دفعات بازدید: 1,522

تاریخ انتشار: 1395/07/07 - 10:26

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان: آموزش، عامل مهم در ارتقا ورزش کشور است

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، آموزش را مهمترین و مطمئنترین مسیر توسعه و پیشرفت در کشور دانست و گفت: در جهانِ در حال توسعه تنها آموزش است که به عنوان عاملی بسیار مهم باعث ارتقا کشور در جنبه‎های مختلف ورزشی میشود.

 

علیشاایی

 

مظفر علیشائی در اولین نشست مسوولان آموزش شهرستان‎ها و هیات‎های ورزشی خوزستان که صبح امروز (سه‎شنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و ضمن تشکر از شهرستان‎هایی که به این مناسبت‎ها برنامه‎های ورزشی متعددی تدارک دیدند، اظهار کرد: ‌آموزش به عنوان مهم‎ترین و مطمئن‎ترین مسیر توسعه و پیشرفت در کشور محسوب می‎شود که می‎تواند یک نمودار توسعه را در صنعت ورزش ترسیم کند.

 

وی در اهمیت آموزش بیان کرد: سرمایه هر کشوری مردم آن کشور هستند و قدرت هر کشوری نیز به نیروی ماهر انسانی بستگی دارد و این نیروی انسانی تنها از راه آموزش می‎تواند بهترین خدمات خود را به جامعه ارائه کند، بنابراین آموزش به عنوان عاملی پشتیبان، در خدمت مدیریت هر سازمان می‎باشد.

 

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با ذکر مثالی، عنوان کرد: ‌المپیک صرفا جایی نیست که ورزشکار در آن هنرنمایی کند، بلکه المپیک یک جنگ است؛ جنگ فناوری و رقابت آموزشی. زمانی که ۲۰۶ کشور در المپیک شرکت می‎کنند، دیده می‎شود آن کشورهایی که در عرصه‎های اجتماعی وضعیت مناسب‎تری دارند، بالاتر از بقیه کشورها قرار می‎گیرند و سایر کشورها هم‎راستا با کشورهای اول قرار نمی‌گیرند که این نوسان به عدم توجه به آموزش بازمی‎گردد.

 

وی افزود: ‌تجربه نشان داده است هر موقع به آموزش توجه شد و نیروهای زبده تحویل مربی گردید، مدال‎آوری ما نیز افزایش یافت.

 

علیشائی عنوان کرد:‌ اولین مقوله در بحث آموزش، نیازسنجی است. مسوولان آموزش شهرستان‎ها باید شناخت عمیقی از مربیان و مجموعه ورزشکاران و همچنین سایر عوامل هیات داشته باشند و سپس متناسب با هر یک از این اصناف و قشرها، یک نیازسنجی طراحی شود و در نهایت براساس آن برنامه‎ریزی صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ‌بهترین نیازسنجی‎ها باید تبدیل به برنامه شوند و براساس اولویت به آن‎ها پرداخته شود و در نهایت به اجرا برسد. در پایان نیز پس از اجرا بحث ارزیابی پیش می‎آید و باید ارزیابی ۳۶۰ درجه‎ای اتفاق افتد.

 

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان خطاب به مسوولان آموزشی هیات‌های استان که در این جلسه حاضر بودند، گفت: این انتظار از شما می‌رود که پیگیر روند آموزشی در هیات‌ها باشید و بحث آموزش را همچون گذشته دنبال کنید. هر ۴۶ هیات ما در حال حاضر مسوول آموزش دارند که این روند باید ادامه پیدا کند. چرخه آموزش باید درون شهرستان‌ها جا بیافتد، چرا که در جهان در حال توسعه تنها آموزش است که به عنوان عاملی بسیار مهم باعث ارتقا کشور می‎شود.

ارسال دیدگاه