دفعات بازدید: 1,611

تاریخ انتشار: 1390/08/14 - 0:36

ماهشهر تشنه حضور پررنگ فوتبال است، پتروشیمی بسم‌الله

 بی‌شک یکی از دغدغه‌های این روزهای ورزش‌ مداران ماهشهری تیم‌داری فوتبالی پررنگ‌تر پتروشیمی در این بوم است.

از دیرباز تاکنون هرکجای کشور که صحبتی از فوتبال به میان آمده و در محفلی و مقامی که بحث، بحث مستطیل سبز و توپ ‌گرد بوده است، جفاست اگر از خوزستان؛ زادگاه این ورزش کلامی به میان نیامده باشد.
استانی که حتی در روزهای افول و در سال‌های معضلات بسیار باز هم حرف‌هایی برای گفتن داشته و به انزوا نرفته تا فراموش نشود.
ماهشهر هم از جمله مناطقی در این استان است که در سال‌های ابتدایی بعداز جنگ تحمیلی همواره حضوری پررنگ در مسابقات لیگ برتر استان داشته و در برخی از سال‌ها از مدعیان قهرمانی خوزستان به شمار ‌رفته‌ و رقبایی قدرتمند برای تیم‌های بزرگ آن سال‌ها مثل جنوب، استقلال اهواز و نفت آبادان به شمار می‌رفتند.
تیم‌های استقلال و عملیات غیرصنعتی در آن روزها نشان دادند که فوتبال ماهشهر هم می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند و به قدرت‌های خوزستان و حتی کشور تبدیل شوند.
بی‌شک تمام نگاه‌ها و چشم امید فوتبالی‌های این شهر به مجموعه پتروشیمی بوده که در این سال‌ها، به مجموعه‌ای قدرتمند و الگو در استان تبدیل شده و با تحت پوشش قرار دادن رشته‌هایی مثل بسکتبال، والیبال و تنیس‌روی میز، نام پتروشیمی و ماهشهر را در سطح کشور در این ورزش‌ها به اوج رسانده‌اند و افتخار آمیزتر آنکه در برخی از این رشته‌ها از مدعیان بی‌رقیب قهرمانی به شمار می‌آیند.
مطمئنا تمرکز نداشتن بر روی یک ورزش خاص و صرف هزینه‌های گزاف بر یک رشته از اقدامات برجسته و چشم‌گیر پتروشیمی در این سال‌ها بوده که می‌تواند به الگویی مناسب برای سایر ارگان‌های عظیم و متمول خوزستان باشد و صدرنشینی بچه‌های ماهشهر مسلماً سربلندی همراه با افتخار را برای تمام استان هدیه می‌آورد.
اما چه بهتر آن‌که مسئولان این مجموعه عظیم در کنار رسیدگی کامل و پرقدرت به والیبال، بسکتبال و تنیس‌ روی میز، گوشه چشمی پر شماره‌تر به بچه‌های عاشق فوتبال در این شهرستان‌ داشته باشند تا با پاگیری ورزش اول کشور در این شهرستان، نشاط و شادابی ایجاد شده به‌خاطر پیروزی‌های سایر رشته‌ها را با حضور فوتبال قدرتمند و مضاعف کرده و به اوج برسانند.
بی شک این شهرستان با توجه به توانایی‌ها و نیروی انسانی و فکری موجود می‌توانند با یک اسپانسر و حمایت مالی همه‌جانبه قدرت‌سازی کنند، وجود اسامی علاقه‌مند و تاثیرگذار مثل: سیدی، حیاتی، سلطانیان، عساکره، خواجوی، غلامی، اصلاحی، سعیدی، آغاجاری، اصلاحیان، اهدایی، رضایی، دوستانی و … گواه این موضوع است که این مناطق پر از نام‌هایی فوتبالی هستند.
نام‌هایی که برخی از آن‌ها خود کارمندان مجموعه  پتروشیمی بوده و در حال خدمت کردن در این ارگان می‌باشند. شاید امروز هم دیر شده باشد، ولی گرفتن ماهی از آب هرزمانی تازگی ماهی را گواه می‌دهد. پس از همین امروز شروع کنید، ماهشهر تشنه حضور پررنگ فوتبال است.
پتروشیمی بسم‌الله…

یادداشت از امین جوکار

ارسال دیدگاه