دفعات بازدید: 872

تاریخ انتشار: 1393/09/04 - 15:50

رقابت بدون باخت مهرام و پتروشیمی/ گرگان و پمینا روی نوار باخت

petro besketbal

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال مهرام تهران در پایان هفته پنجم لیگ ملی موفق به حفظ روند بدون باخت و صدرنشینی جدول رده بندی شد.

پتروشیمی بندرامام تنها تیم بدون باخت لیگ به جز مهرام است که تعداد بازی های کمتری نسب به این تیم دارد و تیم های پمینا و صنایع ماهشهر نیز همچنان در انتظار اولین برد خود به سر می برند.

3 کوارتر سخت مهرام

تیم هفت الماس قزوین بعد از پیروزی مقابل یک تیم تهرانی برای برد مقابل دیگر تیم تهران به سالن آزادی آمده بود.

مهرام که با ترکیب بازیکنان جوانتر تیم وارد میدان شده بود بعد از نتیجه 7 بر 3 هفت الماس در چند دقیقه ابتدایی با چند تعویض به کوارتر اول ادامه داد و این کوارتر با نتیجه 16-16 مساوی تمام شد.

بعد از این تساوی 2 کوارتر بسیار جذاب و نزدیک به هم رقم خورد.

مهرام در دقایق ابتدایی کوارتر دوم با یک پرتاب 3 امتیازی از فرید اصلانی چهار امتیاز از حریف پیش افتاد اما رضا رنجبر در سوی دیگر پاسخ این پرتاب را داد.

اصلانی که تا پایان بازی 14 امتیاز به دست آورد، 3 پرتاب از چهار اقدام 3 امتیازی خود را مقابل هفت الماس به گل تبدیل کرد.

رنجبر هم در سوی دیگر 4 پرتاب از 4 اقدام خود را به گل تبدیل کرد و بهترین آمار را برای هفت الماس داشت.

استراحت یک نیمه ای ساهاکیان

اوشین ساهاکیان که در هفته های اخیر با ناراحتی در مچ پا بازی می کند هم از اواخر نیمه اول وارد بازی شد.

در حالی که مهرام تا این زمان نزدیک به 10 امتیاز اختلاف به وجود آورده بود در دو دقیقه آخر با چند حمله سریع هفت الماس، اختلاف به 3 امتیاز رسید و مهرام با نتیجه 38 بر 35 برنده نیمه شد.

کوارتر سوم بازی هم به همین شکل نزدیک پیش رفت. موسی نبی پور در شرایطی که مهرام برای دقایقی عقب افتاده بود با پرتاب 3 امتیازی و یک خطا-امتیاز نجات بخش تیم شد.

قزوین این کوارتر را با نتیجه 20 بر 19 برد.

بازیکنان هفت الماس که هر چه در توان داشتند را در 3 کوارتر اول گذاشته بودند در کوارتر آخر جنگندگی خود را از دست دادند و اختلاف به 20 امتیاز هم نزدیک شد.

محمد یوسف وند و رضا رنجبر از تیم هفت الماس و مهراد آتشی از مهرام در دقایق آخر بازی، 5 خطایی شدند.

یوسف وند در طول بازی تنها 5 امتیاز به دست آورده بود. وحید اسلامی هم که بهترین بازیکن دو هفته اخیر هفت الماس بود به 6 امتیاز در این بازی محدود شد.

مهرام در نهایت با گذشتن از اختلاف 20 امتیاز و نتیجه 95 بر 74 هفت الماس را شکست داد و بیشترین امتیاز فصل جدید را تکرار کرد. پیش از این پتروشیمی مقابل پمینا 95 امتیاز به دست آورده بود.

حواشی بازی مهرام و هفت الماس

ثبت نام محمود مشحون یک ساعت پیش از بازی های لیگ به بحث داغ در سالن آزادی تبدیل شده بود.

