دفعات بازدید: 1,567

تاریخ انتشار: 1392/02/29 - 22:28

مهران حاتمي: برخي‌ها نمي‌خواستند پتروشیمی در غرب‌آسيا قدرتمند ظاهر شود/حق‌مان سومي نبود

مهران حاتمی

سرمربي تيم بسكتبال پتروشيمي بندرامام پس از عنوان سومي تيمش در مسابقات غرب آسيا گفت: عملكرد تيمم بسيار خوب بود ولي حق‌مان جايگاه سومي نبود.

مهران حاتمي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهاركرد: بازي‌ها خوب بودند و توانستيم با پنج برد و يك باخت، اين رقابت‌ها را به پايان برسانيم. فكر مي‌كنم سه تيم با هم، هم‌امتياز بودند و در واقع ما روي گل اول، سوم شديم. بازيكنانم شايستگي‌شان را نشان دادند و ثابت كردند يكي از تيم‌هاي قوي و قدرتمند هستند.

وي درمورد ديدارهاي تيمش در مسابقات غرب‌آسيا گفت: اولين بازي‌مان مقابل الكرخ عراق بود كه تيم سوم باشگاه‌هاي عراق است و دو بازيكن آمريكايي به تركيب خود اضافه كرده بود. بازيكنانم بسيار خوب بازي كردند و با هفت امتياز اختلاف، اين تيم را شكست داديم. بازي دوم با شانفيل لبنان بود كه متاسفانه اين ديدار را با شش امتياز اختلاف واگذار كرديم و مي‌توانم بگويم چون هنوز تيمم با شرايط مسابقات تطبيق پيدا نكرده بود، نتوانست خيلي خوب بازي كند و معتقدم كه بازي با شانفيل، ديدار خوبي براي بازيكنانم نبود.

سرمربي تيم پتروشيمي بندرامام ادامه‌داد: در بازي سوم با فولاد ماهان بازي داشتيم كه توانستيم اين تيم را پشت سر بگذاريم و هفت يا هشت نفر اصلي تيم‌ملي در تركيب اين تيم حضور داشتند. برد ارزشمندي مقابل اين تيم كسب كرديم و رفته‌رفته بازيكنانم روان‌تر و پرصلابت‌تر شدند؛ به گونه‌اي كه روزي كه با اردن بازي داشتيم، توانستيم اين تيم را با اختلاف ببريم و اردن را سه رقمي كنيم.

وي افزود: در بازي با سوريه نيز بيشتر از بازيكنان ذخيره استفاده كرديم تا براي‌شان تجربه‌اي باشد. در بازي با دوهوك عراق 90 بر 92 برنده شديم. اين تيم دو بازيكن آمريكايي داشت كه يكي از آن‌ها “آنتوني بروندي” بود كه قرار بود به تيم مهرام بپيوندد و يكي ديگر از آن‌ها “ريكاردو مارچ” بود كه در بسكتبال تركيه بازيكن مطرحي است. دوهوك هم جزو تيم‌هاي خوب بود و به هر حال بازيكنانم توانستند برنده اين ديدار باشند. به نظر مي‌آمد يك مقدار دير به انسجام تيمي رسيده ولي دركل تيم خوبي بود.

حاتمي بيان‌كرد: فكر مي‌كنم به جز بازي اول و دوم، بازيكنانم واقعا شايستگي‌هاي خودشان را نشان دادند و ثابت كردند بازيكنان خوبي هستند. من از عملكرد تيمم راضي هستم و شايد اگر كمي زودتر تيمم به اين رقابت‌ها اعزام مي‌شد، مي‌توانستيم در تمام مسابقات‌مان پيروز باشيم و ديگر جاي اما و اگر براي حضور در مسابقات آسيايي نداشتيم.

وي درخصوص تفاوت مسابقات امسال با سال‌هاي گذشته اظهاركرد: فكر مي‌كنم تيم ماهان در سطح تيم مهرام شركت كرده بود و اسكلت تيم‌ملي را داشت. تيم قدرتمندي بود و نمي‌توانيم بگوييم ضعيف شده است و به نظر من بهتر هم شده بود؛ چون از نظر انسجام تيمي سال‌ها است كه بازيكنان آن با هم بازي مي‌كنند و تيم خوبي هستند. تيم‌هاي ديگر هم برخلاف چيزي كه ديگران فكر مي‌كنند، هستند و به دنبال بازيكنان مطرح اروپا مي‌باشند و فكر مي‌كنم سطح مسابقات مثل سال‌هاي گذشته بود و بازيكنان خارجي خوب هم در مسابقات حضور داشتند. فقط تيم‌هاي لبنان شركت نكرده بودند و شايد سوريه و لبنان كمي اين مسابقات را جدي نگرفته بودند ولي به نظرم تيم شانفيل با تركيبي كه الان دارد، قدرتمندتر از سابق است و آينده هم اين حرف را ثابت خواهد كرد.

