دفعات بازدید: 733

تاریخ انتشار: 1390/12/22 - 23:13

پس از چهارمي در مسابقات قهرماني زير 20 سال كشور؛ سرمربي تيم واترپلو خوزستان: نمي‌توان ارزش‌هاي بازيكنان را زير سوال برد

سرمربي تيم واترپلو خوزستان پس از چهارمي تيمش در مسابقات قهرماني زير 20 سال كشور گفت:‌ من اين نتيجه را اصلا پيش‌بيني نمي‌كردم و تاحدودي غرور جواني بازيكنان و خستگي بدن آن‌ها از مسابقات ليگ و اردوهاي تيم‌ملي در نتيجه تاثير داشت.

رضا مخيلفي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد:‌ ما با تيم‌هاي دوم و سوم هم امتياز بوديم و با تفاضل گل چهارم شديم. اين عنوان چيزي از ارزش‌هاي بازيكنان ما كم نمي‌كند و دليل بر اين نيست كه ضعيف بوده‌اند. پتانسيل بازيكنان خوزستاني بالا است.

وي افزود: مقابل فارس خيلي بد بازي كرديم و نتيجه را هم واگذار كرديم. در بازي با كهگيلويه و بويراحمد، كرمان و گيلان نيز خيلي خوب بازي كرديم. در بازي با فارس روز بازيكنان ما نبود و مواردي را كه از نظر تاكتيكي به آن‌ها گفته شده بود، درست اجرا نكردند.

سرمربي تيم واترپلو خوزستان تصريح‌كرد:‌ درمجموع چهار بازي انجام داديم. تيم‌هاي كرمان و كهگيلويه و بويراحمد را شكست داديم، با تيم گيلان مساوي كرديم و مغلوب تيم‌ فارس شديم.

وي با تاييد اين نكته كه باتوجه به امتياز ميزباني، انتظارها از تيم خوزستان زياد بود، گفت: انتظارها به اين دليل بالا بود كه ما هر ساله روي سكوي كشور هستيم. حق مي‌دهم اما نبايد زياد به بازيكنان سخت بگيريم چون تازه از كوران مسابقات ليگ خارج شده‌اند. بيشتر بازيكنان ملي‌پوش و ليگي هستند و بدنشان كاملا خسته بوده است.

مخيلفي ادامه‌داد: نمي‌خواهم توجيه كنم ولي بازي با فارس را خيلي بد ظاهر شدند اما ارزش‌هاي بازيكنان را نمي‌توان زير سوال برد چون اين‌ها همان بازيكناني هستند كه در چند ماه گذشته، دوم كشور شدند و فروردين‌ماه امسال نيز عنوان نايب‌قهرماني را كسب كردند و در مسابقات آسيايي اندونزي نيز مقام قهرماني را از آن خود كردند. يكي از بازيكنان ما صالح‌نژاد نيز در مسابقات جهاني حضور داشته است. ارزش‌هاي بازيكنان تيم واترپلو خوزستان را نمي‌توان زير سوال برد چون اين بازيكنان روي سكوي اول كشور نيز قرار گرفته‌اند. اگر با صبر روي اين بازيكنان كار شود، در سال‌هاي آينده يا در همين چند ماه آينده بازهم روي سكوي دوم يا سوم كشور خواهيم بود.

وي درمورد سطح مسابقات عنوان‌كرد: سطح كمي مسابقات خيلي پايين بود چون فقط با پنج تيم برگزار شد. ما انتظار داشتيم در رده ‌سني زير 20 سال حداقل 15 تيم شركت كنند زيرا رده سني آزاد بود و فدراسيون نيز اجازه داده بود هر تيم از چهار بازيكن زير 18 سال نيز استفاده كند. براساس ارتباطي كه با مربيان و هيات استان‌هاي ديگر داشتم، ساير استان‌ها از نظر مالي حمايت نشده‌اند و باتوجه به پايان بودجه، نتوانسته‌اند به اين مسابقات برسند. تا روز پيش از آغاز مسابقات فقط تيم‌هاي خوزستان و گيلان اعلام آمادگي كرده بودند و سه تيم ديگر با شرايط نامساعدي در مسابقات حاضر شدند. به طور مثال تيم كرمان تمام مسير را با يك ميني‌بوس طي كرده بود.

سرمربي تيم واترپلو خوزستان ادامه‌داد: البته سطح كيفي مسابقات خيلي خوب بود. تيم‌هاي گيلان و فارس فوق‌العاده بودند و در كل پنج تيم حاضر در اين رقابت‌ها تيم‌هاي قوي‌اي بودند. هيات شنا خوزستان پيش‌بيني 10 تيم را كرده بود كه متاسفانه شركت نكردند. مسابقات از 13 اسفندماه ‌به مدت سه روز و به صورت دوره‌اي در آبادان انجام شد كه اگر 10 تيم شركت مي‌كردند، مي‌توانست فينال و رده‌بندي داشته باشد. تعداد كم تيم‌ها از جذابيت اين مسابقات كاسته بود.

ارسال دیدگاه