دفعات بازدید: 15,056

تاریخ انتشار: 1395/08/08 - 15:14

مصاحبه با امید آلبوغبیش مربی فوتبال

به بهانه ۲۹ اکتبر مصادف با هشتم آبانماه ، اینبار خبرنگار پایگاه خبری ورزش شهرستان بندرماهشهر به سراغ یکی از مربیان جوان وخوش آتیه ماهشهری رفته تا با وی گفتگویی داشته باشد.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

امید آلبوغبیش ، متولد ۲۵ خرداد ۷۲ماهشهر، مهندس برق قدرت ، دارای مدرک مربیگری c فوتبال آسیا و مربی مدارس فوتبال 

از چندسالگی ورزش را شروع کردید؟

ورزش را از سن هشت سالگی در مدرسه  فوتبال نیرونشاط ماهشهر زیر نظر حسن دوستان شروع کردم، بعد از اینکه با تیم نونهالان نیرونشاط بازی کردم به دلیل یکسری مشکلات نتوانستم فوتبال بازی کنم ، تا اینکه یک نیم فصل با تیم پتروشیمی بندر امام تمرین کردم و همچنین سال ۹۱ در مسابقات لیگ فوتسال استان به عنوان بازیکن حضور داشتم.

در خانواده کسی به غیر از شما ورزشکار هست؟
بله پسر عمه بنده  امید شریفی نسب به عنوان بازیکن چند ساله فوتبال کشور و قهرمان دو دوره لیگ برتر کشور که اکنون به دوران بازنشستگی رسیده ، همچنین مهدی آلبوغبیش پسرعمویم که سال پیش در نونهالان استان یکی از بازیکنان من بوده ضمن اینکه امسال وی را به تیم صنعت نفت فرستادم ودر حال حاضر آنجا بازی میکند.

چطور شد که به عنوان مربی شروع به فعالیت کردید؟

به نظر من مربی باید قدرت رهبری را داشته باشد ، من این را در خودم دیدم و حس کردم، به هر حال هر کسی یک علاقه ای را دنبال میکند، من هم به مربیگری علاقه پیدا کردم و از سن ۱۸ سالگی به شدت به دنبال گرفتن کارت مربیگری بودم .

 پس بعنوان یک بازیکن فوتبال در رده های بالاتر فعالیت نکردید؟
خیر ، اصلا علاقه ای به این کار نداشتم و نخواهم داشت .

در حال حاضر کجا فعالیت میکنید؟
در حال حاضر به عنوان کمک مربی در تیم امید شهرداری فعالیت میکنم.

دستاوردهای شما بعنوان یک مربی؟

 حرف از دستاوردها که میاد همه به دنبال مقام و مدال ها میگردند، به نظر من بهترین دستاورد پیدا کردن دوستان خوبی است که برای ادامه راه به شما کمک خواهند کرد و داشتن بازیکنانی که الان در حال بازی در لیگ های  مختلف استانی و کشوری هستند، اما اگه بخواهیم به صورت گذرا یک نگاهی به مقام ها بیندازیم از سال ۹۱تا ۹۵  موفق شدم مقام های زیر را به عنوان کمک مربی کسب کنم: 

مقام سوم فوتسال مدارس کشور در دوره متوسطه اول 
نائب قهرمان نونهالان فوتبال ساحلی کشور 
مقام سوم فستیوال ساحلی کشور

قهرمان  فوتسال استان با تیم نیرونشاط

قهرمان فوتسال  مدارس استان خوزستان در بخش دبستان

قهرمان فوتسال  مدارس خوزستان در بخش متوسطه اول

نائب قهرمان نونهالان استان در فوتبال ساحلی

نائب قهرمان جوانان استان با تیم فوتسال استقلال نوین

مقام سوم امید استان با تیم فوتسال استقلال نوین

مشوقان شما؟

بدون شک در کار مربیگری بهترین و بزرگترین مشوقان من پدر و مادرم بوده اند  امیدوارم روزی بتوانم گوشه ای از محبت هایی که در حق من داشتند را جبران کنم.

الگوی ورزشی شما؟

فکر میکنم همه کم و بیش این را میدانند که الگوی ورزشی من در مربیگری رضا عبادی است و اگر در سطح کشور به دنبال پاسخ سوالتان هستید امیر قلعه نویی و در فوتبال جهان نیز مورینیو

شیرین ترین خاطره ورزشی؟

فوتبال در خودش شیرینی و تلخی زیادی دارد، شیرین ترین خاطره من کسب عنوان نائب قهرمانی فوتبال ساحلی کشور در بوشهر

تلخترین خاطره ورزشی؟

باخت هفت بر یک در لیگ نونهالان استان

چه اهدافی را در این زمینه فوتبال دنبال میکنید؟

بدون شک هر کسی دوست دارد در بالاترین سطح فوتبال کشور باشد و من هم از این قاعده مستثنا نیستم ، اول نگاهم به کشور و یک نیم نگاهی به خارج از کشور برای ادامه کارم دارم.

برای کسیکه قصد دارد وارد رشته فوتبال شود چه توصیه ای دارید؟

مهمترین کار شما صادق بودن است ، صداقت داشته باشید .
عاشق مربیگری باشید ،اگر عاشق مربیگری نیستید وارد این کار نشوید.
مربی بودن خیلی لذت دارد اما باید به معنای واقعی کلمه مربی بود ،یعنی آموزش داد وقتی میتوانی آموزش دهنده خوبی باشی که خودت آنها را بلد باشی و اجرا کنی ، متاسفانه همکاران زیادی با علاقه وارد این حرفه میشوند اما به دلیل عدم مطالعه و نداشتن دانش کافی هرز میروند، مربی بدون دانش مثل سرباز بدون اسلحه میمونه، برای پیشرفت باید حوصله کرد باید اطلاعات جمع کرد تجربه پیشکسوتان را گرفت و با قدرت وارد رقابت شد.

طرفدار کدام تیم فوتبال ایرانی و خارجی هستید؟

استقلال تهران ، رئال مادرید

 اگر به گذشته برگردی آیا  باز هم  مربیگری را انتخاب میکنی؟

در میان تصمیمات بسیار زیادی که در زندگی گرفتم شاید انتخاب مربیگری به عنوان فعالیتم بهترین انتخابم باشه، حتی اگه هزار بار به گذشته برگردم، بازهم  انتخابش خواهم کرد.

 نظر شما در خصوص سطح فنی مسابقات  فوتبال داخلی و استانی چیست؟

بنده فرق چندانی بین مسابقات ماهشهر و استان نمیبینم خصوصا در رشته فوتسال، من معتقدم که جایگاه فوتبال و فوتسال ماهشهر میتواند بالاتر از این باشد.

وضعیت فوتبال ماهشهر را چگونه میبینید؟

از شهریور ماه سال ۹۵ بنده به لطف اعتماد ریاست هیئت فوتبال ماهشهر سردار حیاتی وظیفه دارم که کارهای اجرایی هیئت فوتبال در بخش مسابقات را انجام بدهم و در یک سال گذشته تمرکزم و همکارانم در هیئت فوتبال بیشتر به فوتبال و فوتسال پایه بود و خدا را شکر که موفق شدیم، و با توجه به فعالیت کمیته آموزش که جناب دکتر فرخ زاد مسئولیتش را به عهده دارد، سطح کیفی و کمی مربیان بهتر و بهتر شده  که خود باعث رشد و بلوغ تاکتیکی بازیکنان ما میشود، در سالی که گذشت هیأت فوتبال ماهشهر به عنوان برترین هیأت فوتبال استان شناخته شد، که من این موفقیت را فقط و فقط با حمایت باشگاه ها و اعتمادشان به هیات میبینم، ان شاءالله که بتوانیم خدمت گذار خوبی برای فوتبال شهر باشیم.

انتظار شما از مسئولین ورزش شهرستان چیست؟

فکر میکنم الان از هر شخصی این سوال را بپرسید نداشتن سخت افزار را بیان میکند.

نظر شما درباره پایگاه خبری ورزش شهرستان بندر ماهشهر؟

پایگاه خبری ورزشی ماهشهر یکی از اولین هاست و معمولا اولین ها بهترین  هستند.

کلام آخر؟

 جا دارد از جناب آقای سردار حیاتی تشکر کنم که همیشه و در همه حال از من حمایت کردند ، از جناب آقای حسن دوستان ، نوید امیری ، حسن شیرعلی نیز تشکر میکنم که واقعا به بنده اعتماد و به من کمک کرده اند، اگه اجازه بدهید از سه نفر به طور ویژه تشکر کنم که هـمیشه و در همه حال به من کمک کرده اند: بابک دوانی که همیشه مثل یک برادر بزرگتر برای من هستند،  رضا عبادی که هم اکنون نیز به عنوان کمک ایشان در تیم امید شهرداری فعالیت دارم، تقریبا تمام آموخته هایم از ایشان هست و هر جا که برسم مدیون ایشان هستم و دوست ، برادر و یاور همیشگی من دکتر بهنام فرخ زاد یا به قول عموم دوقلویکاری

کلام آخر را از قول یورگن کلوپ بیان میکنم: شغل ما این است که به مردم کمک کنیم تا برای۹۰دقیقه نگرانی های خودشان را فراموش کنند.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :8

  • محسن شريفي

    تاریخ : ۸ - آبان - ۱۳۹۵

    درود بر آقا امید
    جوان مؤمن ، محجوب و آینده دار فوتبال شهر


  • ناشناس

    تاریخ : ۸ - آبان - ۱۳۹۵

    درود بر آقای آلبوغبیش مربی جوان و آینده دار شهرستان ماهشهر


  • حجت دلاوی

    تاریخ : ۸ - آبان - ۱۳۹۵

    امید جان ان شاءالله در همه عرصه های زندگیت موفق باشی


  • علی نظارات

    تاریخ : ۸ - آبان - ۱۳۹۵

    متن پیام شما :ماشالا اقا امید


  • رضا حیاتی

    تاریخ : ۲۲ - شهریور - ۱۳۹۷

    درود بر امید عزیزم
    موفق باشی


  • مهجوری

    تاریخ : ۲۲ - مهر - ۱۳۹۷

    درود بر آقای آلبوغبیش ،مربی ،داور ،پزشکیار ورزشی ، و البته یکی از استعداد یابهای خوب استان،تبریک میگم ،ان شاالله درهنه امور موفق و پیروز باشید


  • ناشناس

    تاریخ : ۹ - آبان - ۱۳۹۹

    درود برشما موفق باشید


  • حسین غانمی

    تاریخ : ۹ - آبان - ۱۳۹۹

    آقا امید اگه میشه یه نگآهی به شهرک شهید رجایی کنید بازیکنان استعدادی دارد و تیم های قوی ولی کسی میخواد که از آنها حمایت کنه


ارسال دیدگاه