دفعات بازدید: 925

تاریخ انتشار: 1391/11/28 - 3:03

نتایج دور نخست پلی آف سوپر لیگ کشور

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛در شروع بازیهای پلی آف لیگ، تیم بسکتبال دانشگاه آزاد از همان دقایق اولیه بازی با مهرام نشان داد که به هیچ وجه حریف راحتی برای این تیم نیست و با متوقف کردن حمله اولیه مهرام، چند امتیاز پیاپی به دست آورد. در ترکیب دانشگاه آزاد برای اولین بار بعد از نیم فصل دوم تمام بازیکنان اصلی این تیم از جمله بنیل کوچویی، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و موسی نبی پور حضور داشتند و مهرام هم طبق قوانین برای اولین بار از حضور دو بازیکن خارجی تیم در کنار هم استفاده می کرد و مهدی کامرانی، وحید حاجیان و صمد نیکخواه هم بازیکنان ایرانی ترکیب اولیه را تشکیل می دادند.

** بازی در اندازه های پلی آف

شرایط حساس مراحل پایانی لیگ باعث شد که دو تیم با آخرین قدرت خود در بازی جنگیده و حس و حال مرحله پلی آف در جریان مسابقه کاملا مشخص باشد. مهرام بعد از چهار دقیقه برای اولین بار از دانشگاه پیش افتاده و در همین دقایق کوتاه هر دو یار خارجی تیم دو خطا دریافت کردند.

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد که هیچ اشتباهی از بازیکنانش را در این بازی به راحتی نمی پذیرفت با عصبانیت از دست محمد جمشیدی این بازیکن را با اشکان خلیل نژاد تعویض کرده و با فریاد تاکید کرد که بارها از این بازیکن خواسته تا به داخل نفوذ کند. جمشیدی در کوارتر بعدی بار دیگر به زمین برگشت.

در حالی که بازی تا دقیقه آخر کوارتر مساوی پیش می رفت خطاهای زیاد بازیکنان دانشگاه باعث شد این کوارتر 19 بر 15 به سود مهرام تمام شود.

** تساوی در نیمه

مهرامی ها با قدرت بالاتری کوارتر دوم را شروع کردند اما دانشگاه آزاد هم تا اواسط کوارتر خود را به این تیم رساند و دو تیم در دقایق باقیمانده بسیار نزدیک پیش رفتند. در حالی که ثانیه ها به انتهای نیمه نزدیک می شد دانشگاه آزاد با گل زیبای اشکان خلیل نژاد 30 بر 28 پیش افتاد و بازیکنان تیم با تصور برد در نیمه اول آماده به رختکن رفتن بودند اما در حالی که تنها چهار ثانیه به پایان بازی مانده بود حمله آخر مهرام با گل سجاد مشایخی به ثمر رسید و نیمه اول 30-30 مساوی پایان یافت.

شرایط مساوی در شروع نیمه دوم هم حاکم بود هر چند نیروی بازیکنان خارجی در ترکیب مهرام بیشتر به چشم می آمد.از طرفی حسین زاده، حسن زاده و نبی پور سه یار اصلی دانشگاه در دقایق اول نیمه سه خطایی شدند و شاهین طبع با احتیاط بیشتری از این نفرات استفاده می کرد. مهرام ظرف پنج دقیقه با ده امتیاز پیش افتاد.

**تغییر شرایط بازی با بطری آب!

در حالی که سه دقیقه به پایان وقت سوم باقی مانده و مهرام کنترل بازی را در دست گرفته بود، واژگون شدن به موقع بطری آب در نزدیک نیمکت دانشگاه آزاد باعث توقف کوتاهی در بازی و گرفتن شتاب مسابقه برای دقایقی شد. بسیاری اعتقاد داشتند خیس شدن زمین در طرف دانشگاه آزاد برای توقف بازی عمدی بود. به هر حال دانشگاه آزاد در شروع دوباره بازی چند حمله موفق داشت اما در طرف دیگر هم دفاع این تیم کار را خراب کرده و باعث باقی ماندن اختلاف ده امتیازی بین دو تیم می شدند. مهرام این کوارتر را هم 24 بر 16 برد.

