دفعات بازدید: 955

تاریخ انتشار: 1392/12/18 - 15:18

پلی‌آف بسکتبال از 18 فروردین 93 شروع می‌شود/ حق حذف داوران برای تیم‌ها!

جلسه هماهنگی مرحله پلی آف سوپرلیگ بسکتبال با حضور نمایندگان هفت تیم برگزار شد. علی توفیق سرمربی تیم بسکتبال صنایع و نمایندگان دیگر این تیم، تنها غایبان این جلسه بودند. 

محمود مشحون رئیس فدراسیون در ابتدای جلسه به بازیهای دو مرحله اول اشاره کرد که به طور نسبی بدون حاشیه و با آرامش نسبی پی گیری شد اما به مربیان حاضر در جلسه توصیه کرد برای مرحله پلی آف تمرین کنند تا کنار زمین تنها به مربیگری بپردازند و قضاوت نکنند. 

وی همچنین به مربیان به خاطر نوع مصاحبه ها تذکر داد و از آنها خواست حرمت یکدیگر را در صحبتها حفظ کنند. 

**دانشگاه آزاد بالاخره مجوز گرفت 

در حالی که از سال قبل بارها تیم دانشگاه آزاد صحبت میزبانی در سالن حکیمیه را مطرح کرد، هر بار ایرادات نمایندگان فدارسیون باعث به تاخیر افتادن انتقال بازیهای تیم تهرانی به این سالن شد اما بالاخره رئیس فدراسیون در جلسه امروز میزبانی دانشگاه آزاد در حکیمیه را تایید کرد و گفت: تنها یک ایراد به تعداد اسکوربوردهای سالن وارد بود که به صورت کتبی به دانشگاه آزاد اعلام کردیم تا دو اسکوربورد در سالن داشته باشند و از ابتدای سال 93 به صورت رسمی بازیهای این تیم در سالن اختصاصی برگزار شود.  

**مشحون: به تیمهای ملی هم فرصت دهید 

محمدرضا مشحون رئیس سازمان تیمهای ملی از نمایندگان باشگاهها درخواست کرد زمان برگزاری مراحل بعدی را به شکلی در نظر بگیرند که فرصت برای آماده سازی جوانان قبل از بازیهای آسیایی، حضور نماینده باشگاهها در جام باشگاههای آسیا،‌استراحت ورزشکاران و آماده سازی قبل از جام جهانی وجود داشته باشد. 

ضمن اینکه وی اعتقاد داشت در روش 4 برد از 7 بازی به خاطر طولانی شدن مسابقات برخوردهای بین بازیکنان هم افزایش پیدا می کند. در نهایت هم بازیهای مرحله نیمه نهایی به جای 7 مسابقه به 5 بازی کاهش پیدا کرد. 

**شروع بازی‌های پلی آف از 18 فروردین 

مسئولان سازمان لیگ دو برنامه به نمایندگان باشگاهها ارائه کردند که یکی از آنها با رعایت حداقل زمان و دیگری با حداکثر زمان بود. 
در ابتدا زمان شروع مرحله پلی آف 18 فروردین تعیین و قرار شد این مرحله به صورت 2 برد از 3 بازی برگزار شود. بازیهای این مرحله تا 25 فروردین به پایان می رسد. 

میزبانی بازی سوم این مرحله به تیمی تعلق می گیرد که در مرحله قبلی رده بالاتری در جدول داشت. به این ترتیب برنامه هفته اول مرحله پلی آف در روز 18 فروردین به این شرح است: 

مهرام – هفت الماس قزوین 
ذوب آهن – فولاد ماهان 
پتروشیمی بندرامام – صنایع ماهشهر 
دانشگاه آزاد – همیاری زنجان 

بازیهای دوم این مرحله روز 21 فروردین برگزار می شود و در صورت کشیدن تکلیف هر مسابقه ای به دیدار سوم، روز 25 فروردین بازی سوم در خانه تیم بالاتر جدول انجام می شود. 

**مرحله نیمه نهایی به صورت 3 برد از 5 بازی 

طبق تصمیم جمع، رده بندی تیمهای پنجم تا هشتم لیگ برگزار نمی شود و رده بندی تیمها در مرحله دوم برای جدول نهایی در نظر گرفته می شود.  

همچنین تصمیم گرفته شد که مرحله نیمه نهایی به صورت 3 برد از 5 مسابقه برگزار شود و تیمهای بالاتر در جدول، حق انتخاب میزبان را داشته باشند. 

میزبانی دو بازی اول با تیم بالاتر، میزبانی دو دیدار دوم با تیم پایینتر جدول رده بندی و میزبانی بازی پنجم هم با تیم بالاتر جدول رده بندی است. 

مرحله نیمه نهایی از روز یکشنبه 31 فروردین آغاز می شود و در صورت کشیدن مسابقات به بازی پنجم، این مرحله تا روز هشتم اردیبهشت به طول می انجامد. 

بعد از مرحله نیمه نهایی دو تیم فینالیست در مورد نحوه و زمان برگزاری مسابقات نظر می دهند و بازی رده بندی نیز به صورت دو برد از 3 بازی برگزار می شود. 

**حق حذف داوران

در نهایت هم محمود مشحون به حاضران گوشزد کرد که در صورت مشکل داشتن با داوری خاص به فدارسیون اعلام کنند که داور مربوطه را برای بازیهای آنها تعیین نکنند تا مربیان در جریان بازی با توجه به حساسیتهای قبلی با داوری خاص، واکنش نشان ندهند و مشکلی هم با قضاوت پیش نیاید. به این ترتیب تیمها می توانند قبل از شروع مرحله قبل، اسامی داورانی را که در لیگ با آنها مشکل داشتند را به فدراسیون اعلام کنند.

ارسال دیدگاه