دفعات بازدید: 688

تاریخ انتشار: 1393/10/27 - 15:20

نارضایتی تماشاگران ماهشهری از باخت در تهران/ بخشش شبانه تماشاگران هفت الماس

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدارهای دو تیم مهرام و پتروشیمی در چند سال اخیر حساسیت خاصی داشته و حتی بازی آنها در مرحله مقدماتی لیگ نیز با شرایطی نزدیک به فینال برگزار می شود. دیدار هفته هیجدهم مهرام و پتروشیمی هم از نظر تعداد تماشاگر، کیفیت مسابقه، غم و شادی تیم برنده و بازنده یادآور بازی فینال بود.

تیم پتروشیمی عصر امروز مانند فینال های سال گذشته تعدادی از هواداران خود را از ماهشهر به تهران آورده بود که با جایگیری در سکوهای بالای نیمکت تیم با ساز و آواز همیشگی به تشویق مدافع قهرمانی می پرداختند.

تیم مهرام نیز تماشاگران خود را در جایگاه روبروی نیمکت جای داده بود تا سر و صدای تماشاگران جنوبی را از این جایگاه خنثی کنند.

علاوه بر تماشاگران مشوق اختصاصی دو تیم، تعداد بیشتری از هواداران بسکتبالی نیز به سالن آزادی آمده بودند تا سرمای سکوهای آزادی بعد از مدت ها کمتر شده و حدود دو سوم جایگاه ها پر شود.

40 دقیقه برتری مهرام

مهرام که با 2 امتیاز آرمان زنگنه و پرتاب 3 امتیازی موسی نبی پور در شروع مسابقه با 5 امتیاز پیش افتاد تا دقیقه چهلم اجازه تساوی را به تیم ماهشهری نداد و با نتیجه 71 بر 66 برنده بازی شد.

مهرامی ها با ترکیب اصلانی، داورپناه، زنگنه، ساهاکیان و نبی پور وارد بازی شده و پتروشیمی با ترکیب یخچالی، آفاق، نیکخواه، سهراب نژاد و میرزایی در سوی مقابل صف آرایی کرده بود.

صمد برای اولین بار بعد از پیوستن به پتروشیمی در سالن آزادی مقابل تیم سابق بازی می کرد و مهدی اسماعیلی هم بازیکن سابق پتروشیمی در لباس مهرام بود که در ادامه بازی وارد میدان شد.

پتروشیمی با 3 امتیازی بهنام یخچالی بعد از 3 دقیقه موفق به کسب امتیاز شد و کوارتر اول را با نتیجه 18 بر 12 از دست داد.

تیم ماهشهری در کوارتر دوم با 3 امتیازی آفاق و پنالتی های ترابی به یک امتیازی مهرام رسید اما مهار صمد و بازی خوب سعید داورپناه برای مهرام باعث شد که تیم تهرانی بار دیگر از میهمان فاصله بگیرد و با نتیجه 34 بر 25 برنده نیمه اول باشد.

داورپناه با تاثیرگذاری 23 در نیمه اول 13 امتیاز، 4 ریباند و 5 توپربایی داشت و موسی نبی پور با 7 امتیاز دومین بازیکن مهرام در این نیمه بود.

محمد ترابی با 6 امتیاز و 3 ریباند بهترین بازیکن پتروشیمی در نیمه اول بود.

پرتاب های راه دور یخچالی و بازی خوب مشایخی

بهنام یخچالی و سجاد مشایخی که از ابتدای کار در رده های پایه کنار یکدیگر قرار داشته اند در دو سوی میدان بهترین بازیکنان پتروشیمی و مهرام در نیمه دوم بودند.

یخچالی مانند نیمه اول با یک پرتاب 3 امتیازی اولین امتیازآور پتروشیمی در نیمه دوم بود. بازیکن 20 ساله پتروشیمی بعد از دانک نمایشی آرمان زنگنه برای مهرام بلافاصله پرتاب 3 امتیازی دیگری را گل کرد.

یخچالی در مجموع 4 پرتاب موفق از 6 اقدام 3 امتیازی خود داشت و بهترین امتیازآور پتروشیمی بود.

