دفعات بازدید: 952

تاریخ انتشار: 1391/12/20 - 22:02

پتروشیمی در ثانیه آخر دومین بازی را هم برد/ کار سخت مهرام در تهران

خبرگزاری فارس: بازی دوم فینال لیگ برتر بسکتبال بین پتروشیمی و مهرام همانند مسابقه اول به سود پتروشیمی به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازی دوم فینال لیگ برتر بسکتبال بین پتروشیمی و مهرام امروز (یکشنبه) از ساعت 16 در سالن اندیشه ماهشهر و به میزبانی پتروشیمی برگزار شد که در پایان پتروشیمی موفق شد با نتیجه 96 بر 93 به برتری برسد و دومین بردش را جشن بگیرد.

پتروشیمی با ترکیب سانی بچیروویچ، جابر ابراهیم، حامد سهراب‌نژاد و حامد آفاق و روزبه ارغوان کار را آغاز کرد و بچیروویچ سرمربی مهرام نیز در ترکیب اولیه خود مهدی کامرانی، امیر صدیقی، صمد نیکخواه بهرامی، مارکو میلیچ و فرانسیسکو السون را به میدان فرستاد.

*کوارتر اول:

بازی با پرتاب 2 امیتازی میلیچ آغاز شد و پس از آن جابر ابراهیم با یک پرتاب 3 امتیازی پاسخ او را داد. 2 تیم امتیازها را یکی پس از دیگری کسب می‌کردند و کاملا پایاپای پیش می‌رفت و پتروشیمی با 2 پرتاب 3 امتیاز دیگر امتیاز خود را به 9 رساند و صمد نیکخواه و صدیقی کار را به تساوی کشاندند.

5 دقیقه گذشته بود که اصلانی به جای صدیقی برای مهرام به میدان آمد و سانی بچیروویچ هم جای خود را به محمد زارعی داد.

در ادامه کار 2 توپ ربایی از مهدی کامرانی و پاس آن به صمد 4 امتیاز را برای مهرام داشت که همین موضوع باعث پیش افتادن مهرام از حریفش شد.

مهرام که روز گذشته در بازی اول در دفاع مشکل داشت در این مسابقه دفاع در تمام مناطق زمین را در دستور کار خود قرار داده بود که همین موضوع کار پتروشیمی را سخت کرده بود.

مهرام در پایان با بازی بهتر نسبت به حریفش توانست 28 بر 23 به برتری برسد.

*کوارتر دوم:

کوارتر دوم هم با امتیاز برای مهرامی‌ها آغاز شد. 30 ثانیه از بازی گذشته بود که روزبه ارغوان یک خطای غیر ورزشی را روی صمد نیکخواه‌بهرامی انجام داد که باعث شد 3 پرتاب پنالتی در اختیار این بازیکن قرار بگیرد. مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی به این موضوع اعتراض بود.

در ادامه کار پرتاب 3 امتیاز صمد نیکخواه بهرامی وارد سبد و در سوی دیگر میدان سانی بچیروویچ برای پتروشیمی امتیاز گرفت تا حساب کار 35 بر 27 شود.

برخورد فرانسیسکو السون بازیکن خارجی مهرام با یکی از نفرات پتروشیمی باعث شد او مصدوم شود و همین موضوع و در ادامه آن اعتراض مهمد بچیرووچ باعث وقفه 5 دقیقه‌ای در بازی شد. 

پتروشیمی در دقایق باقی مانده رفته رفته اختلاف را کم کرد و 2 دقیقه مانده بود که کار در امتیاز 41 بر 41 مساوی شد. حامد آفاق ملی پوش پتروشیمی که 3 اخطاره شده بود بیشتر وقت دوم را از روی نیمکت دنبال کرد.

مهرام تا امتیاز 48 از حریفش پیش بود که در ثانیه‌های پایانی پتروشیمی ضمن جبران اختلافش توانست در پایان کوارتر دوم با حساب ( 28 بر 20) برنده شود و نیمه نخست را 51 بر 48 برنده به رختکن برود.

* کوارتر سوم:

هومن رضایی در نیمه دوم برای مهرام به جای السون به میدان آمد و آفاق هم کوارتر سوم را بیشتر از روی نیمکت دنبال می‌کرد در زمین حضور یافت.

صمد نیکخواه بهرامی نخستین امتیاز را کسب کرد و جمع امتیازهای مهرام را به 50 رساند اما بلافاصله جابر ابراهیم یک پرتاب 3 امتیازی موفق را انجام داد.

در ادامه کار خطای صمد روی سهراب نژاد پرتاب پنالتی به پتروشیمی داد که این بازیکن هم تبدیل پنالتی را به گل کرد.

مهرام پس از 2 دقیقه که امتیاز کسب نکرده بود 3 امتیازی صدیقی وارد سبد پتروشیمی شد، اما سانی بچیروویچ با یک پرتاب 2 امتیازی حساب کار را 63 بر 54 کرد.

2 دقیقه مانده بود که ضدحمله مهرامی‌ها توسط میلیچ با خطای حامد سهراب‌نژاد مواجه شد که 2 پرتاب نصیب این تیم شد و پس از آن نیز صمد نیکخواه 2 پرتاب را برای این تیم از دست داد.

جابر ابراهیم بازیکن خارجی پتروشیمی که روز گذشته یکی از ستاره‌های میدان بود با یک پرش بلند از روی سر میلیچ امتیاز تیمش را به 71 رساند تا در نهایت این تیم کوارتر سوم ( 20 بر 19) و در مجموع 71 بر 64 به برتری برسد.

*کوارتر چهارم:

صدیقی با پرتاب 2 امتیازی و 2 پنالتی مهرام را در این کوارتر صاحب امتیاز کرد، اما در ادامه سانی بچیروویچ پاسخ داد و در ادامه نیز 3 پرتاب 3 امتیازی موفق از جابر ابراهیم 9 امتیاز را برای پتروشیمی به ارمغان آورد.

بازی بسیار حساس دنبال می‌شد و مهرام هر لحظه برای کاهش امتیاز تلاش می‌کرد، اما خارجی های پتروشیمی فاصله را حفظ می‌کردند.

روزبه ارغوان سنتر پتروشیمی با انجام پنجمین خطای خود از بازی اخراج شد تا علی دورقی به جای او وارد میدان شود.

کمتر از 3 دقیقه مانده بود که مهدی کامرانی هم 5 خطائه شد و از بازی بیرون رفت. کامرانی پس از این خطا به سجاد مشایخی اعتراض کرد و اخراج خود را اشتباه او می‌دانست.

در 2 دقیقه پایانی حساب کار 91 بر 89 به سود پتروشمیی بود که یک توپ ربایی از جابر ابراهیم از دستان صمد و پاس به سانی 2 امتیاز را برای پتروشیمی به ارمغان آورد.

25 ثانیه مانده بود که با پرتاب 2 امتیازی مشایخی بازیکن مهرام حساب کار 93 بر 93 مساوی شد و پس از آن سرمربی پتروشیمی درخواست وقت استراحت کرد.

15 ثانیه مانده بود که پرتاب دوباره ترقه باعث وقفه چند دقیقه ای وقفه در بازی شد و پس از آن بازی از سر گرفته شد که در ثانیه آخر جابر ابراهیم با پرتاب 3 امتیازی زیبا 96 بر 93 پتروشیمی را برنده بازی دوم کرد.

دیدار سوم 2 تیم روز چهارشنبه هفته جاری در تهران برگزار خواهد شد.

مسابقه فینال به صورت 3 برد از 5 مسابقه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه