دفعات بازدید: 1,248

تاریخ انتشار: 1394/12/09 - 21:44

حمله به قلعه عقاب‌ها/ ماموریت غیرممکن افرادی و بازگشت صمد

به گزارش پایگاه خبری ورزش ماهشهر به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پس از وقفه‌ای دو هفته‌ای در سوپرلیگ بسکتبال ایران به دلیل حضور پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد در رقابت‌های غرب آسیا، این دیدارها پس فردا با چهار دیدار دنبال می‌شود. مصاف شهرداری گرگان و نفت آبادان در گرگان و دانشگاه‌ آزاد و شهرداری اراک در حکیمیه، حساس‌ترین دیدارهای فردا به حساب می‌آیند. 

شهرداری گرگان – نفت آبادان 
آتش نفت در قلعه‌ عقاب‌ها
تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان درحالی به مصاف شهرداری گرگان می‌رود که از سه بازی پیشین ۲ پیروزی و یک شکست به دست آورده است. محمدمهدی ایزدپناه خیلی خوب می‌داند شکست در بازی فردا مساوی با حذف از سوپرلیگ است، چرا که نفت در آبادان به کمتر تیمی باج می‌دهد. شاگردان حماد سامری هم به سختی این دیدار حساس واقفند. ضمن اینکه آن‌ها ذهنیت بدی از حضور در گرگان و سالن امام خمینی (ره) دارند. این دیدار را می‌توان گل سرسبد بازی‌های پلی‌آف دانست. دیداری که ممکن است حاشیه‌های فراوانی در «قلعه‌ عقاب‌ها» داشته باشد. 
شهرداری تبریز- پتروشیمی بندرامام
تیرخلاص 
صدرنشین سوپرلیگ بسکتبال ایران در حالی به مصاف شهرداری تبریز می‌رود که درهر سه بازی گذشته با این تیم،‌ پیروز از میدان خارج شده است. شاگردان مهران شاهین‌طبع که هفته گذشته با شکست الریاضی لبنان به مقام قهرمانی رقابت‌های باشگاهی غرب آسیا رسیدند،‌ با انگیزه‌ مضاعفی به مصاف تیم هشتم جدول می‌روند. هرچند روی کاغذ نمی‌توان شانسی برای شهرداری، با وجود تماشاگران پرشورش متصور بود اما بسکتبال بازی‌ لحظه‌هاست و احتمال شکست پترو در دیدار فردا مقابل شاگردان بهزاد افرادی، غیرممکن نیست. شاید سرمربی تیم شهرداری تبریز بهتر از هرکسی می‌داند پس فردا چه ماموریت دشواری مقابل پترو دارد. 
دانشگاه آزاد- شهرداری اراک
بازگشت کاپیتان
تیم بسکتبال دانشگاه آزادی،‌ برخلاف پتروشیمی نتوانست از رقابت‌های غرب آسیا،‌ جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. شاگردان مصطفی هاشمی به مقام سوم این رقابت‌ها بسنده کردند. دانشگاه در سوپرلیگ هم وضعیتی بحرانی دارد. آن‌ها در پلی‌آف باید به مصاف شهرداری اراک بروند. تیمی که هر سه بازی گذشته را از دانشگاه‌ برده است. مصطفی هاشمی اواخر هفته گذشت زید عباس اردنی که قابلیت بازی در پست‌های ۴ و ۵ را هم دارد، به ترکیب خود اضافه کرد و به احتمال زیاد فردا از این بازیکن کهنه‌کار مقابل شهرداری اراک استفاده خواهد کرد.
صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال هم با پایان رقابت‌های تیمش در لیگ چین به ایران بازگشته تا دانشگاهی‌ها را در پلی‌آف همراهی کند. آن سو میدان مهدی کسایی‌پور با خیالی آسوده‌تر از هاشمی روی نیمکت می‌نشیند. او می‌داند در صورت شکست در بازی پس فردا، بازهم شانس بالایی برای صعود به نیمه‌نهایی دارد. 
ثامن مشهد- شیمیدر 
زمانی برای انتقام
ثامن مشهد پس فردا در حالی میزبان شیمیدر تهران است که مشهدی‌های هنوز خاطره تلخ اشتباه داوری را در ثانیه پایانی آخرین رویارویی این دوتیم، در کوارتر چهارم از یاد نبرده‌اند. بدون شک ثامن فردا برای شکست تیم دوم جدول با تمام وجود و بضاعت خود به میدان می‌آید. جواد رحمتی‌پور هم می‌داند شاگردانش روز سختی در مشهد دارند. برای همین او بیشتر باید روی مسائل روانی تیمش کار کند. هرچند این دیدار رقابت‌ تیم‌های دوم و هفتم جدول است اما رتبه هیچگاه در بسکتبال حاشیه امنیت نمی‌آورد و چه بسا فردا ثامنی‌ها کار را به بازی بعد بکشانند. البته شیمیدر با پیروزی در دیدار پس فردا، راهی نیمه‌نهایی سوپرلیگ خواهد شد. 
ارسال دیدگاه