دفعات بازدید: 14,899

تاریخ انتشار: 1395/03/03 - 14:44

کلکسیون افتخارات ورزش خوزستان در سال ۹۵ / سهم پتروشیمی بندرامام ۳ قهرمانی

این بار خبرهای خوشی از رشته ای به گوش رسید که حداقل در دوسال گذشته کمتر از موفقیت های آن شنیده بودیم.

 

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر به نقل از هورنیوز مدتی بود که خبری از افتخار آفرینی های بزرگ خوزستان به خصوص در ورزش های تیمی نبوده و مردم استان تنها دغدغه شان مسائل غیر ورزشی مانند بیکاری، معیشت و آلودگی هوا بود.

 

اما جمعه ۲۷ فروردین ماه امسال بود که خبر قهرمانی پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر بسکتبال کشور آن هم در یک فینال کاملاً خوزستانی منتشر شد.

 

این مقام سومین قهرمانی پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر بود که البته این تیم به عنوان نماینده ایران در مسابقات غرب آسیا نیز موفق به قهرمانی شده بود.

 

تیم-بسکتبال-پتروشیمی

پس از این افتخار آفرینی در بسکتبال، نوبت به تنیس روی میز رسید تا بار دیگر روی سکوی اول کشور قرار گیرد.

 

تیم تنیس روی میز پتروشیمی بندرامام مانند همنام بسکتبالی خود موفق شد با اقتدار تمام در بازی آخر تیم قدرتمند دانشگاه آزاد را با نتیجه ۶ بر یک شکست دهد تا قهرمان بیست و چهارمین دوره مسابقات تنیس روی میز بزرگسالان کشور شود.

 

تیم-تنیس-روی-میز-پتروشیمی-بندرامام

اما این پایان افتخار آفرینی های ورزش خوزستان در سال ۹۵ نبود و این بار خبرهای خوشی از رشته ای به گوش رسید که حداقل در دوسال گذشته کمتر از موفقیت های آن شنیده بودیم .

 

پس از حذف تلخ و ناامید کننده استقلال اهواز از لیگ برتر، و جایگاه نامناسب فولاد خوزستان در انتهای جدول، انتظارات مردم از تیم جوان عبدالله ویسی بالا رفت.

 

استقلال خوزستان که با هدایت مربی خوش فکر و بومی خود شگفتی ساز لیگ برتر لقب گرفته بود، از همان ابتدا خود را یک مدعی نشان می داد و ۲۶ هفته در کورس قهرمانی با تیم های بزرگی چون استقلال تهران، تراکتورسازی و پرسپولیس رقابت می کرد.

 

روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه بود که این تیم موفق شد در آخرین بازی خود که با حمایت تمامی خوزستانی ها که با لباس ها، و گویش مختلف در ورزشگاه غدیر حاضر بودند، ذوب آهن اصفهان را با دو گل رحیم زهیوی شکست دهد و قهرمانی دوره پانزدهم لیگ برتر را کسب نماید، تا بار دیگر نام خوزستان تیتر یک رسانه های کشور شود.

 

مردم استان به خصوص اهواز پس از این قهرمانی شیرین، تا پاسی از شب در مناطق مختلف شهرها به شادی و پایکوبی آن هم به سبک های مختلف و خاص پرداختند.

 

استقلال-خوزستان-۲

روزهای خوش ورزش خوزستان همچنان ادامه داشت و این بار نگاه ها به برزیل کوچک بود. آبادانی های خونگرم پس از قهرمانی استقلال خوزستان، هم قسم شده بودند تا شادی مردم استان را تکمیل نمایند.

 

نفتی های دوست داشتنی آبادان روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) در ورزشگاه تختی این شهر میزبان فجر سپاسی شیراز بودند و امیدوار به حمایت مردم آبادان مقابل این تیم به پیروزی برسند و به لیگ برتر صعود کنند.

 

در نهایت نیز صنعت نفت آبادان موفق شد در دیداری نفس گیر همراه با حمایت همه جانبه هواداران یکدست زردپوش خود، فجر سپاسی را ۲ بر یک شکست دهند و جواز حضور در لیگ برتر فصل ۹۵-۹۶ را کسب نماید.

پس از این پیروزی آبادانی ها به سبک خود در خیابان های شهر به شادی و سرور پرداختند.

 

نفت-آبادان

 

خوشبختانه سال ۹۵ تاکنون برای ورزش خوزستان خوش یُمن بوده است و امیدواریم این پیروزیها تداوم داشته باشد.

 

حالا نوبت مسئولان ورزش استان است که باتوجه به وجود چنین شرایط و پتانسیل افتخار آفرینی در خوزستان، حمایت های خود را از رشته های ورزشی بیشتر کنند تا شاهد تکرار افتخارات و روزهای خوب ورزش استان که با زندگی مردم درآمیخته است، باشیم و شاهد اتفاقاتی که برای فولاد خوزستان یکسال پس از قهرمانی افتاد، نباشیم.

ارسال دیدگاه