مصطفی هاشمی چندین بار در جریان نیمه اول بر سر فرید اصلانی و چند بازیکن دیگر فریاد زد. سرمربی مهرام که در دقیقه ششم بازی یک وقت استراحت گرفته بود، بعد از اشتباه اصلانی فریاد می زد که “همین حالا گفتم.”

پاس منجر به گل زیبای فرید اصلانی و 3 امتیازی سعید داورپناه در گوشه زمین، جایگاه خبرنگاران را هم به وجد آورد. دو تیم در این زمان 53-53 مساوی بودند. یک دانک از یوسف وند و برخی حرکات آرمان زنگنه هم از دیگر موارد دیدنی بازی بودند.

در حالی که تیم مهرام با حدود 20 امتیاز از حریف پیش بود و تنها 17 ثانیه به پایان بازی مانده بود، یک وقت استراحت از سوی اسلامی سرمربی هفت الماس درخواست شد. مصطفی هاشمی هم بعد از این اتفاق تصمیم گرفت از 2 وقت باقیمانده خود استفاده کند و 2 بار پیاپی وقت استراحت گرفت. هاشمی در این وقت صحبتی هم با بازیکنان خود انجام نمی داد.

آرمان زنگنه بهترین بازیکن مهرام با 24 امتیاز، 12 ریباند و تاثیرگذاری 31 بود. موسی نبی پور هم با 18 امتیاز و 10 ریباند آمار دبل دبل داشت.

رضا رنجبر با 17 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکن هفت الماس بود. محسن محمدی تنها بازیکن هفت الماس به جز رنجبر با آمار دو رقمی و امتیاز 11 بود.

گرگان و پمینا روی نوار باخت

تیم های گرگان و پمینا روی نوار باخت در لیگ قدم برمی دارند. هر دو تیم در هفته پنجم برای چهارمین بار پیاپی در لیگ شکست خوردند.

گرگانی ها که با یک بازیکن جدید به مشهد سفر کرده بودند و تا پایان نیمه اول هم با نتیجه 36 بر 34 پیش بودند، در پایان بازی با نتیجه 66 بر 64 شکست خوردند. محمد زارعی بازیکن جدید تیم هم در این بازی حضور داشت.

ثامن مشهد که هفته پیش مقابل صنایع ماهشهر به اولین برد فصل رسیده بود، در این هفته برد دوم را تجربه کرد. تیم مشهدی هم مانند گرگان یک بازیکن جدید به ترکیب اضافه کرده بود. علی جمشیدی این هفته با شرایطی مشابه محمد زارعی از پتروشیمی به ثامن مشهد پیوست.

تیم پمینا اصفهان که هنوز به اولین برد فصل نرسیده است هم در ماهشهر با نتیجه 92 بر 48 از پتروشیمی بندرامام شکست خورد.

پمینا یک بازی عقب مانده مقابل هفت الماس قزوین دارد و در چهار هفته به صورت پیاپی باخته است.

برنامه بازی ها به نحوی است که تیم ها به طور پی در پی با مدعیانی مثل مهرام، پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد مسابقه می دهند و باخت های آنها نیز پشت سر هم اتفاق می افتد. برنامه هفته های اخیر گرگان و پمینا نیز بازی با 3 تیم مدعی فصل بوده است.

اولین بازی آرن برای دانشگاه آزاد

تیم دانشگاه آزاد تهران هم که هنوز به خاطر بازی های بیشتر در رده دوم جدول به سر می برد در این هفته با نتیجه 82 بر 67 نفت آبادان را شکست داد.

دانشگاه آزاد مانند مهرام تا هفته قبل بدون باخت پیش می رفت اما در دیدار مقابل هفت الماس قزوین، حریف امروز مهرام شکست خورده بود.

آرن داودی ملی پوش دانشگاه هم در 10 دقیقه آخر این دیدار وارد میدان شده بود. به این ترتیب داودی تا هفته آینده برای دیدار با مهرام و پتروشیمی آماده خواهد بود.

ارسال دیدگاه