دفعات بازدید: 313

تاریخ انتشار: 1391/04/07 - 0:07

گرشاسبي با اشاره به غرق شدن 48 نفر از ابتداي سال تاكنون: بايد در اين زمينه جدي‌تر عمل كنيم

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از ابتداي سال 91 تاكنون 48 نفر در آب‌هاي رودخانه‌هاي استان غرق شده‌اند.

 حميدرضا گرشاسبي در جلسه ساماندهي استفاده از رودخانه‌ها در تابستان كه امروز (ششم تيرماه) در تالار اجتماعات اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهاركرد: جواناني كه غرق شده‌اند، سرمايه‌هاي ارزشمند و گران‌قدري بودند كه مي‌توانستند آينده درخشاني داشته باشند ولي متاسفانه حالا در جامعه حضور ندارند. اين يك عزم ملي و استاني را مي‌طلبد و اين‌كه فقط مسوولان ما در ادارات ورزش و جوانان كاري انجام دهند، امكانش نيست زيرا اعتبار ويژه‌اي نياز دارد.

وي افزود: احساس من اين است كه جان اين عزيزان خيلي ارزشمند است و نبايد محدوديت اعتباري وجود داشته باشد. ما مي‌توانيم اسكله‌هاي بسيار خوبي داشته باشيم. طرحي را هم آماده كرده‌ايم اما بايد يك مقدار جدي‌تر با اين موضوع مهم برخورد كنيم. همه دستگاه‌ها به جوانان بدهكارند و همه آن‌ها موظفند در اين راستا كمك كنند. پس بايد جدي‌تر و به صورت عملياتي با اين مساله برخورد كنيم.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان تصريح‌كرد: بايد قدر نعمت‌هاي خدادادي را كه در استان داريم بدانيم و برنامه داشته باشيم. شهرداري‌ها، استانداري، فرمانداري‌ها و سازمان آب و برق بايد كمك كنند تا مردم كه به دنبال نشاط و شادابي هستند و شعار ما هم اين است كه مردم شاداب و با نشاط باشند، به عمل برسد.

وي گفت: نمي‌توانيم به جواني كه هيجان و ماجراجويي دارد بگوييم كه در استخر شنا كند. ممكن است فرد شنا بلد نباشد ولي آمار ما نشان مي‌دهد كه برخي از غرق شده‌ها شنا بلد بوده‌اند. وقتي عضله دچار گرفتگي مي‌شود، ديگر بلد بودن يا نبودن شنا مطرح نيست. به همين دليل مي‌گويند بايد يك يا دو نفر، فرد را به هنگام شنا همراهي كنند. حتي اين موضوع هنگام تمرين ساير ورزش‌ها نيز توصيه شده است.

گرشاسبي در ادامه اظهاركرد: انتظار ما از مسوولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها اين است كه باتوجه به شناختي كه از رودخانه‌ها دارند، در اسرع وقت مكان‌يابي كنند. مسوولان ورزش و جوانان شهرستان‌ها بايد ظرف چند روز آينده مكان‌ها را شناسايي كرده و به ما معرفي كنند تا طرحي كه قبلا آماده كرده بوديم، كامل شده و آن را به استانداري پيشنهاد دهيم.

وي بيان‌كرد: در اين طرح اين پيشنهاد ارايه شده است كه بخشي از كار توسط هلال احمر، شهرداري و ساير سازمان‌ها انجام شود و نظارت فني و استانداردسازي آن برعهده ما باشد. برخي از شهرستان‌ها مانند دزفول نيز پيشتازند و قبلا اين كارها را انجام داده‌اند.

ارسال دیدگاه