دفعات بازدید: 2,252

تاریخ انتشار: 1395/03/03 - 13:17

مجمع سالانه هیات ورزش‌های همگانی خوزستان برگزار شد

مجمع عمومی سالانه هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با حضور رییس فدراسیون برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مجمع امروز (پنجشنبه) با حضور مجدآرا (رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی)، کیانی‌زاده (مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان)، سالمی (رییس هیات ورزش‌های همگانی استان) و دیگر اعضای مجمع در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد.

 

در این نشست علی مجدآرا، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار کرد: ورزش همگانی مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین وزیر ورزش قرار دارد و خوشبختانه یک مطالبه عمومی برای مسوولان است.

 

وی ادامه داد: واقعا باید از ورزش همگانی به قهرمانی رسید و ما شاهد این وضعیت در استان خوزستان هستیم. ما یک سند توسعه ورزش همگانی داریم و باید بگویم که فدراسیون ورزش‌های همگانی برنامه محور است و براساس برنامه کار می‌کند. آمارهای خوبی هم داریم و برنامه‌های‌مان نیز جواب داده‌اند و همان‌طور که وزیر ورزش اعلام کرد، در ورزش همگانی ده‌و‌نیم درصد رشد داشته‌ایم. همچنین در سال گذشته طبق آماری که تهیه شد، مردم ۲۱ درصد در ورزش‌های همگانی مشارکت داشته‌اند که طبق چشم‌انداز توسعه که بر مبنای حرکت به سوی ایرانی فعال، شاداب و سالم است این آمار را باید حداقل به ۵۰ درصد برسانیم و در تلاش هستیم که حداقل تا ۹ سال آینده به این مهم دست پیدا کنیم.

 

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: برای این‌که ورزش همگانی بتواند پیشرفت داشته باشد باید به مواردی از جمله تبلیغات، مشارکت دستگاه‌ها و رسانه‌ها، آموزش به‌روز و فعال کردن تجهیزات و تاسیسات توجه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای سند توسعه یک سند تحول، پیش‌بینی کردیم و امسال آن را به تمام استان‌ها ارائه دادیم. در این سند تمام برنامه‌ها در راستای پیشرفت ورزش همگانی مطرح و در قالب دستورالعمل‌ها مدنظر قرار گرفته شده است که اگر بتوانیم ۳۰ ، ۴۰ درصد از این سند را علاوه بر کارهایی که انجام می‌دهیم، به انجام برسانیم، کار بزرگی صورت گرفته است.

 

مجدآرا عنوان کرد: امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان امضا کردیم و آقای کیانی‌راده نیز به عنوان عضو شورای راهبردی ورزش همگانی انتخاب شد و افتخار می‌کنیم که او در این راستا به ما کمک می‌کند. با این تفاهم‌نامه و همبستگی می‌توانیم حرکت خوبی در راستای ورزش همگانی داشته باشیم.

 

به گزارش ایسنا، فرامرز کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این نشست اظهارکرد: با تمام کمبودها و نبودهایی که در ورزش داشتیم تلاش همه دوستان در عرصه ورزش خوب بوده است. مسوولیت ما تامین سلامتی مردم با ورزش همگانی است که البته بخشی از آن هم به ورزش قهرمانی بر می‌گردد و در سال ۹۴، هیات ورزش‌های همگانی استان در هر دو بخش قهرمانی و همگانی تلاش و حضور فعالی داشت و به مقام‌های خوبی نیز در بخش قهرمانی در سطح کشور به دست آورد.

 

وی با اشاره به ماده ۵۳، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این ماده و کمک دستگاه‌های استان به ورزش خوزستان، پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم و اگر چه هنوز به مرحله دریافت نقدینگی نرسیده‌ایم ولی با توجه به این‌که مسوولان استان، خوزستانی و دلسوز هستند می‌دانیم که در حد توان‌شان به ورزش استان کمک خواهند کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان‌کرد: امیدوارم همگی به گسترش ورزش همگانی کمک کنیم، ضمن این‌که از هیات وزش‌های همگانی استان درخواست دارم علاوه بر فعالیت در بخش همگانی، نیم‌نگاهی نیز به فعالیت در بخش ورزش قهرمانی داشته باشد. همچنین با توجه به ظرفیت موجود در استان، امیدوارم بهتر از سال گذشته کار کنید و در خواست دارم از این ظرفیت‌ در راستای کمک به توسعه ورزش همگانی بهره‌مند شوید.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ادامه این نشست حمید سالمی رییس هیات‌های ورزش همگانی خوزستان نیز اظهارکرد: امکانات کم و بودجه لازم در اختیار ما قرار ندارد ولی همان‌طور که حضرت علی(ع) می‌فرماید “همت مرد، کوه‌ها را از جا می‌کند“ ما هم می‌توانیم با دست خالی خیلی کارها انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: فدراسیون یک سند تحول آماده کرده است که موارد بسیار در آن مدنظر قرار گرفته است که اگر همت لازم وجود نداشته باشد، این سند تحقق پیدا نمی‌کند.

 

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست تقویم ورزشی سال ۹۵ هیات ورزش‌های همگانی خوزستان ارایه شد.

ارسال دیدگاه