دفعات بازدید: 806

تاریخ انتشار: 1391/01/23 - 0:38

رييس هيات تكواندو خوزستان: به حضور در ليگ كشوري نونهالان نياز داريم

رييس هيات تكواندو خوزستان گفت: دو روز پس از اولين فراخوان استعداديابي در سال جاري، حدود 70 تا 80 خردسال براي تشكيل پرونده و انجام تست‌هاي لازم مراجعه كرده‌اند.

عباس پورسلان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد: اين افراد تست‌هاي لازم را زيرنظر كادر فني استعداديابي انجام مي‌دهند و مراحل بعدي آن نيز اوايل ارديبهشت‌ماه انجام مي‌شود. وظيفه كارگروه استعداديابي، شناسايي افراد مستعد و اجراي برنامه‌هاي ويژه براي آن‌ها است. اردوهاي خاص، تمرينات ويژه، مسابقات چندجانبه‌ درون استاني و برون استاني و حضور در مسابقات كشوري در قالب تيم آينده‌سازان، برنامه‌هايي هستند كه عملي شدن آن‌ها بستگي به شرايط و امكانات دارد.

وي تصريح‌كرد: استعداديابي به طور مرتب انجام مي‌شود ولي براي اين‌كه در شروع كار قرار داريم، دعوت‌هاي اوليه را به صورت فراخوان در يك مقطع خاص انجام داده‌ايم و در موارد بعدي، تيم استعداديابي در مسابقات ليگ، قهرماني استان و باشگاه‌ها، نفرات مستعد را شناسايي خواهد كرد.

رييس هيات تكواندو خوزستان گفت: در حال حاضر تمركز ما روي بستن تيم خردسالان استان براي حضور در مسابقات كشوري است. اين فراخوان به صورت عمومي انجام نشده است و كساني كه در مسابقات استاني، مقام‌هاي اول تا چهارم را كسب كرده‌اند و افرادي كه در ليگ، توسط كميته فني شناسايي شده‌اند و احيانا كساني كه قبلا سابقه قهرماني استان و كشوري داشته‌اند و شرايط سني آن‌ها نيز مناسب است، دعوت شده‌اند.

وي ادامه‌داد: در بخش آقايان برآورد ما حضور نزديك به 50 نفر بود كه فكر مي‌كنم نزديك به 40 تا 45 نفر حاضر هستند. در بخش بانوان نيز انتظار ما استقبال 40 تا 50 نفر بود ولي نزديك به 30 نفر حضور پيدا كرده‌اند. تست‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم و از بين اين افراد تعدادي انتخاب خواهند شد.

پورسلان درمورد همكاري با آموزش و پرورش گفت: برنامه‌هاي‌مان را با آموزش و پرورش طي جلسه‌اي ارايه داديم و هدف ما اين است كه اگر بتوانيم از كادر فني كه تحصيلات آكادميك در زمينه تربيت‌بدني دارند و از تجربه عملي نيز برخوردارند، تحت عنوان مربي ورزش به صورت حق‌الزحمه يا افتخاري استفاده كنيم. در مقطع فعلي به صلاح ما است كه استارت استعداديابي را درون‌مجموعه‌اي بزنيم و در درازمدت استعداديابي را در آموزشگاه‌ها گسترش دهيم. براي همكاري با آموزش و پرورش بايد شرايط فراهم باشد.

وي افزود: دو سال پيش به آموزش و پرورش پيشنهاد كرديم كه براي اعزام به مسابقات آموزشگاه‌هاي كشور، برگزاري مسابقات انتخابي و اردوها را به هيات تكواندو واگذار كند. خوشبختانه به نسبت سال‌هاي قبل نتايج بهتري كسب كرده‌ايم. به نظر مي‌رسد اگر بتوانيم همكاري نزديك‌تري با آموزش و پرورش داشته باشيم، شانس ما نيز بهتر مي‌شود. اين بستگي به استقبال مسوولان آموزش و پرورش دارد.

رييس هيات تكواندو خوزستان تصريح‌كرد: در بحث مبارزه، اميد ما به خردسالان و نونهالان است. در اين بخش روي رده ‌سني نونهالان سرمايه‌گذاري كرده‌ايم و در ساير شرايط سني با سطح كشور فاصله داريم. البته در اين رده سني نياز به حضور در ليگ كشوري داريم كه اين مساله خود نيازمند اسپانسر است.

ارسال دیدگاه