بازیکنان دانشگاه آزاد با گذشت سه دقیقه از ده دقیقه پایانی اختلاف را به سه امتیاز کاهش دادند و دفاع این تیم هم ضعف پایان کوارتر قبل را جبران کرده و باعث تساوی 58-58 بازی شدند اما ناکامی نبی پور در گرفتن یک پاس در میانه زمین فرصت دوباره ای به مهرام داد تا بار دیگر با یک ضد حمله پیش بیافتند و بهترین شرایط برای در اختیار گرفتن بازی توسط دانشگاه از بین برود.

** یک خطای تکنیکال سهم هر یک از تیم ها

محمد حسن زاده با یک بلاک شات عالی در سه دقیقه پایانی بازی جلوی گل مسلم مهرامی ها را گرفت اما فرود بسیار بد این بازیکن به روی زمین باعث مصدومیت دست وی و خروجش از زمین شد. مهرام هم با برگرداندن اختلاف قبلی خیال خود را از برد راحت کرد.

در دقیقه آخر بازی اعتراضات نیمکت دانشگاه آزاد که از حرکت بعد از گل مهدی کامرانی نارحت بودند و همچنین اعتراض صمد زاده سرپرست مهرام از طرف دیگر باعث شد تا هر دو نیمکت با یک خطای تکنیکال جریمه شوند. مهران شاهین طبع بعد از مسابقه از صمدزاده به خاطر بحث میانه زمین عذرخواهی کرد اما بحث کوچکی هم بین سرپرستان دو تیم بعد از بازی پیش آمد که مربوط به جریانات بازی بود.

** مهرام در نهایت 76 بر 61 برنده این دیدار شد.

صمد نیکخواه با 24 امتیاز و مارکو با 18 امتیاز و 13 ریباند بهترین های مهرام بودند و حامد حسین زاده با 14 امتیاز و هفت ریباند و محمد حسن زاده با 13 امتیاز بهترین های دانشگاه در این بازی بودند.

** پنالتی های نظافت و برد گرگان

گرگان تنها میزبان برنده بازی اول پلی آف بود که با تنها یک امتیاز و نتیجه 74 بر 73 زنجان را شکست داد. گرگانی ها بدون بازیکن خارجی و کاوه نورافزا مقابل زنجانی بازی می کردند که دومین یار خارجی را هم به ترکیب اضافه کرده بود اما در کمال تعجب شروع بدی داشته و حتی در لحظاتی با نتیجه 14 بر 3 از میزبان عقب افتادند.

هر دو تیم در سه کوارتر اول بازی بدی را نمایش دادند و گویا داوران هم با سوتهایشان باعث نارضایتی دو طرف شدند اما گرگان در کوارتر چهارم بازی بسیار خوبی انجام داده و در حالی که با یک امتیاز در 2 ثانیه پایانی از حریف عقب بود، دو پرتاب پنالتی دریافت کرد. بابک نظافت که بعد از مدتها مصدومیت در ترکیب تیم قرار می گرفت به خوبی از این فرصت استفاده کرده و هر دو پرتاب پنالتی خود را گل کرد تا قهرمان تماشاگران خودی شود. با پنالتی های نظافت دیگر فرصتی برای جبران زنجان باقی نبود و گرگان موفق به پیروزی با اختلاف یک امتیاز شد.

در این دیدار دیه گو یار خارجی زنجان بازی خوبی انجام نداده و بازیکنان ایرانی این تیم هم کمکی به شرایط تیمشان نکردند.

**برد سایر مدعیان

در بازیهای دیگر دور اول، تیم فولاد ماهان که تنها در کوارتر دوم با نتیجه 17 بر 13 از صنایع شکست خورد و در سه کوارتر دیگر بازی را در دست داشت، در نهایت 87 بر 61 میزبان ماهشهری را برد.

تیم پتروشیمی بندرامام هم در خانه البدر کنگ با نتیجه ای بسیار نزدیک به بازی قبلی یعنی 86 بر 61 حریفش را شکست داد. حامد آفاق و سانی بچیروویچ بازی بسیار خوبی برای پتروشیمی انجام دادند و خبری از بازیکن خارجی دوم این تیم در پست گارد راس هم نبود.

بازیهای دوم دور پلی آف روز دوشنبه هفته آینده برگزار می شوند.

ارسال دیدگاه