دفعات بازدید: 849

تاریخ انتشار: 1391/08/23 - 21:48

مشحون: تفسیر هر ابهامی با فدراسیون بسکتبال است/ خلاف نکرده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون بسکتبال گفت‌: تفسیر هر ابهامی در مورد نقل و انتقال بازیکنان با فدراسیون بسکتبال است.

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که شکایت فولادماهان در مورد حضور نساج‌پور در پتروشیمی به کجا رسید، اظهار داشت: ما طبق آیین نامه کار کرده‌ایم و ضمن اینکه مصلحت بسکتبال کشور با یک تیم یا یک نفر کاملا تفاوت دارد و ارجح تر است. کار خلافی در مورد حضور نساج پور در پتروشیمی به عنوان یار خارجی انجام نداده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی مربیانی که در جلسه سازمان لیگ حضور داشته‌اند، عنوان کردند قانونی مبنی بر استفاده بازیکن ملی به جای خارجی به جز حدادی و کاظمی تصویب نشد، چطور فدراسیون این قانون را عملی کرده است، عنوان کرد: ما در جلسه سازمان لیگ که مربیان هم حضور داشتند، 26 نفر را به عنوان سهمیه ملی انتخاب کردیم که در این بین شرایط حامد حدادی و ارسلان کاظمی به کلی متفاوت بود. پیش بینی این شد که اگر این 2 نفر از آمریکا به ایران آمدند، می‌توانند هم ملی و هم خارجی محسوب شوند. با کمال تاسف همه مربیانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، خلاف واقعیت را می‌گویند. من در جلسه لیگ به مربیان پیشنهاد دادم که بازیکنان بیرون مانده را به عنوان سهمیه چهارم جذب کنید، اما قبول نکردند.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: ماده 32 آیین نامه می‌گوید که تفسیر هرنوع ابهامی با فدراسیون بسکتبال است و تفسیر ما هم به کسی لطمه نزده است. یک بازیکن به نام نساج پور بیرون مانده بود که جذب پتروشیمی شد و به هیچ کس لطمه نخورد.

مشحون تاکید کرد: مربیان لیگ برتری حاضر نشدند سهمیه های ملی را به 4 نفر افزایش دهند، حالا می‌گویند که اگر به ما اعلام می‌کردند، ما هم آنها را به عنوان یار خارجی می‌گرفتیم. من دنبال این موارد نیستم. فصل گذشته وقتی این بازیکنان دورگه مانند نساج پور را به عنوان یار خارجی اعلام کردیم، از هر طرف هجمه آوردند که آنها پاسپورت ایرانی دارند و باید ایرانی محسوب شوند، حالا هم در این فصل یک بحث دیگر را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: واقعاً شکست ماهان به حضور نساج پور در پتروشیمی ارتباط داشته است؟ اگر می‌بردند هم این موضوعات باز هم مطرح می‌شد؟ من کار خودم را انجام می دهم و هیچ خلافی در آن وجود ندارد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد پیوستن بچیروویچ، سرمربی تیم ملی به مهرام گفت: 2 طرف با یکدیگر به توافق رسیدند و ما هم مشکلی در این زمینه نداشتیم. تنها نکته‌ای که به آن تاکید داشتیم اینکه نباید حضور او به برنامه‌های تیم ملی ضربه بزند. بچیروویچ در حین حضور در مهرام باید کارهای استعدادیابی و پایه‌ای را هم با همکاری مربیان تیم ملی انجام دهد.

ارسال دیدگاه