فرمانداران شهرهاي مورد نظر هماهنگي كرديم و اين ديدارها به خوبي پايان پذيرفت. ما توان اين اقدامات را داريم اما نمي‌توانيم اين برنامه‌ها را به صورت مداوم تكرار كنيم، زيرا اين مسائل جلوه خوبي براي فوتبال اين شهرستان‌ها ندارد.
وي درخصوص تنبيه تيم‌هايي كه در چارچوب اين رقابت‌ها مشكلاتي رابه وجود آوردند، خاطرنشان ساخت: ما براساس قوانين و مقررات آيين‌نامه انضباطي با تيم‌هايي كه به هر نحوي باعث به هم زدن ديدار يا تخلفات ديگري شدند برخورد كرديم و علاوه بر محروميت در برخي موارد جريمه‌هاي مالي را نيز براي آنها در نظر گرفتيم اما زماني كه به آنها سخت مي‌گرفتيم با اعتراض شديد نمايندگان شهرستان‌ها در مجلس مواجه مي‌شديم، واقعا تلاش كميته انضباطي در اين زمينه ستودني بود.
صادقي ادامه داد: ما قصد نابود كردن فوتبال هيچ شهرستاني را نداريم. ما معتقديم كه فوتبال بايد در بعضي‌ شهرستان‌ها زنده بماند و رشد كند؛ اما بايد تيم‌ها شرايط ما را در نظر بگيرند و قانون را زير پا نگذارند. وي درخصوص نامناسب بودن زمين چمن در بيشتر شهرستان‌هاي استان اظهار كرد: يكي از مشكلات عمده فوتبال استان همين امر است كه مطلوب شدن اين زمين‌ها از عهده ما خارج است و به اداره ورزش و جوانان خود شهرستان‌ها مربوط مي‌شود. صادقي ادامه داد: ما در اين خصوص تنها پيشنهاد به آن‌ها مي‌دهيم و با آن‌ها مشورت مي‌كنيم. ما بايد با توجه به چنين شرايطي بين بد و بدتر، بد را انتخاب كنيم. براساس قوانين فدراسيون تهيه زمين چمن، خط‌كشي و ديگر امكانات يك ديدار به عهده ميزبان است. متاسفانه برخي تيم‌ها نامناسب بودن وضعيت بازي و مشكلات خود را به ما ارجاع مي‌دهند در حاليكه اين مسائل به ما ارتباطي ندارد.
مسوول كميته اجرايي مسابقات فوتبال عنوان كرد: ما تا آنجا كه در توان داشتيم براي برطرف كردن مشكلات استان تلاش كرديم؛ ولي اين مشكلات با تلاش يكي- دو نفر حل نمي‌شود و خواستار يك برنامه‌ريزي دقيق و بلندمدت است. مابسياري از تيم‌هاي مختلف در رده‌هاي سني جوانان و اميد را وارد مسابقات كرديم كه آنها نيز براي انجام مسابقات و تمرين با مشكلات عمده‌اي مواجه بودند. ماخيلي از اين مشكلات و دغدغه تيم‌ها را با پادرمياني برطرف كرديم در حالي كه وظايف ما چيز ديگري بود در بعضي از مسابقات تا يك روز پيش از بازي محل برگزاري آن مشخص نبود كه ما با رايزني‌هايي كه با باشگاه‌هاي مختلف انجام داديم، اين مشكلات را به حداقل رسانديم.
وي افزود: با توجه به اقداماتي كه ما خارج از وظايف خود براي بالا رفتن سطح كيفي مسابقات انجام داديم و ليگ‌برتر را به بهترين شكل برگزار كرديم، از سوي هيچ تيمي يك تشكر خشك و خالي نيز نصب مانشد و مادر حسرت آن مانديم. وي در ارتباط با نحوه قضاوت داوران  در ليگ‌برتر خوزستان گفت: داوران اين رقابت‌ها در مجموع راضي‌كننده بود. اگرچه ضعف‌هايي در مسابقات احساس مي‌شد؛ اما اشتباهات داوري جزيي از فوتبال محسوب مي‌شود.
ارسال دیدگاه