دفعات بازدید: 1,739

تاریخ انتشار: 1392/04/25 - 4:16

ورزشكاران حرفه‌اي از ورزش‌كردن پس از وعده سحري خودداري كنند

69331t

عضو هیات علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه سمنان گفت: پيشنهاد مي‌شود ورزشکاران حرفه‌اي از انجام فعالیت ورزشی پس از وعده سحري خودداری کنند.

 

محمد‌علی سالیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهارکرد: اگر فعالیت ورزشي پس از زمان افطار باشد، بهتر است که البته در این شرایط نیز ورزشکار باید غذای سنگین صرف نکند و پس از یک استراحت كوتاه، به فعالیت بپردازد.

 

وی با بيان اين‌كه انجام فعاليت ورزشي پس از وعده سحري پيشنهاد نمي‌شود، ادامه‌داد: در اين زمان اگر فعاليتي انجام شود، جبران آب از دست رفته بدن سخت مي‌شود. فرد از زمان سحر تا افطار نزدیک به 17، 18 ساعت، روزه‌دار بوده که در اين شرايط فعاليت ورزشي ممكن است ورزشكار را به دلیل عدم جبران آب از دست رفته بدن و کمبود مواد غذایی دچار مصدومیت كند.

 

عضو هیات علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه سمنان درباره مواد غذايي‌اي كه بهتر است يك ورزشكار در وعده افطار مصرف كند، گفت: به نظرم ورزشکار در زمان افطار بهتر است مواد قندی طبیعی مانند عسل استفاده کند و درکل نيز پیشنهاد می‌شود فرد یک غذای سبک در حد 50 گرم، مانند خوردن دو تا سه عدد خرما صرف كند.

 

وی عنوان‌کرد: هم‌چنين پیشنهاد مي‌كنم، ورزشکاران پس از خوردن یک غذای سبک، یک ربع تا نیم ساعت استراحت كرده و سپس به انجام فعالیت ورزشی بپردازند. آن‌ها می‌توانند دو يا سه قاشق عسل طبیعی و نصف یک لیمو سنگی بزرگ را در یک لیتر آب مخلوط کرده و در حین فعالیت بنوشند؛ این نوشیدنی دارای انرژی، مواد معدنی و ویتامین است. البته بايد مدنظر داشت كه اين نوشيدني را باید در هر چهار يا پنج دقیقه از فعالیت، به صورت جرعه‌ای مصرف کرد.

 

سالیانه با بيان اين‌كه شدت و زمان فعالیت ورزشی یک ورزشکار حرفه‌ای، طبق برنامه‌ای است که دارد، گفت: اين ورزشكاران با هر شدتی می‌توانند کار كرده و پس از این‌که فعالیت‌شان به پایان رسید می‌توانند از یک وعده غذایی کامل مانند میوه، برنج و مواد پروتئینی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه