دفعات بازدید: 908

تاریخ انتشار: 1391/04/07 - 13:05

سهمیه‌های حضور در لیگ برتر فصل آینده مشخص شد

در جلسه مربیان لیگ برتر بسکتبال

سهمیه‌های حضور در لیگ برتر فصل آینده مشخص شد

خبرگزاری فارس: در جلسه مربیان و مسئولان فدراسیون بسکتبال سهمیه‌های فصل آینده این لیگ مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری فارس جلسه مربیان لیگ برتر و مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون از ساعت 9:30 امروز آغاز شد که در پایان سهمیه بازیکنان داخلی و خارجی مشخص شدند.

در این جلسه مهران شاهین طبع مصطفی هاشمی محسن صادق زاده بهرام رمضان، ابراهیم محمدی، مسعود قاسمی حضور داشتند و اسدالله کبیر، عباس آقا کوچکی، مجید صالحی، فرزاد کوهیان و غفوری کامروا غایب بودند.

در ابتدا محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال صحبت‌هایی را در خصوص جلسه انجام داد و پس از آن مربیان لیگ برتر نظرات خود را در مورد چگونگی انتخاب سهمیه‌ها اعلام کردند.

فدراسیون بسکتبال لیستی از بازیکنان را در 3 گروه الف، ب، ج تهیه کرده بود و تعداد استفاده از آنها برای فصل آینده مشخص شد که بر این اساس از سهمیه الف که بازیکنان درجه یک در آن حضور دارند هر تیم می‌تواند 3 بازیکن جذب کند و سهمیه ب برای تیم‌ها آزاد گذاشته شد در مورد سهمیه ج نیز که اکثر آنها بازیکنان تیم ملی جوانان بودند هر تیم می‌تواند حداقل یک بازیکن و حداکثر 2 بازیکن را به خدمت بگیرد.

در مورد بازیکنان خارجی نیز که صحبت‌های زیادی انجام شد در پایان اعضاء به این جمع بندی رسیدند که هر تیم می‌تواند 2 بازیکن را جذب کند اما تنها از یکی از آنها می‌تواند در بازی استفاده کند.

به این شکل که هر دو بازیکن می‌توانند در تیم جای بگیرند و روی نیمکت بنشیند اما تنها یکی از آنها در داخل میدان بازی کند. البته این قانون تا مرحله پلی آف است و در این مرحله تیم‌ها می‌توانند از هر دو بازیکن در مسابقات استفاده کنند.

به گزارش فارس، در جلسه آینده در مورد اینکه چه بازیکنانی می‌توانند در 3 گروه الف، ب  ج قرار بگیرد تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه