دفعات بازدید: 680

تاریخ انتشار: 1391/12/23 - 22:47

نتیجه فینال سوم سوپر لیگ بسکتبال؛

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم پتروشیمی بندرامام بار دیگر شروع بهتری نسبت به مهرام در بازی سوم فینال داشت و در همان شروع هفت بر صفر پیش افتاد اما مهرام به تدریج با جمع کردن دفاع به بازی برگشت و از اواسط کوارتر اجازه امتیاز آوری بیشتر به حریف را نداد به طوری که تیم ماهشهری برای دقایقی روی امتیاز 13 و سپس 14 متوقف شده و مهرام امتیازات خورده را جبران کرد. با پرتاب سه امتیازی امیر صدیقی در 3 دقیقه آخر کوارتر، مهرام برای اولین بار 15 بر 14 پیش افتاد و در یک دقیقه چهار امتیاز دیگر هم به آن اضافه کرد. 
پتروشیمی تا پایان کوارتر اول نتیجه را به تساوی 21-21 رساند. 

دو خطای عمد و خروج السون از بازی 

با بازی خوب حامد سهراب نژاد پتروشیمی در شروع کوارتر دوم هم کنترل را در دست گرفت و شش امتیاز پیش افتاد. با برخورد صمد نیکخواه به سانی بچیروویچ، این بازیکن به سهراب نژاد برخورد کرده و هر دو به زمین افتادند اما مشکلی برای هیچ کدام به وجود نیامد. سهراب نژاد و صمد نیکخواه پیش از اتمام نیمه اول سه خطایی شدند و السون هم که گویا از قوانین داخلی ایران خبر نداشت مرتکب دومین خطای عمد خود شد که به همین دلیل خطای دیسکالیفه برای وی ثبت شده و دیگر امکان ادامه بازی نداشت.  

اتمام نیمه اول با برتری دو امتیازی پتروشیمی 

تیم ماهشهری بعد از بیرون رفتن السون 40 بر 27 در بازی پیش افتاد اما با غیبت حامد آفاق، جابر و سانی نیز به خوبی دفاع شده و از طرفی شوتهای ماهشهر خود را نداشتند. مهرام مانند کوارتر اول امتیازات دریافت کرده را با بازی خوب مهدی کامرانی جبران کرده و به دو امتیازی این تیم با نتیجه 45 بر 43 رسید.  

سهراب نژاد و ارغوان بهترین های پتروشیمی در نیمه اول بودند و مهدی کامرانی و مارکو میلیچ هم بهترین بازیکنان پتروشیمی در این نیمه به شمارمی رفتند. کامرانی 17 امتیاز در نیمه اول به دست آورد. 

بازی مساوی کوارتر سوم 

ابراهیم جابر و بهنام یخچالی در شروع نیمه دوم هم با یک امتیاز زیر حلقه و یک پرتاب سه امتیازی، باعث شروع اختلاف 10 امتیازی تیم ماهشهری شدند. برخلاف بازیهای ماهشهر، این دیدار بسیار کم خطا پی گیری شده و تا اواخر کوارتر سوم تنها سه بازیکن سه خطایی بودند. 
پتروشیمی که تا دقیقه پنجم 57 بر 47 پیش افتاده بود با بیرون کشیدن دو بازیکن اصلی برای دقایقی افت کرده و مهرام هم خود را به 3 امتیازی این تیم رساند. مهرامی ها با وجود نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار استرس چندانی را در زمین نشان نمی دادند. مارکو با ریباندهای خود بهترین بازیکن مهرام دراین دقایق بود. حامد سهراب نژاد در اواخر کوارتر چهارمین خطای خود را هم دریافت کرد.  

بهنام یخچالی بازیکن 17 ساله پتروشیمی که چند پرتاب سه امتیازی به موقع داشت، با دفاع خوب مارکو چند پرتاب خود را خراب کرده و در حمله بعدی خطایی مرتکب شد که مهرام را 63 بر 62 پیش انداخت. یخچالی در مجموع بازی خوبی برای تیمش انجام داد. 

از دو دقیقه به پایان کوارتر سوم دو تیم شروع به امتیازات پینگ پنگی کرده و مساوی پیش رفتند. در حالی که در ثانیه های آخر نتیجه 67-67 مساوی شد، پرتاب سه امتیازی موفق حاجیان مهرام را 70- 67 کرده و کوارتر سوم 27 بر 22 به نفع مهرام تمام شد. 

ورود استرس به بازی و جنگ 3 امتیازی 

با شروع کوارتر آخر بازیکنان دو تیم با پرتابهای سه امتیازی خود هیجان دیگری به بازی وارد کردند. محمد زارعی شروع کننده این پرتابها از سوی پتروشیمی بود که مهدی کامرانی هم به سرعت جواب وی را داد. مهرام موفق شد در سه دقیقه، اختلافی چهار امتیازی در بازی ایجاد کند. بازیکنان دو تیم در این دقایق با سرعت و استرس بیشتری بازی می کردند و همچنان درصد شوتهای سه امتیازی دو طرف بالا بود. 

در بازی زیر حلقه صمد نیکخواه و حامد سهراب نژاد، به نظر می رسید که بینی حامد سهراب نژاد شکست و این بازیکن از زمین خارج شد. اتفاق مشابهی هم برای روزبه ارغوان و مارکو میلیچ افتاد که با ضربه ارغوان صورت میلیچ به خاطر پارگی زیر چشم پر از خون شده و همانند سهراب نژاد از بازی بیرون رفت. میلیچ بعد از این حرکت به شدت عصبانی شده و به سمت ناظران با نشان دادن صورت خونی خود معترض شد. 

مهرام که از اواسط کوارتر آخر تیم برتر میدان بود در سه دقیقه به پایان بازی با نتیجه 95 بر 84 پیش افتاد و در دقیقه آخر به مرز 100 امتیاز رسید. مهرام در نهایت با نتیجه 106 بر 89 در بازی سوم برنده شد و فینال به بازی چهارم کشید.
حامد سهراب نژاد و سانی بچیروویچ در اواخر بازی با پنج خطا از تیم پتروشیمی اخراج شدند.

ارسال دیدگاه