دفعات بازدید: 651

تاریخ انتشار: 1391/03/21 - 10:59

نخستین تجربه بچیروویچ با بلند قامتان ایران/ قهرمانی و انتقام در خاک اردن

اردنی‌ها که خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در ونزوئلا آماده می‌کنند، با میزبانی در این مسابقات قصد دارند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و با روحیه خوبی عازم ونزوئلا شوند، اما آنها در این راه حریفان قدرتمندی مانند ایران و لبنان را پیش رو دارند.

تیم ملی ایران که برای حضور در این رقابت‌ها حدود 2 هفته تمرین را زیر نظر سرمربی جدید تیم ملی پشت سر گذاشته است، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود راهی اردن شده است.

*قهرمانی و انتقام، 2 هدف ایران در اردن

 تیم ملی ایران که در دروه گذشته این رقابت‌ها و در شهر دوهوک عراق عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است نمی‌خواهد به راحتی این عنوان را از دست دهد. هر چند اردن و لبنان هم با آمادگی خود را به این رقابت‌ها رسانده‌اند، اما دفاع از عنوان فهرمانی نخستین هدف ملی‌پوشان بلند قامت ایران است.

شکست ایران مقابل اردن در جام ملت‌های آسیا دوره گذشته حساسیت این مسابقه را برای هر 2 تیم زیاد کرده است. تیم ایران که با شکست برابر اردن در مرحله یک چهارم نهایی از رسیدن به المپیک بازماند در این مسابقات قصد انتقام دارد.

شاید این جمله ماتیچ که گفته است “به شخصه دوست دارم انتقام‌مان را از اردن بگیریم”، حساسیت بالای دیدار با اردن را نشان می‌دهد.

اردنی‌ها هم که شاید مطمئن هستند راهی فینال مسابقات خواهند شد، آخرین دیدار خود را برابر ایران در نظر گرفته‌اند.

*نخستین تجربه سرمربی اسلوونیایی بر روی نیمکت ایران

مهمد بچیروویچ 51 سال که سال گذشته با مسئولان تیم ملی بسکتبال به توافق رسید و از امسال کار خود را آغاز کرد، نخستین تجربه نشستن بر روی نیمکت ایران را در مسابقات غرب‌آسیا تجربه خواهد کرد.

بچیروویچ که مصدومیت و غیبت بازیکنان او را تا حدودی نگران کرده است، اما امیدوار است با داشته‌هایی که در اختیار دارد بتواند نتیجه خوبی بگیرد.”مصدوم و غایب زیاد داریم اما برای برنده شدن به غرب آسیا می‌رویم.”

به هر حال این نخستین آزمایش سرمربی اسلوونیایی به همراه تیم ملی است و قطعا خودش هم به دنبال این است که سربلند از آن بیرون بیاید.

*لشکری از مصدومان و غایبان روی دست بچیروویچ

حامد سهراب‌نژاد، سامان ویسی، مجید قاسم‌زاده، موسی‌ نبی‌پور بازیکنانی بودند که به تیم ملی دعوت شدند، اما به دلیل اینکه مصدوم بودند از همان ابتدا در اردو غایب بودند.

مهراد آتشی که با درد در تمرینات حاضر شده بود از جمع ملی‌پوشان جدا شد.

اما مهم‌ترین مصدوم را باید اوشین ساهاکیان، بازیکن پست 4 بنامیم. این بازیکن که از ابتدا در اردو حضور یافته بود هفته گذشته در تمرین پس از فرود بر روی پای یکی از بازیکنان از ناحیه پا دچار مصدومیت شد تا تیم ملی در این پست دچار مشکل شود.

البته با حل شدن مشکل خروجی محمد حسن زاده مقداری از نگرانی های بچیروویچ را کاهش داد، اما تجربه ساهاکیان کمک زیادی می‌توانست به او بکند.

نبود ارسلان کاظمی و حامد حدادی هم در این مسابقات طبیعی به نظر می‌رسید. 2 بازیکنی در لیگ‌های بسکتبال آمریکا حضور دارند و برای حضور در تیم ملی با مشکلاتی مواجه بودند و بچیروویچ امیدوار است در مسابقات آینده این 2 بازیکن ارزشمند را در اختیار داشته باشد.

ایران، لبنان، اردن،یمن، فلسطین و سوریه 6 تیم حاضر در این رقابت‌ها هستند.

برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:

دوشنبه 22 خرداد – ساعت 16

یمن – ایران

سه‌شنبه 23 خرداد – ساعت 20

ایران – فلسطین

چهارشنبه 24 خرداد- ساعت 20

لبنان – ایران

پنجشنبه 25 خرداد- ساعت 16

ایران – سوریه

جمعه 26 خرداد – ساعت 18

اردن – ایران

زمان مسابقات به وقت محلی است.

2 تیم نخست مسابقات راهی جام استانکوویچ خواهند شد.

ارسال دیدگاه