دفعات بازدید: 3,044

تاریخ انتشار: 1395/08/02 - 1:08

یاوری در برنامه‌ ورزش خوزستان: از عملکرد تیم و کادر فنی راضی‌ام/ هدف ما بازیکن‌سازی است

مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام در برنامه زنده ورزش خوزستان گفت: عملکرد تیم و کادر فنی در جام باشگاه‌های بسکتبال آسیا راضی کننده بود.

fks_شاپور_یاوری.jpg

به گزارش پایگاه خبری ورزش شهرستان بندرماهشهر و به نقل از روابط عمومی باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام، شاپور یاوری جمعه شب در برنامه زنده ورزش خوزستان اظهار کرد: امسال شرایط مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بسیار متفاوت بود، چین پس از ۱۴ سال در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد، میزبان بود و بازیکنان خارجی گران‌قیمتی نیز در اختیار داشت.
وی ادامه داد: تیم الریاضی لبنان نیز ۴ ماه در اردو بود، به آمادگی کامل رسیده بود و تیم کاملاً یکدستی در اختیار داشت، تیم ما نیز تیم خوبی بود، اکثر بازیکنان ما ملی‌پوش بودند اما در اختیار تیم نبودند و ۱۰ – ۱۵ روز پیش از مسابقات در اختیار ما قرار گرفتند.
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: بازیکنان ملی‌پوش ما با خستگی ناشی از شرکت در مسابقات آسیا چلنج و دیگر تورنمنت‌های خارجی در اختیار ما قرار گرفتند و نمی‌توانستیم انتظار زیادی از آنها داشته باشیم، اما انصافاً تمام تلاش خود را به کار بردند.
یاوری متذکر شد: پس از سه پیروزی بسیار خوبی که در مقابل نمایندگان چین‌تایپه، هند و قطر انجام به دست آوردیم، با اختلاف کم نتیجه را به الریاضی لبنان واگذار کردیم و در دیدار نیمه‌نهایی مقابل چین، بازیکنان تلاش بسیار خوبی کردند و در سه کوارتر از این تیم پیش بودیم و با فاصله بسیار خوبی نیز در حال پیشروی بودیم.
وی ادامه داد: اما در ابتدای کوارتر چهارم بازیکن خارجی ما دچار مصدومیت شد، دو – سه دقیقه این بازیکن را در اختیار نداشتیم و چینی‌ها از همین خلأ استفاده کردند و از ما پیش افتادند و متأسفانه با اختلاف ۴ امتیاز این دیدار را واگذار کردیم و کارشناسان معتقد بودند که بهترین بازی که در این رقابت‌ها برگزار شد بازی ایران و چین بود.
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام خاطرنشان کرد: در دیدار رده‌بندی نیز مقابل تیم الاهلی امارات قرار گرفتیم که تیم بسیار خوبی بود و بازیکن خارجی شاخصی در اختیار داشت که از ۶۷ امتیاز این تیم ۴۳ امتیاز را فقط او به دست آورد. می‌توان گفت در این تورنمنت نبرد، نبرد خارجی‌ها بود.
یاوری یادآور شد: چین یارگیری خارجی‌ بهتری داشت و هزینه زیادی در این زمینه کرده بود و می‌توان گفت یک بازیکن خارجی این تیم معادل دو سال هزینه یک باشگاه ما قیمت داشت، داریوش آدامز و آندره بلچ دو بازیکن خارجی این تیم بودند که از بازیکنان بسیار شاخص و معروف هستند.
وی اظهار کرد: در مجموع چین پس از ۱۴ سال با ساز و کار بسیار خوب و آمادگی کامل آمده بود و از طرفی میزبان بود، این تیم کاملاً آماده شده و هزینه نیز کرده بود و از مزیت تماشاگر و آب و هوا برخوردار و طبیعی هم بود که بهتر از ما و دیگر تیم‌ها نتیجه بگیرد.

 

%d9%be%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%a8%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام به شرایط آب و هوایی شهر محل برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: روزهای اول شرجی و رطوبت هوا به ۹۸ درصد نیز می‌رسید، توپ در دست بازیکنان نمی‌ماند و نمی‌توانستند آن را کنترل کنند، بارها این اتفاق افتاد در حالی که چین به این شرایط عادت داشت.
یاوری متذکر شد: یک مورد دیگر نیز وجود داشت، البته نمی‌خواهم توجیه کنم اما معمولاً برای میزبان یک امتیاز ویژه برای تعیین ساعات بازی قائل می‌شوند و بهترین ساعات را برای بازی‌های تیم میزبان اختصاص می‌دهند، در حالی که امسال این امتیاز را به تیم الریاضی لبنان نیز دادند.
وی افزود: توجیه نیز این بود که تلویزیون این کشور حق پخش بازی‌ها را خریداری کرده، به همین دلیل تمام بازی‌های تیم الریاضی ساعت ۶ بعداز ظهر انجام می‌شد، در حالی که بازی‌های تیم ما ساعت ۱ و ۳ بعد از ظهر بود و نمی‌توانستیم نوبت صبح را به تمرین بپردازیم و اکثر بازی‌های خود را بدون تمرین برگزار کردیم، در حالی که الریاضی به راحتی می‌توانست صبح تمرینات خود را انجام دهد و ساعت ۶ بعد از ظهر نیز بازی کند اما تیم ما چنین فرصت و شرایطی را نداشت.
یاوری اضافه کرد: در مجموع تیم ما برای نخستین بار قهرمان غرب آسیا شده بود و برای نخستین بار نیز در جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کرد و تجربه قبلی در این زمینه نداشتیم، فکر می‌کنم نتیجه به دست آمده نتیجه خوبی بود و اگر فرصت و شرایط فراهم شود در تورنمنت‌های آینده و مسابقات سال آبنده بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام در ارتباط با احتمال اخذ میزبانی جام باشگاه‌های غرب آسیای امسال نیز گفت: این مسأله به صورت شفاهی مطرح شده و به طور رسمی به ما اعلام نشده است، احتملاً این پیشنهاد به دیگر تیم‌ها و کشورها نیز داده شده و ما هنوز بررسی‌های لازم را انجام نداده‌ایم اما به زودی باید اعلام کنیم که این کار برای ما شدنی هست یا نه.

