دفعات بازدید: 1,250

تاریخ انتشار: 1390/12/13 - 17:24

جشنواره روستایی عشایری

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و عشایری خوزستان خبرداد: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در استان برپایی دوره داوری و مربیگری بازی‌های بومی و محلی

 

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و عشایری خوزستان گفت: کلاس‌های درجه سه داوری و مربیگری بازی‌های بومی و محلی با حضور ۶۰ شرکت‌کننده در استان برگزار شد.

داوود جباری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارداشت: این کلاس‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه، چهارم و پنجم اسفندماه با شرکت روسای هیات‌های ورزشی روستایی و عشایری استان، نایب‌رییسان و اعضای کمیته‌های هیات‌های استان برگزار شد.

وی افزود: مدرس این کلاس‌ها کلهر و فرزانه از تهران بودند که به صورت تئوری و عملی از شرکت‌کنندگان آزمون گرفتند.

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و عشایری خوزستان ادامه‌داد: در این دوره از کلاس‌های داوری و مربی‌گری درخصوص بازی‌های بومی و محلی شامل الختر، هفت‌سنگ، دال‌پلان، کشتی محلی، گرنا و کلاه‌وران آموزش‌های لازم به شرکت‌کنندگان داده شد.

وی درباره برگزاری دومین دوره المپیاد روستایی و عشایری در استان، گفت: پس از جلسه‌ای که با حضور روسای هیات‌ها، نایب‌ریسان و اعضای کمیته‌های هیات‌های استان تشکیل شد، مقرر شد که هر شهرستان در المپیاد چه تعداد ورزشکار را معرفی کند و چه بازی‌های بومی و محلی به عنوان بازی‌های نمایشی در آن به اجرا در بیاید.

جباری تصریح‌کرد: قرار شد در بخش آقایان رقابت‌هایی نظیر طناب‌کشی، کلاه‌وران، طناب‌زنی، چوب بازی، کشتی محلی و الختر برگزار شود و در بخش بانوان طناب‌کشی، هفت سنگ و دال‌پلان به صورت نمایشی اجرا شود.

وی ادامه‌داد: در این جلسه همچنین مقرر شد جشنواره بازی‌های بومی و محلی بانوان ۲۷ و ۲۸ اسفندماه به میزبانی شهرستان لالی انجام شود که در این دوره از رقابت‌ها علاوه بر تیم‌های استان، تیم‌هایی نیز از استان‌های همجوار حضور می‌یابند.

وی افزود: همچنین دهم و یازدهم فرودین ماه سال جاری جشنواره بومی و محلی در بخش‌ آقایان با حضور تیم‌های استان و استان‌های همجوار به میزبانی ایذه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه