دفعات بازدید: 1,015

تاریخ انتشار: 1393/07/08 - 17:25

گزارش از آغاز ليگ‌برتر فوتبال خوزستان

پانزدهمين دوره ليگ‌برتر باشگاه‌هاي استان خوزستان با برگزاري 7 ديدار آغاز شد و در هفته اول اين مسابقات كه به نوعي هفته دربي‌ها نيز بود 17 گل به ثمر رسيد.

در اين هفته ميزبانان در 3 ديدار به پيروزي رسيدند، سه ديدار به تساوي انجاميد و دربي پرگل سوسنگرد را نيز جنوب با نتيجه 4بر2 از ماهان برد. اين مسابقات اولين محك جدي هيات فوتبال خوزستان خواهد بود و برنامه‌ريزي دقيق و اصولي از موارد مهم در برگزاري مسابقات مي‌باشد، همچنين استفاده از داوران جوان و آينده‌دار در كنار باتجربه‌ها به پيشرفت داوري و افزايش سطح بازي‌ها كمك شايان خواهد نمود.

هيات فوتبال استان از مدت‌ها قبل با تنظيم آئين‌نامه مسابقات و بررسي و تائيد امكانات اجرايي تيم‌هاي شركت‌كننده در ليگ عزم خود را در برگزاري ليگي منسجم و پويا در سال جديد جزم كرده است. حضور افراد باتجربه و كاربلد در كار اجرايي قطعا نقش تاثيرگذاري در بهبود كيفي مسابقات خواهد داشت. ضمن اينكه با بهره‌گيري از نظرات پيشكسوتان و نيز خردجمعي نواقص سال‌هاي قبل به حداقل خواهد رسيد. باشگاه‌هاي ليگ‌برتري نيز در كنار برگزاري مسابقات به افزايش سطح‌افزاري و امكانات خود اقدام خواهد نمود تا پانزدهمين دوره ليگ‌برتر كه اول فصل ورزشي كادر جديد هيات فوتبال خوزستان به بهترين نحو ممكن انجام پذيرد، البته اين هيات نيز مي‌بايست در مقابل انتقادات اهالي فوتبال و تيم‌هاي حاضر در اين مسابقات آستانه تحمل خود را بالاتر از گذشته ببرد.

بهترين‌هاي هفته
بهترين تيم: جنوب سوسنگرد
ليگ را برخلاف فصل گذشته با توپ پر شروع كرد و با 4 گل دربي سوسنگرد را از تيم تازه راه يافته(ماهان) برد. جنوبي‌ها از همين گام اول براي ساير مدعيان خط و نشان كشيدند.

*‌ بهترين مربي: محمد سعيدي(جنوب)
او با درايت و تلاش هميشگي‌اش توانست تيم ماهان را شكست دهد، البته برد محمود احمدي(استقلال‌رامهرمز)، ايوب غزي(پرسپوليس‌ويس) و صيدالي(جنوب باغملك) نيز قابل تقدير بود.

*‌ بهترين بازيكن: علي ديلمي(استقلال رامهرمز)
2گل زيبا و تماشايي‌اش در ديدار با استقلال رامشير باعث شد تيمش در اولين بازي خانگي به 3 امتياز ارزشمند برسد، همچنين علي نگراوي، احمد طاها داودي نيز مردان 2گله روز اول بودند.

*‌ بهترين داور: شايان مولايي
جوانترين داور ليگ در ديدار پرسپوليس‌ويس و سپاهان ايذه قضاوت خوبي ارائه كرد و رضايت ناظر داوري را در پي داشت. مولايي با آمادگي جسماني بالا و دوندگي زياد به صحنه‌ها نزديك بود و علاوه بر اتخاذ تصميمات صحيح از كارت‌هاي رنگي خود به خوبي استفاده نمود.

*‌ بهترين كمك‌داور: ايمان كاهكش
در روزي كه ديدار شهرداري شمس‌آباد و استقلال‌شوشتر از نظر كيفيت بسيار خوب بود، ايمان كاهكش كمك داور اول اين ديدار نيز با پرچم‌هاي به موقع و جاگيري ايده‌آل مورد تحسين هر دو تيم و نماينده هيات قرار گرفت.

اسامي گلزنان و نتايج هفته اول

*‌ شاهين ماهشهر1……………………….دارايي ماهشهر1
گل‌ها: اميد عسكراوي‌پور(شاهين) و موسي عساكره(پنالتي- دارايي)

*‌ شهرداري شمس‌آبادصفر……… استقلال شوشتر صفر

*‌ استقلال رامهرمز2………………….. استقلال رامشير1

گل‌ها: علي ديلمي(2بار)(رامهرمز) و سعيد خالدي(رامشير)

*‌ جنوب‌باغملك3…………. پارسيان بندرامام(ره)صفر

گل‌ها: عيسي موسوي، محمدمحمدي و امين حيدريان

*‌ شهباز شادگان صفر……………… كارگر شادگان صفر

*‌ ماهان سوسنگرد2…………………. جنوب سوسنگرد4

گل‌ها: هاني ساكي، ميلادنيسي(ماهان) و علي نگراوي و احمد طاها‌داوري(هر كدام 2بار)(جنوب)

*‌ پرسپوليس‌ويس2…………………………. سپاهان ايذه1

گل‌ها: عبدالحسين بني‌تميم و حسن سواری(پرسپوليس) و صدرا فرخ‌نيا(سپاهان)

 

ارسال دیدگاه