دفعات بازدید: 1,490

تاریخ انتشار: 1393/11/11 - 3:05

پیروزی ارزشمند پتروشیمی بندرامام / جشن تماشاگران ماهشهری در تهران

basket banda

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که با حضور تماشاگران پر سر و صدای ماهشهری در سالن خانگی خود غریبه بود با شکست 73 بر 66 مقابل پتروشیمی از صعود به فینال لیگ ملی بازماند.

بازی پنجم نیمه نهایی هم مانند سایر مسابقات از همان دقایق ابتدایی وارد حاشیه شد و صمد نیکخواه بعد از کسب 2 امتیاز در دقیقه پنجم مسابقه حرکاتی را مقابل شاهین طبع سرمربی حریف انجام داد که در ادامه بحث دقایقی قبل رخ داد. با توجه به واکنش شاهین طبع در این صحنه هر دو طرف خطای تکنیکال دریافت کردند.
صمد به سرعت در همین دقیقه 3 خطایی شد تا در بیشتر دقایق نیمه اول روی نیمکت بنشیند.

بعد از بیرون رفتن صمد و به خصوص در 3 دقیقه آخر کوارتر اول بازیکنان پتروشیمی بازی بهتری انجام دادند و اختلاف 15 امتیازی را تا پایان کوارتر به وجود آوردند. کوارتر اول بازی با نتیجه 25 بر 10 به نفع پتروشیمی تمام شد.

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد اعتقاد داشت ضعف فنی تیمش در کوارتر اول یکی از دلایل باخت این تیم بوده است.

3 امتیاز پتروشیمی در 6 دقیقه

پتروشیمی در 6 دقیقه ابتدایی کوارتر دوم با تنها 3 امتیاز توقف کرد و بار دیگر خطاهای چند بازیکن این تیم بالا رفت اما نیمه اول هم با نتیجه 36 بر 24 به نفع این تیم تمام شد.

تیم دانشگاه آزاد در مجموع نیمه اول 17 ترن اور (توپ از دست رفته) در مقابل 6 ترن اور پتروشیمی داشت که یکی از دلایل باخت این تیم در نیمه هم به شمار می رفت. حامد حسین زاده و حامد آفاق بهترین بازیکنان آماری دو طرف در این نیمه بودند.

دانشگاه آزاد طبق روال بازی های قبل تا اواسط کوارتر سوم اختلاف امتیازی را جبران کرد و در دقیقه آخر کوارتر با 2 توپربایی متوالی و 2 دانک از محمد حسن زاده بازی به نتیجه 48 بر 47 به نفع پتروشیمی رسید، در حالی که دانشگاه آزاد کوارتر سوم را با نتیجه 23 بر 12 برد.

صمد نیکخواه که در نیمه اول تنها 8 دقیقه بازی کرده بود در کوارتر آخر بار دیگر وارد زمین شد.

پرتاب های 3 امتیازی محمدرضا اکبری هم در کوارتر چهارم به کمک پتروشیمی آمد و اختلاف تا 9 امتیاز هم بالا رفت.

3 امتیازی سرنوشت سازی که گل نشد

حامد حسین زاده که بهترین بازیکن دانشگاه در کنار حسن زاده بود بعد از مصدومیت اوایل کوارتر در 3 دقیقه آخر بار دیگر به میدان آمد تا ترکیب داودی، حسین زاده و داوری بار دیگر بازی را کنترل کنند. البته داوری که در این فصل رهبری دانشگاه آزاد را برعهده داشته است با تنها 3 امتیاز و صفر پرتاب موفق از 7 پرتاب 3 امتیازی و 5 ترن اور، روز خوبی را پشت سر نگذاشت.

بازیکنان دانشگاه که تا 4 امتیاز هم به پتروشیمی نزدیک می شدند با خطاهای استراتژیک 30 ثانیه آخر سعی داشتند تا اختلاف را کم کنند اما بیشتر این خطاها روی صمد نیکخواه انجام می شد که این بازیکن هم پنالتی های خود را گل می کرد.

صمد از 17 امتیاز خود، 10 امتیاز را از پرتاب های پنالتی به دست آورد.

در این میان آرن داودی پیش از 5 خطایی شدن یک پرتاب 3 امتیازی داشت که وارد سبد شده و به بیرون برگشت. در صورت گل شدن این پرتاب، شانس دانشگاه برای برد هم زیاد می شد اما در نهایت پتروشیمی با نتیجه 73 بر 68 به فینال رسید.

برترین های بازی

حامد حسین زاده با 14 امتیاز، 8 ریباند، 4 پاس گل و 11 خطایی که از بازیکنان پتروشیمی گرفت، موثرترین بازیکن زمین بود. حسین زاده هم 10 امتیاز از پرتاب های پنالتی به دست آورده بود.

صمد نیکخواه با 17 امتیاز، 6 ریباند و 5 پاس گل بهترین آمار را برای پتروشیمی داشت.

محمد حسن زاده با 17 امتیاز و 8 ریباند بهترین امتیازآور دانشگاه آزاد بود. رضا لطفی هم روز خوبی با 4 پرتاب 3 امتیازی موفق و 16 امتیاز داشت.

اکبری، جمشیدی و میرزایی هر کدام 12 و آفاق 11 امتیاز به امتیازات پتروشیمی اضافه کردند.

سرو و صدای تماشاگران ماهشهری در تهران

حدود 50 تماشاگر ماهشهری برای تشویق پتروشیمی به تهران آمده بودند و فضای سالن را کاملا به نفع پتروشیمی تغییر داده بودند.

دانشگاه آزاد با وجود میزبانی از نظر تماشاگر امتیازی مقابل هواداران پر سر و صدای ماهشهری نداشت.

مصطفی هاشمی و تمام اعضا تیم مهرام برای تماشای بازی به سالن آمده بودند.

صمد نیکخواه زمان رفتن به سمت حلقه در اواسط کوارتر اول با دست به صورت روزبه ارغوان ضربه زد و شروع به بحث با مهران شاهین طبع کرد.

صمد بعد از خطای تکنیکال خود و اعلام خطای سوم به شدت به آبکاریان رئیس کمیته داوران در کنار زمین اعتراض می کرد.

حکم بی سر و صدای کمیته انضباطی

کمیته انضباطی فدراسیون طبق معمول امسال بدون سر و صدا روز گذشته جریمه ای 2 میلیون تومانی برای مصاحبه های صمد در مورد داوری در نظر گرفته بود.

فدراسیون بسکتبال امسال هیچ کدام از احکام انضباطی اعضا 3 تیم بالای جدول را رسما اعلام نکرد در حالی که احکام تماشاگران گرگان و هفت الماس، به علاوه بازیکنان ثامن و هفت الماس روی سایت فدراسیون اعلام شد. دلیل این حرکت فدراسیون در دوره سرپرستی دولو مشخص نیست.

ارسال دیدگاه