دفعات بازدید: 1,513

تاریخ انتشار: 1392/03/09 - 10:06

بانوی کاراته‌کای خوزستانی از شروع فعالیت تا آرزویش گفت

سمیرا ذاکری

بانوی ملی‌پوش کاراته‌کاي خوزستانی که از هفت سالگی فعالیت خود را در این رشته آغاز کرده و توانسته است از سال 86 به عضویت تیم‌ملی درآید، آرزوی ورزشی خود را شرکت و كسب مقام در رقابت‌های رسمی جهان می‌داند.

 

سمیرا ذاکری کاراته‌کاي ماهشهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان اظهارکرد: اکنون آمادگی‌ام خوب است و خدا را شکر تمریناتم را دنبال می‌کنم اما باتوجه به این‌که ازدواج کرده‌ام و ساکن تهران هستم، از هیات استان درخواست دارم که شرایطی را برایم فراهم کند تا برای انجام تمریناتم زیر نظر مربی خودم (خانم آرمان) از تهران به ماهشهر بیایم چرا که تمرین با وی در پیشرفت و ایجاد انگیزه‌ام برای ادامه کار تاثیرگذار است.

 

وی که 22 سال سن دارد و توانسته در بخش کاتا عناوین برون‌مرزی بسیاری به دست آورد، به موفقیت‌هایش اشاره می‌کند و می‌گوید: در رده سنی نوجوانان و در رقابت‌های جهانی سبکی هلند عنوان دومی را به دست آوردم. در رده‌های سنی جوانان و امید به ترتیب در مسابقات سبکی آسیایی و بین‌المللی مراکش مقام‌های سوم و اول را کسب کردم و در رقابت‌های بین‌المللی آسیایي هند و سبکی جهانی آفریقای‌جنوبی در رده سنی بزرگسالان به ترتیب جایگاه‌های نخست و سوم را به خود اختصاص دادم.

 

این بانوی ملی‌پوش خوزستانی با بیان این‌كه اکنون تمریناتم را در تهران انجام می‌دهم تا از شریط آمادگی‌ام برای حضور در مسابقات پیش‌رو دور نمانم عنوان می‌کند: باتوجه به این‌که من در بخش کاتا کار می‌کنم و این بخش مسابقاتش سبکی است، بازیکنان وارد ارودهای تیم‌ملی نمی‌شوند بلکه هر ورزشكار با مربی خودش تمرین می‌کند. اگر هیات استان تمهیداتی بیندیشد تا من بتوانم از تهران به ماهشهر بیایم و با مربی‌ام تمرین کنم، بیشتر می‌توانم از اطلاعات آن بهره ببرم.

 

وی که وضعیت كاتاي بانوان استان را در کشور بسیار خوب می‌داند بیان می‌کند: ما در این بخش در خوزستان نیروهای بسیاری داریم و نزدیک به 60 درصد از کاتاکارهايي که به اردوهای انتخابی تیم‌ملی راه پیدا می‌کنند، از استان ما هستند که این نشان می‌دهد در این جا پتانسیل‌های خوبی در کاراته به ویژه در بخش کاتا داریم. در بخش کومیته کمی ضعیف هستیم که به نظرم اگر برای بازیکنان برنامه‌های تمرینی درستی در نظر گرفته شود، وضعیت‌مان در کومیته هم خوب خواهد شد.

 

ذاکری که از مسوولان هیات استان درخواست دارد وعده‌های خود را عملی کنند، می‌گوید: اگر هیات به وعده‌های داده شده خود عمل کند این اقدام در بالابردن انگیزه ما تاثیر بسیاری دارد و باعث می‌شود در ادامه افتخارآفرینی‌های بیشتری را به دست آوریم.

 

وی در ادامه به نقش خانواده‌اش در کسب موفقیت‌های خود اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: انگیزه‌ای که پدر و مادرم به من داده‌اند صد درصد در موفقیت‌هایم موثر بوده است؛ زمانی‌که نوجوان بودم و در این رشته فعالیت می‌کردم، هنگامی‌که فشار تمریناتم زیاد بود و در کنار آن باید درس هم می‌خواندم، گاهي تصمیم می‌گرفتم  دیگر برای تمرین به باشگاه نروم اما پدر و مادرم به من کمک می‌کردند و با روحیه دادن، از من می‌خواستند که کارم را ادامه دهم. در کل من هر موفقیتی را که در این عرصه به دست آورده‌ام، مدیون زحمات آن‌ها هستم.

 

این کاراته‌کاي خوزستانی در پایان درباره آرزوی‌اش در این رشته گفت: بالاترین میدان جنگ ما شرکت در رقابت‌های رسمی جهانی است که تاکنون به دلیل این‌که فدراسیون جهانی با حضور با حجاب ما در این مسابقات موافقت نکرده، نتوانسته‌ایم در آن شرکت کنیم اما امیدوارم با شرکت ما با حجاب اسلامي در این مسابقات موافقت شود.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • سارا

    تاریخ : ۹ - خرداد - ۱۳۹۲

    با سلام به مسولین سایت……سمیرا جان من به تو افتخار میکنم و برایت ارزوی موفقیت و سربلندی دارم……ایشالا المپیک ببینیمت…….


ارسال دیدگاه