دفعات بازدید: 1,174

تاریخ انتشار: 1392/02/31 - 19:53

حامد آفاق: شخصيت‌ تيم‌هاي ايراني باختن براي قهرماني يك تيم ديگر نيست

حامد آفاق

حامد آفاق پس از سومي تيم پتروشيمي بندرامام در مسابقات غرب آسيا گفت: اگر فرصت بيشتري براي تمرين با بازيكن خارجي‌مان داشتيم و دو روز زودتر به عراق مي‌رفتيم، مي‌توانستيم تمام‌ تيم‌ها را شكست دهيم.

ملي‌پوش تيم پتروشيمي بندرامام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهاركرد: بازي‌هاي خوبي بود ولي به دليل دير اضافه شدن بازيكنان خارجي‌مان، هماهنگ نبوديم و با يكي از آن‌ها تمرين خاصي نداشتيم. نمي‌دانم از بدشانسي يا خوش‌شانسي ما بود كه تيم الرياضي لبنان در اين مسابقات شركت نكرد و رقابت‌ها به صورت دوره‌اي برگزار شد و ما با يك باخت، سوم شديم و باوجود اين‌كه شانفيل و ماهان نيز هر دو يك باخت داشتند اما قهرمان و نايب‌قهرمان شدند.

وي افزود: “اريك داوسون” بسيار دير به تيم اضافه شد و “تايرون براولتون” نيز فقط يك هفته بود كه با تيم تمرين مي‌كرد. با شرايط بدي به اين مسابقات رفتيم. بازي‌مان مقابل شانفيل بسيار سنگين بود ولي بازيكنان بسيار زحمت كشيدند. تيم شانفيل نيز بازيكن گران و مطرحي به تيمش اضافه كرده بود. خوب بازي كرديم و در دقايق آخر، شانفيل بازي را با تجربه‌اي كه داشت از ما برد. همين يك باخت بدشانسي ما بود كه باعث شد سوم شويم.

آفاق بيان‌كرد: بازي اول مقابل تيم الكرخ بود كه به عنوان اولين بازي، شرايط برايمان سخت بود چون مدتي از مسابقات ليگ مي‌گذشت و با خارجي‌هايمان نيز هماهنگي كافي نداشتيم. به تيم فشار وارد شد ولي فكر مي‌كنم خوب بازي كرديم. بازي با شانفيل سخت‌تر بود و از بازيكن جديد اين تيم شناخت نداشتيم. شانفيل با يك امتياز اختلاف به ماهان باخته بود و وقتي به ما رسيدند، شرايط بهتري داشتند با اين وجود تا دقايق 35، 36 جلو بوديم ولي تجربه بازيكن خارجي‌شان به كمك‌شان آمد و در اين ديدار پيروز شدند.

وي ادامه‌داد: در بازي با دهوك نيز خوب ظاهر شديم و در ديدار با اردن هم خوب بوديم. هر چه به پايان‌ بازي‌ها نزديك‌تر مي‌شديم بازيكنان هماهنگ‌تر مي‌شدند و اختلاف‌هاي بيشتري هم بين تيم‌ها ظاهر مي‌شد ولي نمي‌دانم چه قسمتي بود كه شانفيل و ماهان با يك باخت اول و دوم شدند و ما هم با يك باخت، سوم شديم.

اين بسكتباليست تيم پتروشيمي درمورد پيروزي تيمش برابر ماهان نيز گفت: بايد اين بازي را با اختلاف چهار گل مي‌برديم ولي در دقايق آخر، سه‌امتيازي بدي خورديم و همين باعث شد با اختلاف كمتري پيروز شويم. بسكتبال ورزش ثانيه‌ها است و يك ثانيه اشتباه يا عدم تمركز، موجب باخت مي‌شود. ما در اين ديدار خيلي خوب بازي كرديم و توانستيم ببريم ولي احتياج داشتيم كه با چهار، پنج اختلاف برنده شويم تا بالاتر از تيم ماهان قرار بگيريم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا داوري بر نتيجه برخي از بازي‌ها تاثير داشت؟ گفت: صد درصد همين‌طور است؛ تيم‌هاي لبناني جايگاه خاصي در غرب آسيا دارند. مخصوصا تيمي كه فادي‌الخطيب در آن حضور داشته باشد. هميشه سعي كرده‌اند هواي تيم‌هاي لبناني را داشته باشند. در چند دقيقه پاياني ديدارمان با شانفيل عملكرد تيم داوري باعث شد كه اختلاف زياد شود و درنهايت شانفيل قهرمان شود.

