دفعات بازدید: 7,845

تاریخ انتشار: 1401/01/23 - 20:34

مصاحبه با سعید گاموری مردی از جنس اخلاق و مربی تیم ووشو بندرماهشهر در لیگ برتر

شهرستان بندرماهشهر همواره در رشته ورزشی ووشو قهرمانان و مدال آوران زیادی را در این عرصه ملی و بین المللی پرورش داده است. خبرنگار پایگاه خبری ورزش و جوانان شهرستان بندرماهشهر اینبار به سراغ یکی از قهرمانان نام آور این رشته رفت تا گفتگویی با ایشان داشته باشیم:

بیوگرافی:

سعید گاموری هستم متولد ۳۰ مهرماه  ۱۳۶۳ از بندرماهشهر، استاد دانشگاه و کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش،مربی تیم ووشو شهرستان بندرماهشهر در لیگ برترکشور

رشته ورزشی ووشو را چه سالی و از کجا شروع کردید؟

از سال ۷۲ ورزشهای رزمی رو شروع کردم ولی از سال ۷۵ این رشته را تحت نظر اساتید حمید دلاوری و غلامرضا دلاوری بطور تخصصی دنبال کردم.

چه چیزی باعث شد که این رشته ورزشی را انتخاب کنید؟

علاقمندی من از زمان فیلم های اسطوره بروسلی شروع شد تا زمانیکه رشته ووشو که کاملترین رشته جهان هست رو در ماهشهر شروع کردم.

مشوقان شما در این رشته ورزشی؟

شاید برعکس دیگر ورزشکاران خانواده همیشه من رو منع میکردن(با خنده) اما این شوق خودم بود که علاقمند شدم و ادامه دادم.

مربیان شما ؟

اساتید بزرگوار حمیدرضا و غلامرضا دلاوری

الگوی ورزشی شما؟

انسانهای شریف زیادی هستند که از آنها درس میگیرم ، استاد حسین اجاقی چون همیشه با مردانگی مبارزه میکرد،  اساتید بنده که همیشه در وهله اول پهلوانی و بعد از آن قهرمانی را سرلوحه کارشان داشتند  و هم اکنون نیز من این نگرش را به هنرجویانم انتقال میدهم .

تلخ ترین خاطره ورزشی که تا به حال داشتید؟

رقابت های انتخابی تیم ملی سال ۸۶ که در بازی درون اردویی لحظات آخر بازی رو واگذار کردم و علیرغم اینکه میتونستم بازی رو ببرم اما در ۳۰ ثانیه آخر مسابقه را با یکی دو امتیاز واگذار کردم و متاسفانه از حضور در تیم ملی محروم شدم.

شیرین ترین خاطره ورزشی؟

در مسابقات بین المللی ۲۰۱۳ ارمنستان بعد از برد ، بیرون سالن در حال جشن و خوشحالی بودیم که یک خانم مسن گلفروش اونجا بود و بخاطر این شادی ما تحت تاثیر قرار گرفت و تمام گلهاشو رایگان یا نصف قیمت به ما داد  و همونجا استادمون دوبرابر هزینه گلها را به این خانم پرداخت کرد که این اتفاق ارزشمند خاطره خوشی در ذهن من به یادگار گذاشت.

در چه رشته هایی ورزشی دیگر فعالیت دارید؟

 به طور تخصصی به غیر از ووشو، رشته کوهنوردی رو دنبال میکنم که تاکنون قلل بالای ۴۰۰۰ متر رو فتح کرده ایم و بعلت اینکه بسیار به ورزش علاقمندم سایر ورزش های توپی را هم کار میکنم.

آیا در زمینه های دیگر به غیر از ورزش نیز فعالیت دارید؟

افتخار میکنم که عضو تنها گروه موسیقی فولک محلی بندرماهشهر به نام لوریان فعالیت دارم، که از گروه های پر افتخار استان خوزستان و جز بهترینهای گروه موسیقی فولک محلی کشور است.در این گروه بعنوان نوازنده ساز عود حضور دارم. این ساز در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار کار میشود و یکی از نکاتی که گروه لوریان را متمایز میکند استفاده از دوساز ملودیک عود و نی انبان بطور همزمان هست چرا که در دیگر گروه های محلی فقط یک ساز ملودیک کار میشود.

چه توصیه  ای برای افرادی دارید که قصد دارند ورزش را شروع کنند؟

مسلما روح سالم در جسم سالم است، وقتی انسان وقتش را صرف ورزش میکند مطمئنا قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی و محقق ساختن اهداف بهتر خواهد شد. والدین نیز در این مسیر فرزندانشان را تشویق کنند که به ورزش سوق پیدا کنند.

دستاوردهای شما در ورزش؟

در اولین دوره مسابقات تیم ملی جوانان سال ۸۰ نایب قهرمان و از همان سال ۸۰ تا ۹۰ پیاپی قهرمان استان شدم و بالای ۶۰ عنوان قهرمانی را در کارنامه خودم دارم.

مسابقات بین المللی سال ۲۰۰۷ از طریق سازمان برون مرزی  فدراسیون ووشو  اعزام شدیم که موفق به کسب مدال طلای تورنمنت معتبر جهانی شدم.

مدال طلا سال ۲۰۱۲ امارات به همراه تیم شهرداری بندرماهشهر

مدال برنز سال ۲۰۱۳ ارمنستان

و آخرین عنوان هم در کسوت مربیگری سال جاری که تیم هیات ووشو در لیگ برتر کشور مقام سوم را کسب کرد

درخصوص کار ماندگاری که مدتی پیش برای یک کودک مبتلا به سرطان انجام دادید چه احساسی داشتید و چه چیزی باعث شد که این کار خدا پسندانه را انجام دهید؟

وظیفه انسانی هر شخصی است که اگر بتواند دل کسی را شاد کند دریغ نکند ،مدتهاست که  با کودکان مبتلا به سرطان البته در زمینه موسیقی کار میکنیم و از طریق خانم رشیدی که مسوولیت ایشان برآورده کردن آرزوی کودکان این انجمن است ،آرزوی این کودک مبتلا این بود که روزی قهرمان رینگ بوکس بشود که خوشبختانه برای محقق کردن این آرزو یک مجموعه  زحمت کشیدند و البته برای من تلخ بودکه چرا کودکی در این سن دچار بیماری شود اما در عین حال برای من خوشایند است که بعنوان عضو کوچکی از این ‌مجموعه دل کودکی را شاد کنیم و لحظه ای که با یک مبارزه نمادین در مقابل این کودک و مشاهده خوشحالی اش از این پیروزی و زمانی که مدال را به گردنش آویختیم واقعا احساس غیر قابل وصفی داشت. البته جا دارد در اینجا نیز از رئیس هیات بوکس شهرستان تشکر کنم که امکانات و فضا را برای تحقق این آرزو در اختیارمان قرار دادند. ان شاءالله که خداوند توفیق دهد که در این ‌راه از هر کمکی دریغ نکنم.

چه عاملی باعث شد که در مقام مربی فعالیت کنید؟

ووشو یک ورزش سنگین و برای حضور در عرصه های کشوری و بین المللی نیازمند حمایت مالی است و علیرغم اینکه در شهری صنعتی هستیم اما همیشه برای حضور در رقابت ها با مشکل تامین هزینه روبرو میشدیم. لذا با توجه به این مساله ترجیح دادم که بعنوان مربی کارم را آغاز کنم.

چه آرزویی برای محقق شدن این رشته دارید؟

آرزوی قلبی ام این است که جوانان مستعد این رشته رو جذب کنم و آموزش بدهم و برای حضور در تیم ملی معرفی کنم، دومین نگاه ویژه مسوولین به ورزش این شهر است چرا که سلامت یک شهر در گرو سلامت جسمانی شهروندان آن است.

فکر میکنید تدوام حضور در لیگ برتر چقدر میتواند به جوانان ورزشکار ماهشهری کمک کند؟

مطمئنا کیفیت سطح این رشته را در استان بالا میبرد و ورزشکاران شهرستان و استان برای عضو شدن در تیم بیشتر تلاش میکنند و میتوان بازیکنان بیشتری برای حضور در این رقابت ها پرورش داد و این مهم میسر نمیشود مگر زمانیکه از تیم حمایت شود.

از تجربه حضور خود در مسابقات لیگ برتر ووشو و کسب عنوان سوم تیم برای ما بگویید؟

حدود ۴ سال است که بعنوان مربی این تیم در کنار سرمربی جناب آقای احمد عسکری مهر در مسابقات لیگ برتر ووشو کشور حضور داریم که این تداوم حضور برای ما جای بسی خوشحالیست. ما در شهری زندگی میکنیم که به لحاظ اقتصادی جایگاه خوبی در کشور دارد اما همیشه در این ۴ سال هر بار برای ورودی،اعزام و اسکان تیم مشکلات عدیده ای داشتیم،اما خوشبختانه با یاری خداوند و تلاش کادر مربیگری و بازیکنان توانستیم مقام سوم این رقابت ها را کسب کنیم.

البته جا دارد از جناب آقای بندری فرماندار محترم بندر ماهشهر ئ همچنین از حبیب آقاجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر ویژه داشته باشم زیرا سال گذشته در آخرین لحظات باعث حضور تیم ما در مسابقات لیگ برتر کشور شدند.

آیا برنامه ریزی خاصی برای پرورش بازیکنان رده پایه برای حضور در لیگ برتر دارید؟

حدود ۲ الی۳ سال است که فقط با رده پایه کار میکنم و مطمئنا وقتی که بازیکنان از این رده آماده شوند رده های بالاتر هم ساخته خواهند شد و قطعا برای حضور در لیگ برتر شانس بیشتری خواهیم داشت.

انتظار شما به عنوان یک مربی تیم لیگ‌ برتر از مسوولین؟

بیشترین انتظار ما ، حمایت مسوولین از تیم لیگ برتری هیئت ووشو بندر ماهشهر که برای نخستین بار عنوان سومی کشور را به دست آورد ضمن اینکه حیف است چنین ظرفیتی حمایت نشود، تیمی که هواداران زیادی دارد و ماه ها برای حضور در چنین رقابت هایی شبانه روز تلاش میکند و در چند دهه اخیر بازیکنان ملی پوش زیادی را به کشور معرفی کرده است.

کلام آخر ؟

تشکر و قدردانی میکنم از همه عزیزان، اساتیدم و دوستانی که در این راه همیشه کنارم بوده اند.

و تشکر ویژه از همسرم که همیشه با شرایط کاری من کنار آمده و همیشه مرا حمایت کرده است.

ارسال دیدگاه