دفعات بازدید: 2,416

تاریخ انتشار: 1390/12/15 - 1:56

قهرمانی والیبال بانوان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر خبر داد
قهرمانی والیبال بانوان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از قهرمانی تیم والیبال بانوان این منطقه در مسابقات گرامیداشت دهه فجر در شهرستان ماهشهر خبر داد.

علی یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: تیم والیبال بانوان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مسابقات گرامیداشت دهه فجر که به مدت دو روز بین تیم‌هایی از ادارات شهرستان و صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه برگزار شد در بین تیم‌های باشگاهی شهرستان ماهشهر مقام اول را کسب کرد.

وی در مراسمی که به منظور تقدیر از اعضای این تیم برگزار شده بود گفت: کسب موفقیت در این رقابت که فراتر از صنایع منطقه و در سطح شهرستان برگزار شد، نویدبخش ورود تیم والیبال بانوان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به لیگ‌های والیبال کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر با تأکید بر تهمیت ورزش بانوان خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت ورزش و تغذیه بر سلامت بانوان بر کسی پوشیده نیست و آمارهای جهانی نشان می‌دهد  که بیش از نیمی از بیماری‌های زنان در جوامع صنعتی و غیرصنعتی ناشی از عدم تحرک و یا تغذیه نامناسب است.

یزدانی تصریح کرد: این آمارها حاکی از آن است که 70 میلیون زن در دنیا با بیماری دیابت دست به گریبان هستند و یکی از عوامل اصلی این بیماری عدم تحرک جسمانی است.

وی با بیان اینکه امروزه ورزش نه به عنوان یک موضوع فرعی در خانواده‌ها بلکه به عنوان یک اصل در خانواده‌ها مطرح است اظهار کرد: با بررسی آمار بیماران کشور مشخص شده‌است که زنان بالای 50 سال دو برابر بیشتر از مردان گرفتار بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی و عروقی، پوکی استخوان و دیابت هستند و پزشکان معتقدند که از طریق تمرینات سبک ورزشی چون پیاده‌روی می‌‌توان به مبارزه با این بیماری‌ها پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر خواستار جدیت امور ورزش سازمان منطقه ویژه در امر ورزش خانواده‌ها شد و افزود: مردان بر خلاف زنان به هر صورت و تقریبا در هر فضایی می‌توانند ورزش کنند اما ورزش بانوان شرایط و محیط خاص خود را می‌طلبد و کمبود این اماکن نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

یزدانی در پایان گفت: با توجه به زیرساختهای مناسب ایجاد شده ورزش خانواده‌ها توسط صنعت پتروشیمی در ماهشهر، برنامه‌ریزی مناسب برای بهره برداری از این امکانات امری ضروری است.

ارسال دیدگاه