دفعات بازدید: 664

تاریخ انتشار: 1393/10/09 - 16:06

لاغرها برای افزایش وزن ورزش کنند

يك مدرس دانشگاه گفت: افراد لاغر مي​توانند با ورزش كردن وزن خود را افزايش دهند به شرط اين‌كه ورزش كردن آن‌ها تداوم داشته باشد.

 

محمدعلي ساليانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) -منطقه خوزستان- اظهار كرد: غدد دروني برخي افراد، كم​كار يا پركار است و با توجه به اين‌كه ورزش باعث تعديل برخي هورمون​هاي درون​ريز مي​شود، باعث مي​شود اگر فرد لاغر بود، كمي شرايط او بهتر شود.

 

وي افزود: اگر در اين راستا ورزش مقاومتي يعني کار با وزنه انجام شود، اين نوع ورزش باعث افزايش حجم تارهاي عضلاني مي​شود كه در پي آن فرد با افزایش وزن روبه‌رو می‌شود و ما در اين زمينه افزايش توده حجم بدن را مفيد مي​دانيم.

 

اين مدرس رشته تربیت‌بدنی گفت: در بدن ما ژني وجود دارد كه به ما مي​گويد كه بايد وزن ما چند كيلوگرم باشد؛ يعني تعداد سلول​هايي كه توليد مي​شوند و مي​ميرند را تنظيم مي​كند و گاهي اوقات رژيم غذايي، آب و هوا، استرس و فعاليت​هاي سنگين باعث تحليل رفتن بدن ما مي​شود و در اين راستا با ورزش كردن مي​توانيم توده​هاي عضلاني​مان را افزايش دهيم.

 

وي خاطرنشان‌كرد: از طرف ديگر با ورزش كردن يكسري مواد معدني در استخوان​هاي ما بيشتر تراكم پيدا مي​كند. البته تاثير ورزش در افزايش وزن تا قبل از 35 سالگي است و بعد از اين سن، خيلي تاثير ندارد.

 

ساليانه عنوان كرد: به هر حال افرادي كه قصد دارند از طریق ورزش وزن خود را افزايش دهند، ابتدا بايد كار خود را با ورزش​هاي هوازي آغاز كنند تا در ابتدا قلب و ريه خود را قوي كنند و پس از سه تا چهار هفته كم​كم كار خود را با وزنه​هاي سبك آغاز كنند.

 

وي افزود: تعداد جلسات ورزش كردن مي​تواند بسته به توان فرد باشد كه معمولا محققان روي سه تا چهار جلسه در هفته بيشتر تاكيد دارند. ورزش كردن به نوعي اشتهاي اين افراد را هم بيشتر مي​كند و پيشنهاد می‌شود سعي كنند مواد چربي، كمتر مصرف كنند و روي به سمت مصرف مواد معدني و ويتامين​ها در غذا، آورند. همچنین استفاده از مكمل​هاي غذايي پيشنهاد نمي​شود.

 

اين مدرس دانشگاه گفت: در كل ورزش كردن هم باعث كاهش و هم افزايش وزن مي​شود. البته ورزش كردن باید مداوم باشد تا نتيجه داشته باشد و نبايد به صورت مقطعي باشد.

ارسال دیدگاه