مشایخی هم که یکی از کوتاه ترین بازیکنان زمین از نظر قدی به حساب می آمد در این نیمه 6 ریباند داشت و 10 امتیاز هم به 5 امتیاز نیمه قبلی خود اضافه کرد.

سعید داورپناه برخلاف نیمه اول در این نیمه به 3 امتیاز محدود شده بود و دقایقی هم به خاطر بالا رفتن خطاها روی نیمکت نشست.

پتروشیمی در کوارتر چهارم هم بار دیگر به 2 امتیازی مهرام رسید و با خطا روی محمد جمشیدی در یک دقیقه و 30 ثانیه آخر اختلاف به یک امتیاز رسید تا شانس برد تیم ماهشهری وجود داشته باشد اما بازیکنان مهرام به خوبی از نظر خطاها و زمان، بازی را مدیریت کرده و در نهایت با اختلاف 5 امتیاز برنده شدند.

برترین های آماری بازی

مهرام تهران: سعید داورپناه با 16 امتیاز، 5 ریباند، 5 پاس گل و 6 توپربایی؛ سجاد مشایخی با 15 امتیاز، 6 ریباند، 3 پاس گل و 3 توپربایی؛ آرمان زنگنه با 12 امتیاز و 6 ریباند

پتروشیمی بندرامام: بهنام یخچالی با 15 امتیاز، 5 ریباند و 4 توپربایی؛ حامد آفاق با 13 امتیاز؛ میثم میرزایی با 11 امتیاز و 14 ریباند؛ صمد نیکخواه با 12 امتیاز، 5 ریباند و 6 پاس گل

حواشی مسابقه

حمیدرضا صمدزاده سرپرست مهرام به خاطر اتفاقات بازی با دانشگاه آزاد از این دیدار محروم بود و از روی سکوها بازی تیمش را تماشا می کرد.

در کوارتر اول مسابقه بر سر مالکیت توپ میان حامد سهراب نژاد و اوشین ساهاکیان درگیری کوچکی رخ داد که در این صحنه خطای ساهاکیان اعلام شد.

برخی بازیکنان پتروشیمی مانند محمد جمشیدی در نیمه اول عصبی به نظر می رسیدند و حاتمی سرمربی تیم بعد از تعویض برای دقیقه ای با آنها صحبت می کرد تا آرامش خود را به دست آورند.

صمد نیکخواه در کوارتر دوم به خاطر دفاع نزدیک و موفق سجاد مشایخی عصبانی شده و این بازیکن را به عقب پرتاب کرد. مشایخی سبک وزن هم به زمین پرتاب شد و به این ترتیب صمد به 3 خطا رسید.

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی در کوارتر سوم یک خطای تکنیکال دریافت کرد که بعد از آن تمام کادرفنی پتروشیمی به شدت شروع به اعتراض کردند و در نهایت شاپور یاوری مدیرعامل پتروشیمی نیمکت تیم را آرام کرد.

تابلوی 24 ثانیه روی تخته ها در این بازی خراب بود و کار بازیکنان را برای تشخیص زمان باقیمانده از مالکیت توپ سخت کرده بود.

یک میلیارد و 400 میلیون تومان و خراب کردن توپ!

بازیکنان مهرام در ثانیه های آخر بازی با اطمینان از برد خود روی نیمکت فریاد می زدند.

شادی بعد از برد بازیکنان نزدیک به شادی قهرمانی بود! مهرامی ها با این برد در مرحله نیمه نهایی کار راحتی مقابل هفت الماس خواهند داشت و در صورت صعود به فینال و رویارویی احتمالی با پتروشیمی هم تنها یک برد برای قهرمانی لازم دارند. البته دیدار مهرام با دانشگاه آزاد در فینال با تساوی یک-یک سختتر خواهد بود.

تماشاگران ماهشهری حاضر در سالن بعد از بازی نسبت به صمد نیکخواه اعتراض داشتند. این تماشاگران اعتقاد داشتند که صمد یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای این فصل دریافت می کند و در مقابل توپ زیر حلقه را هم گل نمی کند.

