دفعات بازدید: 838

تاریخ انتشار: 1393/01/10 - 12:06

رییس هیات شطرنج: سال گذشته برای ما سال سختی بود

رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: باتوجه به کمبود بودجه، سال‌گذشته برای ما سال بسیار سختي بود.

 

عبدالامیر خطیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه‌خوزستان- اظهارکرد: سال‌گذشته برای ما بسیار سخت بود ولی با این وجود توانستیم توسط پویا ایدنی، شطرنج باز خوزستانی صاحب عنوان قهرمانی زیر 18 سال جهان شویم که به عقیده تمام کارشناسان این رویداد بزرگترین رویداد شطرنج ایران تاکنون بود.

 

وی ادامه‌داد: به هرحال باتوجه به شرایط سختی که وجود داشت، ما بسیاری از برنامه‌هایی را که در تقویم ورزشی‌مان گنجانده بودیم، انجام دادیم اما بسیار بر ما سخت گذشت.

 

رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: یکسری از هزینه‌ها به ما تحمیل شد که باید آن‌ها را پرداخت می‌كردیم که نتوانستیم این کار را انجام دهیم اماخوشبختانه توانستیم 80 درصد از برنامه‌های‌مان را پیش ببریم.

 

وی خاطرنشان‌کرد: ما این برنامه‌ها را در حالی انجام دادیم که 10 درصد از بودجه‌ای که برای عملی کردن تقویم سال 92 از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان برای ما در نظر گرفته شده بود، به ما پرداخت نشد.

 

خطیب‌زاده بیان‌کرد: هیات ما اعزام‌های بسياری در سال‌گذشته داشت که برخلاف سال‌های پيش از آن، خود خانواده‌ها جور هزینه اعزام فرزندان‌شان را کشیدند؛ البته به آن‌ها قول دادیم که اگر به ما بودجه بدهند بخشی از هزینه‌ها را جبران می‌کنیم. کمبود نقدینگی فقط در رشته شطرنج وجود نداشت بلکه سال گذشته این مشکل در ورزش کشور هم وجود داشت.

 

وی در ادامه گفت: طی چند سال اخیر برای اولین‌بار در رده سنی زیر 18 سال بخش دختران توسط هاجر عبادی به عنوان سوم کشور رسیدیم که این جای بسی امیدواری برای ما داشت و این مدال نقطه عطفی در کارنامه سال گذشته ما بود.

 

رییس هیات شطرنج خوزستان بیان‌کرد: ما سال‌گذشته در بخش آموزشی هم توانستیم کلاس مربیگری درجه 2 کشوری را پس از شش سال در استان و در شهرستان ماهشهر برگزار کنیم.

 

وی در ادامه با بیان این‌که امیدوارم سال جدید برای ما و ورزش کشور پر بار باشد، گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان هم تمام سعی خود را می‌کند تا به برنامه‌ها و وعده‌های خود عمل کند و ماهم سعی می‌کنیم در راستای تقویم ورزشی‌مان کار کنیم.

 

خطیب‌زاده همچنین خاطرنشان‌کرد: فکر می‌کنم بین هیات‌های ورزشی استان اولین برنامه را در سال جدید هیات ما داشته باشد، چرا که بیستم تا بیست‌وششم فروردین‌ماه میزبان مسابقات زیر 20 سال کشور در بخش آقایان هستیم.

 

وی افزود: درصدد هستیم با هماهنگی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان مجمع عادی سالیانه‌مان را هم در اختتامیه این رقابت‌ها برگزار کنیم و برنامه‌های تدوین شده‌مان را ارایه دهیم تا بودجه برای ما تصویب شود و بتوانیم در ابتدای سال کارمان را با برنامه‌های جامع آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه