دفعات بازدید: 2,209

تاریخ انتشار: 1394/06/31 - 0:59

پیمان حسنی : باید برای حفظ مقام هشتمی آسیا بجنگیم / برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم

کارشناس تنیس روی میز گفت: با حضور دوباره کره شمالی در مسابقات آسیایی کار ما نسبت به دوره گذشته سخت‌تر شده است .

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر به نقل از اولین پایگاه رسمی خبری تنیس روی میز ایران ، پیمان حسنی کارشناس تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه  خبرنگاران جوان در خصوص مسائل تیم ملی پاسخگوی ما شد.

پیمان حسنی

عملکرد تیم ملی را در تورهای بلژیک و اتریش چگونه دیدید؟

ابتدا لازم می‌دانم توضیحی در خصوص این مسابقات بدهم همواره در جهان سه مدل مسابقه برگزار می‌شود و هر کدام دارای شرکت کنندگان با رنکینگ‌های  مختلفی است. تور اتریش هم از جمله تورهای دسته اول جهان محسوب می شود زیرا بعضی از شرکت  کنندگان در آن دارای رتبه‌های تک رقمی هستند.

ولی تور بلژیک از جمله مسابقات در جه سوم جهانی است. همچنین در این مسابقات جوایز هم متفاوت می‌باشد.

بازیکنان ما در تور اتریش به رقابت با بازیکنان درجه اول دنیا پرداختند ولی در تور بلژیک به دلیل آنکه درجه پایین‌تری نسبت به اتریش داشت  حتی ملی پوشان ما در مرحله گروهی هم حاضر نبودند.

متاسفانه در اتریش حذف شدیم ولی خوشبختانه در بلژیک به قهرمانی رسیدم. از جمله بازیکنان خوب ما در این سری از مسابقات نیما عالمیان بود که تاثیر بسیار زیادی در قهرمانی تیم ملی در بلژیک داشت. نیما که پیش از حضور در  اتریش و بلژیک در تور جهانی چک و سوئد هم شرکت کرده بود با آمادگی که داشت توانست با برادرش در بخش دو نفره به قهرمانی برسد و عملکرد خوبی هم در بخش انفرادی داشته باشد.

از جمله نکات قابل توجه در این سری از  مسابقات ضعف بازیکنانی بود که در ایران فعالیت می‌کنند. این بازیکنان نتوانستند نتایج خوبی بگیرند و این همان حلقه گمشده تیم ملی است.

همین نیما را نگاه کنید اگر در مسابقات سوئد و بلژیک و اتریش و چک حاضر می‌شد نمی‌توانست به قهرمانی برسد. متاسفانه ملی پوشانی که در داخل  کشور حضور دارند به دلیل آنکه اردوهایی طولانی و با کیفیت برایشان برگزار نمی‌شود آمادگی لازم برای مسابقات جهانی را ندارند. از جمله این بازیکنان می‌توان به نوشاد عالمیان اشاره کرد که مطمئنا در چند وقت آینده منتظر سقوط اودر رنکینگ خواهیم بود.

 آمادگی تیم ملی را برای حضور در مسابقات آسیایی  چگونه می‌بینید؟

در حقیقت تیم ملی در حالی راهی مسابقات آسیایی  می‌شود که پیش از آن در تورهای بلژیک و اتریش حاضر بوده و این نکته منفی است زیرا بازیکنان با توجه به مسابقاتی که داشته‌آند و شکست‌هایی که حاصل شده از لحاظ روحی و روانی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

به طور کلی مسابقات آسیایی در این دوره برای ما مشکل است زیرا در دوره گذشته که موفق به کسب مقام هشتمی آسیا شدیم کره شمای  حضور نداشت. اما در این دوره علاوه بر  کره شمالی سایر تیم‌ها هم با آمادگی زیادی در مسابقات حاضر می‌شوند. اگر آمادگی تیم ملی همانی باشد  که در بلژیک دیدیم یک مقدار مشکل خواهیم داشت ولی در کل برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که بتوانیم حداقل عنوان ه هشتمی را کسب کنیم.

ظاهرا تغییراتی در نحوه انتخابی المپیک صورت گرفته است در این مورد  توضیح دهید؟

در گذشته پینگ پنگ بازان برای کسب سهمیه حضور در المپیک باید در کشور خودشان مبارزه می‌کردند اما دیگر این گونه نیست و قرار است برای 11 سهمیه المپیکی آسیا مسابقاتی در هنگ کنگ برگزار شود که همین اتفاق کار را برای ما سخت می‌کند در هنگ  کنگ سیستم به کلی متفاوت است و ما باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و اگر در هنگ کنگ موفق نشویم باید برای کسب سهمیه‌های باقی مانده رقابت‌های سخت‌تری داشته باشیم.

خبر دارید انتخابات فدراسیون چه زمانی برگزار می‌شود؟

فعلا خبری از انتخابات نیست و وزارت ورزش چیزی اعلام نکرده است.

ارسال دیدگاه