آفاق درمورد سطح اين دوره از مسابقات نسبت به سال‌هاي گذشته گفت: امسال مسابقات سطح بالايي داشت چون تيم‌ها از بازيكنان خارجي خوبي استفاده كرده بودند. دهوك، الكرخ، اردن و حتي شانفيل كه گرانترين بازيكن آسيا را به اين رقابت‌ها آورده بود، سطح رقابت‌ها را بالا برده بودند. درست است كه تيم‌هاي مهرام و الرياضي لبنان حضور نداشتند ولي تيم‌هاي ديگر هم كار كرده‌ و زحمت كشيدند. تيم شانفيل از الرياضي كمتر نبود و با بازيكن خارجي جديدي كه جذب كرده است، در بازي‌هاي برگشت پلي‌آف اين كشور حضور قدرتمندي خواهد داشت.

وي عنوان‌كرد: نمي‌دانم برخي چه بدي‌اي از تيم پتروشيمي ديده‌اند يا چه مشكلي با اين تيم و مسوولان آن دارند كه مي‌گويند باوجود هزينه‌اي كه اين تيم كرد، قهرمان نشد! فكر مي‌كنم ماهان هم براي مسابقات غرب آسيا كم هزينه نكرد و ساير تيم‌هاي ليگ نيز كم هزينه نكرده‌اند. متاسفانه خيلي‌ها مي‌گفتند پتروشيمي هزينه زيادي انجام داد اما بازيكنان خارجي مهرام هم دستمزد كمي نگرفته‌اند. همه راجع به هزينه‌هاي مهرام، ماهان و پتروشيمي صحبت مي‌كنند و من واقعا از اين مساله ناراحتم. ديگران نمي‌دانند كه ما چه مشكلات داخلي داشته‌ايم. خيلي‌ها دوست ندارند پتروشيمي نتيجه بگيرد و از نتيجه گرفتن اين تيم ناراضي بودند و به همين دليل اين حرف‌ها را زدند.

اين ملي‌پوش پتروشيمي بندرامام درخصوص اين مطلب كه برخي‌ها اعتقاد دارند كه پتروشيمي در ديدار آخر خود در مسابقات غرب آسيا بايد براي قهرماني ماهان تلاش مي‌‌كرد، گفت: شخصيت‌ تيم‌هاي ايراني اين نيست كه به خاطر قهرماني يك تيم، ببازند. اگر اين‌گونه عمل كنيم مثل كشورهاي عربي رفتار كرده‌ايم. چند سال پيش وقتي تيم سوريه در باشگاه‌هاي آسيا بازي مي‌كرد، نتيجه بازي‌اش به ديدار لبنان بستگي داشت. لبنان اين بازي را باخت تا ايران اوت شود و تيم سوريه صعود كند در حالي كه ايران يك سر و گردن قوي‌تر از ساير تيم‌ها بود. شايد بعضي‌ها چنين توقعي از پتروشيمي داشتند و به نظر من كسي كه اين حرف‌ها را زده است كار درستي انجام نداده چون هر دو تيم ماهان و پتروشيمي زحمت كشيده‌اند و به نظرم جايگاه سومي هم جايگاه بدي نيست و علاوه بر اين ماهان براي نخستين‌بار در اين رقابت‌ها شركت مي‌كرد. اگر قرار باشد ما مثل تيم‌هاي عربي رفتار كنيم پس چه تفاوتي بين ما و آن‌ها وجود دارد؟

وي خاطرنشان‌كرد: به نظرم عملكرد تيمم بسيار خوب بود و بازيكنان تيم خيلي زحمت كشيدند. شرايطي كه داشتيم سخت بود و بازيكن خارجي‌مان دير به تيم اضافه شد، فرصتي براي هماهنگي نداشتيم و دير هم به مسابقات اعزام شديم. فكر مي‌كنم نسبت به ساير تيم‌ها شرايط سخت‌تري داشتيم. جايگاهي كه كسب كرديم بد نبود ولي چيزي كه در حد و شايسته بازيكنان تيم باشد، نيست. فكر مي‌كنم اگر دو روز زودتر به مسابقات اعزام مي‌شديم و يا بازيكنان خارجي‌مان با تيم هماهنگ بودند، مي‌توانستيم تمام تيم‌ها را شكست دهيم. هر چند اين شرايط برايمان پيش نيامد ولي به نظرم كادرفني و بازيكنان خيلي زحمت كشيدند و جايگاه‌مان سومي نبود چون ما هم مانند شانفيل و ماهان يك باخت داشتيم و يكي از بدي‌هاي بازي‌هاي دوره‌اي هم همين است. يك تيم با يك باخت قهرمان مي‌شود و تيم ديگري هم با يك باخت سوم و يا چهارم مي‌شود.

آفاق درمورد برنامه‌اش براي فصل بعد و اين‌كه دوست دارد در پتروشيمي بماند يا خير، گفت: از اين تيم بدم نمي‌آيد؛ بالاخره با اين تيم قهرمان شده‌ايم و دوستانم در اين تيم هستند. كادر فني خوبي دارد و مديرعامل باشگاه نيز واقعا از تيم حمايت مي‌كند. من خودم دوست دارم بمانم ولي بايد ببينيم شرايط چطور پيش مي‌رود.

ارسال دیدگاه