حراست سالن تماشاگران ماهشهری را بعد از اعتراضات آنها به بیرون از سالن هدایت کرد.

یاوری مدیرعامل پتروشیمی در واکنش به این موضوع تاکید داشت که این کار تماشاگران درست نیست و به بازی های بهتر صمد در نیم فصل دوم اشاره داشت.

گفتنی است صمد در این دیدار با 6 پاس گل همکاری بهتری با هم تیمی های خود داشت اما امتیازات کمتر او مورد توجه هواداران ماهشهری بود.

بخشش فوری تماشاگران قزوینی

سایت فدراسیون بسکتبال روز گذشته محرومان 2 تیم دانشگاه آزاد و مهرام را اعلام نکرده بود اما از محرومیت یک جلسه ای هواداران قزوینی خبر داده بود. با این وجود اعضاء تیم گرگان در کمال تعجب با ورود به سالن قزوین متوجه حضور تماشاگران این تیم شدند.

گویا کمیته انضباطی فدراسیون یک شبه نسبت به اعتراض تیم هفت الماس واکنش نشان داده و این حکم را به تعلیق در آورده بود.

تماشاگران قزوینی در جریان بازی نسبت به داوران مسابقه هم فحاشی می کردند. داوران نیز یک بار به این خاطر قهر کرده و به رختکن رفتند.

تیم گرگان که 2 باخت بد در هفته های قبل داشت در این بازی کوچویی، نظافت، بنی عقیل، زارعی، صادق زاده، آبرامیان و صادقی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت. البته زارعی همراه تیم به قزوین رفته بود اما وارد بازی نشد تا تنها 8 نفر در ترکیب گرگان حضور داشته باشند.

نیمکت خالی گرگان

در 2 دقیقه آخر بازی هم کاوه نورافزا، پویا تاجیک و نوید فراهانی با 5 خطا از بازی بیرون رفته بودند و هر 5 بازیکن گرگانی داخل زمین 4 خطایی بودند. در صورت 5 خطایی شدن هر یک از این بازیکنان، تیم گرگان دیگر بازیکنی برای فرستادن به زمین نداشت!

گفتنی است محمد یوسف وند در بازگشت از مصدومیت برای تیم قزوین به میدان رفت اما چند بازیکن هفت الماس هم به خاطر مصدومیت در این بازی غایب بودند. اله وردی و رضایی به علاوه طاهرخانی غایبان تیم قزوینی را تشکیل می دادند.

گرگانی ها بعد از پیروزی 37 بر 36 در نیمه اول، برتری خود را حفظ کرده و با نتیجه 82 بر 68 برنده شدند تا با یک برد به استراحت یک ماهه بروند.

2 محروم دانشگاه آزاد

هادی عامری سرپرست و جواد داوری کاپیتان دانشگاه آزاد هم مانند سرپرست مهرام با محرومیت یک جلسه ای از سوی کمیته انضباطی مواجه بودند که حکم آنها در دیدار با ثامن مشهد اجرا شد.

دانشگاه آزاد با اختلاف نزدیک 65 بر 62 ثامن را برد و با توجه به باخت پتروشیمی به رده دوم جدول بازگشت.

دانشگاه با این شرایط در بازی های سوم و پنجم مرحله نیمه نهایی مقابل پتروشیمی میزبان است. هر دو تیم برای صعود به فینال نیاز به 2 برد دیگر با توجه به تساوی یک-یک در مرحله مقدماتی دارند.

پایان کار جنوبی ها

تیم های نفت آبادان و صنایع ماهشهر تنها بازی امروز را برگزار کردند که هیچ تاثیری در مرحله نیمه نهایی نداشت. آبادان با نتیجه 65 بر 54 برنده این بازی شد و هر دو تیم به استراحت یک ماهه تا لیگ حرفه ای رفتند.

شرایط تیم صنایع ماهشهر برای شرکت در لیگ حرفه ای هنوز مشخص نیست و در صورت جذب اسپانسر امکان حضور این تیم درجمع تیم های حرفه ای فراهم می شود.

ارسال دیدگاه