دفعات بازدید: 662

تاریخ انتشار: 1391/03/10 - 15:00

اعزام دو بانوي تنيسور خوزستاني به مسابقات بين‌المللي لهستان

دو بانوي خوزستاني به همراه تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان تنيس روي ميز، به مسابقات بين‌المللي لهستان اعزام مي‌شوند.

 

مهرداد بابادي‌وند عضو کميته فني هيات تنيس روي ميز استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهارکرد: بهاره بابادي‌وند عضو تيم‌ملي نوجوانان و زهرا علوي عضو تيم‌ملي جوانان مي‌باشند که از سوم تا هشتم خرداد‌ماه در اردوي تيم‌ملي جهت اعزام به مسابقات لهستان حاضر بوده‌اند.

وي ادامه‌داد: رقابت‌هاي بين‌المللي از دهم تا چهاردهم خردادماه در لهستان برگزار مي‌شود. اين  مسابقات، حکم بازي‌هاي تدارکاتي براي تنيسورهاي ما جهت حضور در مسابقات آسيايي چين که قرار است 20 تيرماه برگزار شود، را دارد.

عضو کميته فني هيات تنيس روي ميز خوزستان در ادامه درباره سطح مسابقات بين‌المللي لهستان گفت: سطح اين رقابت‌ها بالا است و ضريب امتياز اين مسابقات در رنكينگ بازيکنان در دنيا تاثير مي‌گذارد.

وي بيان‌کرد: تجربه دختران جوان و نوجوان ما بسيار کم است و بيشتر آن‌ها براي اولين يا دومين بار است که در مسابقات برون‌مرزي شرکت مي‌کنند و طبيعتا انتظار نتيجه‌گيري از آن‌ها نمي‌رود ولي به اين صورت هم نيست که از پيش باخته باشند. آن‌ها رقابت‌هاي خوبي در اين مسابقات خواهند داشت.

بابادي‌وند افزود: لازمه پيشرفت اين تنيسورها و مدال‌آوري‌شان اين است که با برنامه‌ريزي بلندمدت به صورت مرتب به مسابقات برون‌مرزي اعزام شوند و اگر بتوانيم از دانش مربي خارجي سطح اول جهان در اين زمينه نيز بهره ببريم، بسيار خوب است.

وي با بيان اين‌كه جديدا حرکت‌هاي خوبي در تنيس روي ميز آغاز شده است، عنوان‌کرد: فدراسيون در برنامه‌هايش در نظر دارد که يک مربي بانوان خارجي سطح اول به صورت تمام وقت به ايران بياورد. در مجموع بانوان ما در اين رشته، خوب پيش رفته‌اند.

عضو کميته فني هيات تنيس روي ميز خوزستان خاطرنشان‌کرد: با برنامه‌‌ريزي‌‌اي که فدراسيون انجام داده، قرار است از اول تيرماه بازيکن‌هايي از مجارستان به ايران بيايند و در اين جا با تيم‌ملي ما يک اردوي مشترک برپا کنند. هدف از اين اردو، آمادگي شهسواري که قرار است به المپيک لندن برود و همچنين آمادگي تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان جهت اعزام به مسابقات آسيايي چين است.

وي با اشاره به اين موضوع که بانوان ما تا 15،16 سال بعد از انقلاب به مسابقات تنيس روي ميز اعزام نمي‌شدند، گفت: بانوان ما به دليل اين‌که فدراسيون جهاني با پوشش اسلامي آن‌ها مخالفت داشت به مسابقات اعزام نمي‌شدند و اين عامل باعث شد که فاصله زيادي بين تنيسورهاي ما و جهان به وجود بيايد.

بابادي‌وند افزود: خوشبختانه در چند سال اخير که اين محدوديت برطرف شده و فدراسيون جهاني با حضور دختران ما با پوشش اسلامي در مسابقات موافقت کرده است، اين فاصله روز به روز در حال کمترشدن است.

وي خاطرنشان‌کرد: بانوان ما در مسابقات جهاني که اخيرا در آلمان برگزار شد، حدود پنج، شش پله ترقي داشتند و براي اولين بار توانستند تنيسورهاي پرو، ايرلند و ماکائو را مغلوب کنند.

ارسال دیدگاه