سرمربي تيم پتروشيمي بندرامام درمورد بازيكنان خارجي تيمش گفت: متاسفانه به دليل كم‌لطفي دوستان نتوانستيم بازيكن خارجي مورد علاقه‌مان را به تيم اضافه كنيم. پس از يك ماه فقط توانستيم ويزاي ورود آن‌ها به ايران را بگيريم و براي شركت در مسابقات نيز فقط توانستيم ويزاي يك نفر از آن‌ها را دريافت كنيم و دو بازيكن ديگر متاسفانه نتوانستند به تيم اضافه شوند.

وي افزود: درنهايت از دو نفري كه به تيم اضافه كرديم، يكي پيش از مسابقات به تيم اضافه شد كه شناخت زيادي از وي نداشتيم. هر چند به تيم هم، كمك زيادي كرد. جاي سوال و اما و اگر دارد كه چرا اين اتفاق فقط براي تيم پتروشيمي افتاد و نوبت تيم ما كه رسيد، زمان صدور ويزا يك ماهه شد. اين اتفاق براي تيم‌هاي ديگر نيفتاد. ضمن احترامي كه براي تيم ماهان قائلم و مطمئنم اين مساله از سوي اين تيم نبوده ولي برخي از دوستان دوست نداشتند كه پتروشيمي در مسابقات غرب‌آسيا قدرتمند ظاهر شود.

حاتمي ادامه‌داد: اين افراد از نفوذ خودشان استفاده كردند و اين كارها را انجام دادند. به نظرم هدف آن‌ها اين بود كه پيش از برگزاري مسابقات و خارج از زمين بسكتبال، نتيجه را مشخص كنند؛ گرچه ما آنقدر باهوش هستيم كه بتوانيم بازيكنان خارجي‌مان را به تيم اضافه كنيم.

وي بيان‌كرد: من فكر مي‌كنم عملكرد تيمم خيلي خوب بود و همين كه توانستيم تيم‌ ماهان را ببريم،‌ نشان‌دهنده عملكرد خوب‌مان است. اوج بازي‌هايمان نيز مقابل تيم اردن بود و بازيكنانم نشان دادند كه تيم بزرگي هستند و اميدوارم اين روند ادامه پيدا كند.

وي افزود: حق تيم من خيلي بالاتر از اين بود. داور بازي‌مان با شانفيل در پنج دقيقه يك خطا و در 20 دقيقه چهار خطا از ما گرفت و متاسفانه ضعف داوري در نتيجه بازي تاثير‌گذار شد. اين داور از ادامه قضاوت در اين مسابقات محروم شد ولي سودي براي‌مان نداشت و باعث شد كه علي‌رغم اين‌كه ماهان را شكست داديم، به عنوان سوم دست پيدا كنيم و نتوانيم جايگاه خوبي را براي شركت در مسابقات آسيايي داشته باشيم ولي هنوز روزنه اميدي هم وجود دارد و در صورتي كه مسابقات در عمان برگزار شود و تيم‌هاي شرق آسيا نخواهند در آن شركت كنند، ما مي‌توانيم در اين رقابت‌ها شركت كنيم. داوري بد در بازي‌ با شانفيل فقط حرف من نيست و حتي كميته برگزاري مسابقات ديگر اجازه داوري به اين مجموعه را نداد و تيم داوري واقعا بد سوت زد.

سرمربي تيم پتروشيمي بندرامام در پاسخ به افرادي كه مقام سومي اين تيم را باتوجه به هزينه‌هايي كه اين تيم كرده بود، شايسته نمي‌دانند گفت: كساني كه مي‌گويند تيم پتروشيمي هزينه‌هاي زيادي كرده، صورت‌حساب سال‌هاي گذشته را نگاه كنند؛ ما امسال يك قهرماني و يك سومي غرب‌‌آسيا كسب كرديم. فكر مي‌كنم اين دومين بار است كه پتروشيمي سوم آسيا مي‌شود؛ با اين تفاوت كه قبلا ميزبان بودند و به نظرم كسب مقام سوم در يك كشور ديگر با اقتدار و فقط يك باخت، بسيار با سومي سال‌هاي گذشته متفاوت است و درخصوص هزينه هم بايد بگويم كه همين الان هم تيم‌هايي هستند كه بيشتر از ما هزينه كرده‌اند و دليل مستدل هم براي آن داريم و اگر نياز باشد از خودمان دفاع مي‌كنيم. به نظرم كساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند، طرد شده بسكتبال پتروشيمي هستند و به دنبال موفقيت اين تيم نيستند. هدف‌شان رسيدن به منافع شخصي‌شان است و با مديريتي كه حاكم است، اين امكان وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه