دفعات بازدید: 1,566

تاریخ انتشار: 1391/01/21 - 12:12

حامد حدادي : مربي اختصاصي مي‌گيرم بسكتبال ايران سال تلخي را پشت سر گذاشت

سنتر ايراني تيم بسكتبال ممفيس آمريكا براي افزايش سرعتش تلاش مي‌كند و قصد دارد يك مربي اختصاصي بگيرد تا در اين زمينه تقويت شود.

حامد حدادي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره شرايط فعلي‌‌اش در ممفيس اظهاركرد: شرايطم در تيم مانند گذشته است و با تمام توانم تمرين مي‌كنم تا به آمادگي لازم برسم و از كادر فني تيم فرصت بگيرم. همان طور كه قبلا نيز گفته بودم، براي زمان گرفتن از مربي بايد تلاش كنم و فرصت وارد شدن به زمين را بدزدم. در هر دقيقه‌اي كه كادر فني من را وارد زمين مي‌كند سعي مي‌كنم با تمام توان مبارزه كنم و بهترين عملكردم را داشته باشم.

وي در پاسخ به اين سوال كه در ديدارهاي اخير زمان كمتري به ميدان مي‌روي، بيان‌كرد: پس از مسابقه با لس‌‌آنجلس ليكرز فكر مي‌كردم، مي‌توانم زمان بيشتري از كادر فني بگيرم اما درست بعد از همان عملكرد خوبم به من بازي نرسيد. ورزش اين گونه است كه مربي تيم به صورت سليقه‌اي عمل كند و باتوجه به حريفي كه دارد از داشته‌هايش بهره‌مند شود. هم اكنون گسول به عنوان سنتر اصلي تيم فرصت زيادي در زمين دارد و در جريان مسابقه نيز با بازيكنان سرعتي عوض مي‌شود. باتوجه به اين‌كه تيم‌هاي حريف، سرعتي بازي مي‌كنند، مربي نيز سعي مي‌كند با استفاده از بازيكنان سرعتي با آن‌ها مبارزه كند.

ملي‌پوش تيم بسكتبال ممفيس با اشاره به همين مساله ادامه‌داد: در اين وضعيت شرايط مسابقه به گونه‌اي رقم مي‌خورد كه زمان بازي بين بازيكنان سرعتي تقسيم مي‌شود و من نمي‌توانم وارد ميدان شوم. به همين دليل بايد تمرين‌هاي سرعتي‌ام را بيشتر كنم تا بتوانم اين خواسته مربي را نيز در زمين برآورده كنم و ديگر مشكلي ايجاد نشود.

وي با بيان اين مطلب كه براي سرعتم مربي اختصاصي مي‌گيرم، به ايسنا گفت: سرعت نقش بزرگي در بسكتبال امروز دارد و به همين دليل تصميم دارم در اين تابستان يك مربي اختصاصي بگيرم تا روي افزايش سرعتم كار كنم و بهانه‌اي دست كادر فني ندهم. تمام توانم را مي‌گذارم تا در اين زمينه نيز پيشرفت كنم و عملكرد خوبي داشته باشم. به عنوان يك بازيكن از كشور و خانواده‌ام دور هستم و مي‌‌خواهم به بهترين‌ها برسم. اميدوارم بتوانم از تابستان پيش رو استفاده كرده و با تمرين‌هاي مناسب خودم را تقويت كنم.

حدادي درباره اظهارنظرهاي اخير مدير باشگاه ممفيس مبني بر علاقه تيم براي حفظ او نيز، بيان‌كرد: خودم برنامه را نديدم، اما شنيده‌ام كه مدير باشگاه اعلام كرده است كه حدادي نيز پس از فصل بازيكن آزاد خواهد شد، اما باشگاه به ماندن او در ممفيس علاقه دارد. اين موضوع درست است. آن‌ها مي‌‌خواهند كه در باشگاه بمانم، به همين دليل نيز با تمام توان تلاش مي‌كنم تا بتوانم فرصت خوبي در زمين داشته باشم. زماني كه در بين بهترين‌ها قرار مي‌گيريد كاري جز تلاش بيشتر نمي‌توانيد انجام دهيد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌تواني به باشگاه ديگري ملحق شوي يا خير؟ گفت: در ممفيس مي‌مانم و مبارزه مي‌كنم. 14 يا 15 روز پيش فرصت نقل و انتقالات تمام شد، اما تصميم گرفته بودم كه در همين تيم مبارزه و تلاش كنم.

ملي‌پوش 218 سانتي‌متري بسكتبال ايران با بيان اين مطلب كه “سقف آرزوهايم بهترين سنتر آسيا بودن نيست”، اظهاركرد: در جام ملت‌هاي آسيا به عنوان بهترين سنتر انتخاب شدم، اما اين سقف آرزوي من نيست. هدف من بازيكن خوب و كامل شدن است و براي آن تلاش مي‌كنم. تمرين‌هاي پرفشارم را ادامه مي‌دهم تا به اهدافم كه هميشه از آن حرف مي‌زنم، برسم. به شرايط فعلي قانع نمي‌شوم و براي بهتر شدن تلاش مي‌كنم.

وي درباره بسكتبال ايران در سال 90 نيز با خبرنگار ايسنا صحبت كرد و گفت: سال تلخي را پشت سر گذاشتيم. نرفتن به المپيك سخت بود و هنوز هم باور نمي‌كنم. خيلي دشوار است وقتي ببيني تيمي كه لياقت ندارد به المپيك برود. شايد باور نكنيد فيلم آن بازي (ايران – اردن) را گرفته‌ام، اما هنوز جرات ندارم تماشايش كنم. وقتي از باخت متنفر باشيد خيلي دشوار است كه شكست بخوريد. آن شكست بدترين خاطره دوران ورزشي‌ام بود كه در سال 90 اتفاق افتاد و اين سال را برايم تلخ كرد.

حدادي با اشاره به دوپينگي بودن بازيكنان اردن ادامه‌داد: نبايد برابر اردن شكست مي‌خورديم. اگر 12 بازيكن و مربي اردن هم دوپينگي بودند، بازهم نبايد شكست مي‌خورديم. اما متاسفانه شرايطي اتفاق افتاد كه قدرتمندترين تيم بسكتبال ايران شكست بخورد و پنجم آسيا شود.

وي با بيان اين مطلب كه بايد در سال جديد هماهنگ و همدل باشيم، ادامه‌داد: بايد در سال جديد براي دوباره به اوج رسيدن تلاش كنيم. بايد با كمك همه به هماهنگي و همدلي برسيم و به تيم دو سال پيش تبديل شويم. بايد پشت يكديگر باشيم تا دوباره به اوج برسيم. براي رسيدن به ايده‌آل‌ترين جايگاه نمي‌توان به تنهايي اقدام كرد. هيچ كس هم نمي‌تواند به ما كمك كند و تنها خودمان هستيم كه با كمك به يكديگر مي‌توانيم در اين مسير موفق شويم. سال پيش‌رو بايد فرصتي شود كه تمام خانواده بسكتبال تلاش كنند تا ايران به جايگاه اصلي‌اش در آسيا برسد تا همه به قدرتش پي ببرند.

ارسال دیدگاه