دفعات بازدید: 871

تاریخ انتشار: 1393/05/29 - 13:37

دبير هيات فوتبال خوزستان: ليگ‌هاي داخلي از مهرماه شروع مي‌شوند

دبير هيات فوتبال خوزستان درخصوص چگونگي برگزاري رقابت‌هاي ليگ‌برتر استان گفت: ما امسال ليگ منظم و با برنامه‌اي را برگزار كرديم تا در اين بين مشكلاتي را نيز پيش‌رو داشتيم و مشكلات اساسي را استان ما دارد كه با تلاش يكي- دو نفر حل شدني نيست.
كارون يعقوبي‌نژاد افزود: براي نظارت اين مسابقات از داوران قديمي و بازنشسته استان استفاده كرديم كه از تجربه خوبي برخوردار بودند. آنها نيز با توجه به اين تجربيات گزارش بازي و داوري را به كميته داوران ومسابقات ارائه مي‌دادند. در مجموع ما با توجه به ورودي كه تيم‌ها در اوايل هر فصل مي‌دهند به آنها خدمات ارائه مي‌شود.
دبير هيات فوتبال درخصوص ليگ‌برتر آينده و تعداد تيم‌هاي شركت‌كننده گفت: ليگ‌برتر فصل جديد با 14 تيم از اول مهرماه سال جاري استارت مي‌خورد. تيم‌هاي آنزان‌ايذه و شيبان باوي 2 تيمي هستند كه به ليگ پايين‌تر سقوط كردند و 3 تيم دارايي‌ماهشهر، مهرگان رامهرمز و جنوب‌باغملك جواز صعود به اين مسابقات را از ميان دسته اولي‌ها گرفتند.
كارون يعقوبي‌نژاد درخصوص نامناسب بودن زمين چمن در بيشتر شهرستان‌هاي استان اظهار داشت: يكي از مشكلات عمده فوتبال استان همين امر است كه مطلوب شدن اين زمين‌ها از عهده ما خارج است و به اداره ورزش و جوانان خود شهرستان‌ها مربوط مي‌شود. ما در اين زمينه تنها پيشنهاد مي‌دهيم و با آنها مشورت مي‌كنيم. بايد با توجه به چنين شرايطي بين بد و بدتر را انتخاب كنيم. براساس قوانين فدراسيون تهيه زمين چمن خط‌كشي و ديگر امكانات يك ديدار به عهده ميزبان است. متاسفانه برخي تيم‌ها نامناسب بودن وضعيت بازي و مشكلات خود را به ما ارجاع مي‌دهند در حالي كه اين مسائل به هيات فوتبال ارتباط مستقيم ندارد.
دبير هيات فوتبال خوزستان عنوان كرد: تا به آنجايي كه در توان داشتيم جهت برطرف كردن مشكلات استان تلاش كرديم؛ ولي اين مشكلات و محدوديت‌ها با تلاش يكي- دو نفر حل نمي‌شود و خواستار يك برنامه‌ريزي دقيق و بلندمدت است. ما بسياري از تيم‌هاي مختلف در رده‌هاي سني جوانان و اميد را وارد مسابقات كرديم كه آنها نيز براي انجام مسابقات و تمرين با مشكلات عمده‌اي مواجه بودند. خيلي از اين مشكلات و دغدغه تيم‌ها را با پادرمياني برطرف كرديم در حالي كه وظايف ما چيز ديگري بود، در بعضي از مسابقات تا يك روز پيش از بازي محل برگزاري آن مشخص نبود و هيات فوتبال با رايزني‌هايي كه باشگاه‌هاي مختلف انجام داده اين مشكلات را به حداقل رسانديم.
وي افزود: با توجه به اقداماتي كه ما خارج از وظايف خود براي بالا رفتن سطح كيفي مسابقات انجام داديم و ليگ‌برتر را به بهترين شكل برگزار كرديم. يعقوبي‌نژاد در ارتباط با نحوه قضاوت داوران در ليگ‌برتر خوزستان (فصل93-952) گفت: داوران اين رقابت‌ها در مجموع راضي‌كننده بود. اگرچه ضعف‌هايي در مسابقات احساس مي‌شد؛ ولي اشتباهات داوري جزيي از فوتبال به شمار مي‌آيد. وي در پايان خاطرنشان ساخت: قصد نابود كردن فوتبال هيچ شهرستاني را نداريم. معتقديم كه فوتبال بايد در بعضي شهرستان‌ها زنده بماند و رشد كند؛ اما تيم‌ها شرايط هيات فوتبال را در نظر بگيرند و قانون را زيرپا نگذارند.

ارسال دیدگاه