دفعات بازدید: 1,184

تاریخ انتشار: 1390/08/21 - 0:07

آموزش فریزبی از رشته های جذاب و مفرح

فریزبی یک رشته جذاب و مفرح می باشد که از پنج سبک مختلف تشکیل شده است.
انجام این رشته ورزشی موجب تقویت هردو سیستم غیر هوازی و هوازی ورزشکاران می شود و علاوه بر تقویت دستگاه قلبی و عروقی باعث بالا رفتن آمادگی جسمانی شده ضمن آنکه در بعد روانی نیز تاثیرات شگرفی را بر روی افراد می گذارد.
این ورزش همچنین موجبات تخلیه هیجانی را نیز فراهم ساخته و بدلیل قابلیت انجام این رشته ورزشی به صورت خانوادگی می تواند روابط خانوادگی را نیز تحکیم ببخشد این بازی توسط یک بشقاب پلاستیکی که عمق آن ۲ سانتی متر و در قطرهای متفاوت بر اساس رشته مربوطه و با وزن ۱۴۰ الی ۱۷۵ گرم انجام میشود.
سبک های مختلف بازی:
۱- Ultimate ( آلتیمیت) حرفه ای
این بازی به صورت تیمی برگزار شده و هر تیم شامل ۷ نفر که در زمینی به ابعاد ۳۷ در ۱۰۰ متر ( یعنی نصف یک زمین فوتبال از طول ) برگزار می گردد.
زمین بازی به صورت خاص به زمین بازی اصلی تقسیم بندی می شود که ۶۴ متر طول و ۳۷ متر عرض دارد منطقه با ۱۸ متر عمق و ۳۷ متر عرض در انتها از زمین بازی را نشان می شود.

Ultimate یک ورزش بدون تماس و خود داوری است. تمامی بازیکنان مسول اجرا و رعایت قوانین و مقررات مربوطه هستند این بازی متکی به نفس بازی است و ر بازیکن مسئولیتی منصفانه و از روی عدالت دارند.
× کلیه خطوط بین ۷۵ الی ۱۲۰ میلی متر ضخامت داشته و جزء زمین بازی می باشد.
× در اطراف زمین به فاصله حاقل سه متر نباید هیچگونه مانع یا وسیله به صورت ثابت یا متحرک وجود داشته باشد.
× بازیکنان حق پوشیدن لباس یا تجهیزاتی را که ممکن است به سایر بازیکنان آیسب برساند را ندارند.
× بازی در دونیمه برگزار می گردد و هریک از دوتیم که زودتر به عدد۹ برسد نیمه اول به پایان رسیده و پس از اتمام وقت استراحت بین دو نیمه و شروع نیمه دوم تیمی که زودتر ۱۷ گل به ثمر برساند برنده بوده و بازی به تمام می رسد.
× هیچ گونه محدودیتی در تعویض بازیکنان وجود ندارد.
×ضمنا کلیه قوانین و مقررات این رشته در حال ترجمه بوده و به محض آماه شدن به صورت جزوه و کتاب جهت استفاده علاقه مندان به چاپ خواهد رسید.

۲- DISC GOLF ( فریزبی گلف)
این بازی به منظور ارتقا‍ء سطح مهارت در پرتاب دیسک و روشهای مختلف پرتاب و گرفتن که موجب تقویت عضلات و هماهنگی عصب و عضله شده و مهارت های پایه از قبیل پرتاب کردن ها گرفتن ها را در یادگیری و ارتقاء سطح مهارت های گوناگون افراد نقش مهمی ایفا می کند.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • علی اصغر کردلو

    تاریخ : ۱۷ - اردیبهشت - ۱۳۹۲

    با عرض سلام.یک سوال؟مگه بازیهای آسیایی قرار نیست تو تابستون برگزار بشه؟پس چرا هیچ تدارکی واسه تیم اعزامی دیده نمیشه!نکنه میخاد دوباره مثل بازیهای آسیایی پارسال بشه؟لطفا رسیدگی بکنید.با تشکر.از بچه های فریزبی استان قم


ارسال دیدگاه