دفعات بازدید: 687

تاریخ انتشار: 1392/11/28 - 2:13

طرح زوج و فرد در پلی آف!

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله اول پلی آف سوپرلیگ بسکتبال از فردا با چهار دیدار و میزبانی چهار تیم بالای جدول آغاز می شود. در این مرحله برخلاف سالهای قبل تیمها به صورت گروهی و تنها برای رده بندی قبل از بازیهای ضربدری به مصاف هم می روند. 

اجرای طرح زوج و فرد در گروه بندی 

شکل جدید برگزاری مرحله پلی آف لیگ با توجه به درخواستهای برخی مربیان برای بیشتر شدن تعداد بازیهای فصل طراحی شد اما نحوه گروه بندی این مرحله که براساس رده زوج یا فرد تیمها تعیین شد، از همان ابتدا هم مخالفانی داشت. 

اعتقاد معترضان به این شیوه، به خاطر هماهنگ نبودن قدرت دو گروه اول و دوم است چرا که در گروه اول با توجه به یک رده بالاتر بودن تیمها و حضور دو تیم از 3 تیم بالای جدول، وزنه سنگینتر از گروه دوم می شود. ضمن اینکه گروه بندی مرحله پلی آف استانداردی جهانی دارد که در جلسه هماهنگی ابتدای لیگ توجهی به آن نشده و مبنای گروه بندی براساس زوج و فرد بودن تیمها قرار گرفت. 

وضعیت بازیکنان خارجی در آستانه مرحله جدید

تیمهای پتروشیمی بندرامام و مهرام تهران با توجه به در پیش بودن بازیهای غرب آسیا اقدام به جذب بازیکنان جدید کردند. مهرامی ها در زمان جذب حامد حدادی از رسیدن وی به تمرینات تیم تا پایان بهمن خبر داده بودند و شرایط صمد نیکخواه نیز چندان مشخص نبود. از طرفی تیم تهرانی چند روز قبل داگلاس بازیکن قدیمی تیم ملی اردن را به عنوان بازیکن خارجی برای غرب آسیا به خدمت گرفت که با توجه به پر شدن سهمیه های خارجی و داخلی مهرام، امکان حضور این بازیکن در بازیهای لیگ نیست.  

از تیم دانشگاه آزاد هم در میانه های فصل صحبت جذب بازیکن دوم خارجی تا مرحله پلی آف بود و همچنین شنیده می شود تیم همیاری زنجان نیز به دنبال اضافه کردن یک یار خارجی است. 

تیم ذوب آهن با توجه به شرایط مالی این فصل قصد اضافه کردن بازیکن خارجی دوم به تیم را ندارد و به نظر می رسد ماهان دومین تیم اصفهانی و هفت الماس قزوین با همان ترکیب تمام ایرانی در این مرحله حاضر شوند. 

تیم صنایع ماهشهر هم محمد دبا کنه را به عنوان یار خارجی در اختیار دارد. 

پلی آف بدون دربی 

در مرحله اول پلی آف تیم مهرام با هیچ یک از تیمهای پتروشیمی و دانشگاه آزاد روبرو نمی شود. مهرامی ها در فصل عادی تنها از همشهری تهرانی و رقیب ماهشهری خود شکست خورده بودند. در عوض شاگردان هاشمی با رقیب قدیمی خود ذوب آهن در مراحل رفت و برگشت دیدار می کنند.

در گروه اول نیز رقابت تیمهای پتروشیمی و دانشگاه آزاد دیدنی خواهد بود. دانشگاه آزاد بیشتر از تمام تیمها در مرحله مقدماتی باعث دردسر پتروشیمی شد و در دیدار برگشت، بازی را به وقت اضافه کشاند.  

پتروشیمی و دانشگاه آزاد در سالهای قبل هم رقابت خوبی در مرحله پلی آف به بعد داشتند. 

همچنین در حالی که سه شهر تهران، اصفهان و ماهشهر هر کدام دو نماینده در این مرحله دارند، تقسیم بندی خوبی میان دو گروه صورت گرفته و هر کدام از شهرهای نامبرده در هر گروه یک نماینده دارند. به این ترتیب در این مرحله خبری از دربی نیست. 

قزوین و زنجان نیز نماینده سایر استانها در مرحله دوم هستند و در شرایطی که تیم گرگان در فصل قبل تا مرحله نیمه نهایی لیگ هم پیش رفت، در این فصل مرحله پلی آف هم برای این تیم دور به نظر می رسید.

گرگانی ها به همراه افرا خلیج فارس، استقلال قشم و نیروی زمینی، بازمانده های مرحله پلی آف هستند.

بالای جدولی ها میزبان هفته اول 

هفته اول پلی آف با میزبانی چهار تیم بالای جدول شروع می شود و 2 دیدار، سهم تهران از بازیهای این هفته است. 

برنامه روز اول پلی آف به شرح زیر است: 

دوشنبه 28 بهمن؛ 

ساعت 15: دانشگاه آزاد – فولاد ماهان 

ساعت 15: ذوب آهن – صنایع ماهشهر 

ساعت 16: پتروشیمی بندرامام – هفت الماس قزوین 

ساعت 17: مهرام تهران – همیاری زنجان 

گفتنی است، بازی‌های مرحله دوم لیگ هم در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار می شوند و این مرحله تا 15 اسفند به طول می انجامد. 

ارسال دیدگاه