یاوری همچنین در مورد میزان رضایت خود از عملکرد تیم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد: خدمت به تیم ملی افتخار ماست، تعدادی از بازیکنان ما در اختیار تیم ملی بودند و از مسأله هم بسیار راضی هستیم، اما متأسفانه یکی از بازیکنان شاخص تیم ما، آقای محمد جمشیدی در بازی‌های آسیا چلنج از ناحیه انگشت آسیب دید و از بهره‌گیری از این بازیکن محروم شدیم، متأسفانه شاید بخشی از نوع نتیجه‌گیری و عدم قهرمانی ما به این مسأله برمی‌گردد، اما در مجموع عملکرد تیم و کادر فنی راضی کننده بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رقابت‌های لیگ امسال اشاره کرد و گفت: مسابقات قهرمانی مانند میدان جنگ است و همه برای قهرمانی و کسب عنوان تمام تلاش خود را به کار می‌برند و این انتظاری است که هواداران، تماشاگران و سرمایه‌گذاران از تیم‌های خود دارند، ما نیز به عنوان قهرمان لیگ وظیفه داریم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.
یاوری متذکر شد: برای رسیدن به این هدف توسط کادر فنی ترمیمی در تیم صورت گرفته و بر اساس قوانین جدید لیگ امسال دو بازیکن خارجی به نام‌های جیمز وایت و جرالد رابینسون جذب شده‌اند، همچنین بازیکنانی همچون اوشین ساهاکیان، محمد جمشیدی که قبلاً نیز عضو تیم ما بوده و نیز سالار منجی که بومی و خوزستانی و یک استعداد و جوان ۱۸ – ۱۹ ساله است و همچنین مهراد آتشی و روزبه ارغوان به عضویت تیم درآمده‌اند.
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام با اشاره به شرایط تیم‌های لیگ برتر امسال، افزود: به نظر من در شرایط فعلی و با توجه به یارگیری تیم‌ها، پتروشیمی بندر امام، پالایش نفت آبادان، شهرداری اراک و دانشگاه آزاد از وضعیت بهتری برخورداند اما باید وارد لیگ و کوران مسابقات شویم تا ببینیم شرایط چگونه خواهد بود.
یاوری به دیدار پنج‌شنبه این هفته تیم پتروشیمی بندر امام و شهرداری اراک نیز اشاره کرد و گفت: هر تیمی مقابل تیم‌های عنوان‌دار قرار می‌گیرد سعی می‌کند بهترین بازی خود را انجام دهد، ما نیز دارای چنین شرایطی هستیم و هر تیمی می‌آید تلاش می‌کند مقابل ما بازی خوبی ارائه دهد.
وی در بخش دیگری از این برنامه به رابطه خوب مدیریت باشگاه و کادر فنی تیم لیگ برتری بسکتبال اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی بین کادر فنی و مدیریت باشگاه وجود دارد، از سال پیش که آقای مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی تیم مشغول شده تحولات چشمگیری را در تیم مشاهده کردیم و امیدوارم این روند صعودی باشد و شاهد نتایج درخشانی باشیم.
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت‌های انجام شده در بخش پایه این باشگاه پرداخت و گفت: تیم‌های پایه ما امسال در رده‌های جوانان، زیر ۱۸ سال و زیر ۱۶ سال در لیگ سراسری حضور دارند که بازیکنان و کادر فنی آنها بومی هستند، علاوه بر آن سرمربی تیم لیگ دسته یک ما نیز یک مربی صرب است که سابقه بازی در NBA را دارد و مربی تیم ستاره سرخ بلگراد بوده و او را از خردادماه امسال به خدمت گرفتیم و نتایج خوبی نیز تا به الان داشته است.
یاوری اضافه کرد: در کنار این نیز یک آکادمی بسکتبال داریم که در چهار بخش در حال فعالیت است، این آکادمی در بندر ماهشهر، بندر امام، شهر چمران و شهرک بعثت توسط مربیان بومی و زیر نظر دوشان جلیچ مربی صربستانی تیم دسته یک باشگاه مشغول آموزش بازیکنان منطقه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال آینده مثل سالار منجی بازیکن به لیگ برتر معرفی کنیم، تفاوتی نمی‌کند که در کدام تیم خدمت کند، مهم این است که بازیکنان بومی تبدیل به بازیکنان ملی شوند و برای تیم ملی افتخار کسب کنند.

ارسال دیدگاه